וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: שפי ישי - "ואז בא לנו"

עינב שיף

14.12.2009 / 7:00

17 שנים אחרי יצירת המופת "אהבה ושנאה", חוזר ישי עם סינגל ראשון מאלבום חדש, שרובו יורכב מטקסטים של נתן זך. לוואלה! תרבות הוא מספר על המסע שבדרך וגם על התרומה של אשתו, הזמרת יהודית תמיר

יח"צ - חד פעמי

מעטים מאוד הקאמבקים שבאמת מצליחים לרגש במוזיקה הישראלית. הסיבה לכך היא שלרוב, קאמבק הוא לא באמת קאמבק, מה גם שאיכות השירים החדשים לעתים מעלה את השאלה אם הקאמבק באמת היה נחוץ כל כך. אלא שאז מגיע שיר כמו הסינגל החדש של שפי ישי, "ואז בא לנו", ומרוב יופי אי אפשר שלא לתהות היכן היה היוצר הנפלא הזה ב-17 שנים שחלפו מאז אלבום האולפן היחיד שלו, "אהבה ושנאה" - אלבום שהתקבע במהלך השנים כאחד הטובים ביותר שיצאו במוזיקה הישראלית.

לצד האלבום הזה, ישי גם היה אחראי על ההפקה המוזיקלית של אופרת הרוק "מאמי" וברזומה שלו גם השתתפות ב"קרוב" של אהוד בנאי ו"אפר ואבק" של יהודה פוליקר. ואלה אמנם העצימו את כוחו כמוזיקאי אולם לא הפריעו לו להישאר מאחורי הקלעים ולהמתין עם היציאה לפרונט. ועתה, הוא סוף סוף מוציא אלבום חדש שיורכב ברובו משירים שהלחין למילים של המשורר נתן זך.

שפי ישי. סוזי לוינזון,
חוזר, סוף סוף. שפי ישי/סוזי לוינזון

ושוב נשאלת השאלה למה זה לקח כל כך הרבה זמן.

"לחיים יש לפעמים דרכים לתכנן עבורנו תכניות משלהם. מה שקרה בפועל הוא שהייתי עסוק בכתיבת מוזיקה לתיאטרון ולקולנוע, כולל הפקה מחודשת של 'מאמי' בהבימה, ובעצם רק בשנה האחרונה השלמתי את העבודה על האלבום"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ספר קצת על הקשר עם זך. הוא ידוע כאחד שלא נותן לכל יוצר להלחין את שיריו.

"הקשר עם זך התחיל לפני שנים, עוד לפני 'אהבה ושנאה', כשזך הגיע להופעה שלי במועדון מרתף 10 בחיפה. הוא נכנס באיחור, מעט לפני ששרתי את שירו 'שבעה'. השיר עדיין לא התפרסם וזך לא שמע אותו מעולם לפני כן. הלב שלי פעם בהתרגשות כשהתחלתי לשיר את השיר, אבל בהופעה כמו בהופעה אין עצירות ואין הנחות. כשנגמר השיר עלה זך ממקומו לבמה וחיבק אותי חיבוק גדול. מאז הקשר בינינו נמשך, הן בפגישות אישיות והן בהופעות על הבמה ובטלוויזיה. אני חייב לזך תודה גדולה על השירים, על החברות ועל ההשראה".

נתן זך. שי אוקנין
"חייב לו הרבה". נתן זך/שי אוקנין

באלבום החדש מבטיח ישי שיתופי פעולה עם אהוד בנאי, עם דודי לוי, וגם עם רעייתו שלו עצמו, הזמרת יהודית תמיר. "ליהודית, רעייתי, חלק גדול ביצירת האלבום החדש", הוא מספר. "לבד מן העובדה שהיא משתתפת בחלק מהשירים בשירה, היא היתה היועצת האמנותית לכל אורך הדרך. גם ליהודית יש אלבום בדרך עליו אנו עובדים יחד. בקרוב,לאחר צאת האלבום שלי, נשלים את העבודה עליו".

שמת לב לתהליך המיתולוגיזציה שעבר על "אהבה ושנאה" עם השנים?

"במשך הזמן קיבלתי הרבה מאד תגובות מאנשים שאהבו את האלבום. זה מרגש אותי בכל פעם מחדש. אין לי ספק שהאהבה שקבלתי מאנשים שאהבו את 'אהבה ושנאה' היתה במידה רבה הדלק שאפשר לי להשלים את האלבום החדש וגם הסיבה שאני מתכוון להופיע עם שירי 'אהבה ושנאה' ביחד עם שירי האלבום החדש מיד עם צאת האלבום בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully