וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: רועי זילבר - "יום קצר מדי"

עינב שיף

22.2.2010 / 7:30

בנו של אריאל זילבר מציג במיוחד לוואלה! תרבות שיר בעברית בהשמעה ראשונה. בראיון הוא מספר על חוסר הנוחות שהוא חש כלפי השפה ועל הסרט התיעודי שהוא מביים על אביו. ויש גם טוויסט

יח"צ - חד פעמי

לרועי זילבר, 36, היה כבר אלבום באנגלית, אותו יצר תחת השם Fond, שזכה להכרה תקשורתית נאה, גם בגלל האיכות המוזיקלית וגם, כמובן, בגלל שהוא בנו של אריאל זילבר. לאחר מכן היה לו גם אוסף שירים בעברית, ממנו מובא השיר שלפניכם, שיש בו טוויסט – אליו תיכף נגיע. אלא שמתישהו, זילבר החליט שהחומרים האלו לא צריכים לצאת החוצה וכעת וואלה! תרבות מביאה לכם אותם לראשונה.

"אין לי מושג אם אי פעם זה ייצא", אומר זילבר לוואלה! תרבות "אני מניח שכן יקרה עם זה משהו, מתישהו. למה? זה פשוט עניינים אישיים שלי. בזמנו, היתה לי כוונה ללכת עם זה ותוך כדי שניסיתי להפיץ את זה, גיליתי שזה לא הכיוון שלי – אני לא בנוי לעמוד ככה באור הזרקורים. שנית, השפה העברית לא היתה משהו שהייתי שלם איתה, זה לא שהבשלתי למשהו בעברית, גיליתי שזה מגביל אותי. אז כשראיתי שנורא רוצים שאהיה נוכח ואופיע, אמרתי סבבה, הבנתי אתכם – ועזבתי. מה שכן, אני מאוד אשמח לעשות קליפים לשירים (זילבר ביים אף מספר קליפים לאביו – ע.ש) ולהחיות דרכם את השירים".

רועי זילבר.
לא נוח בעברית. רועי זילבר

בימים אלו זילבר לא רק מחבר מוזיקה (הוא עובד עם אורן להב, הידוע בכינויו ג'יי ווק סנייל ועם אור זובלסקי על חומרים משותפים), אלא גם מביים סרט תיעודי על חייו עם אביו לאחר שהאחרון שחזר בתשובה.

"בשנים האחרונות קצת לא מצאתי את עצמי, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית", מסביר זילבר. "אז אמרתי לעצמי - אם דרך מוזיקה זה לא עבד, אולי דרך הקולנוע זה יגיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ולמה דווקא על נושא טעון כמו אבא?

"כי יש שם סיפור מאד מורכב. דרך הסרט, אפשר לראות את הסיפור האישי המיוחד, החל מאמו ברכה צפירה ועד אליי שאני חוליה בשרשרת הזו. זה גם בעיקר ניסיון להתקרב ולבגר את היחסים בינינו למקום שאני יכול להכיל אותו, במיוחד אחרי שהוא חזר בתשובה וזה דבר לא פשוט. אבל אם דרך הסרט יבינו את המורכבות של הבן אדם ויתייחסו אליו בסלחנות כמו שאני מתייחס לדברים, אז עשיתי משהו. אני כן רואה שדרכו החדשה עושה לו טוב".

הסרט החדש, נטול השם, נרכש לשידור על ידי yes וישודר בעתיד. ועתה מגיע תורו של הטוויסט: זילבר הוא לא זה ששר את השיר שלפניכם, "יום קצר מדי" - עדות נוספת, אם תרצו, לרתיעה שלו מאור הזרקורים. במקומו, שרה אותו היוצרת ענת דמון ז"ל שהלכה לעולמה בינואר 2009, לפני קצת יותר משנה. דמון הספיקה לפני מותה להקליט את השיר הזה עם זילבר והכתבה הזו מוקדשת לזכרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully