וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: אתי אנקרי ואהוד בנאי - "קראת לי אסתר"

29.8.2010 / 7:29

רגע לפני שתארח את בנאי בהופעה מיוחדת, אנקרי משחררת ביצוע משותף לשיר הקלאסי ומספרת לוואלה! תרבות על הקשר עם בנאי ועל האלבום החדש שבדרך

יח"צ - חד פעמי

"אנחנו כמו אחים", כך מגדירה אתי אנקרי את יחסיה עם אהוד בנאי, אותו תארח בהופעה מיוחדת ב-15 בספטמבר בזאפה אמפי שוני. "בסך הכל הופענו אולי חמש פעמים ביחד ב-20 שנות היכרות, אבל אני מרגישה שיש זיקה עמוקה בינינו. קשה לי להגדיר את המקום הזה שבו אנחנו מתחברים, אבל אני יודעת שזה שם". הזיקה הזו בולטת כמובן בביצוע המיוחד של השניים ל"קראת לי אסתר" המיתולוגי, ביצוע משותף שניתן כאן להאזנה ראשונה, מתוך מופע שערכה אנקרי בסיבוב המצליח למדי שליווה את אלבומה האחרון המורכב משירי רבי יהודה הלוי. "אהוד אמר לי שכשהוא שר אותו, הוא מרגיש שזה שיר שגם הוא יכול היה לכתוב", אומרת אנקרי.

איך נפגשתם בעצם?

"האמת היא שהפגישה הראשונה שלי עם אהוד היתה אחד הדברים היפים שקרו לי בקריירה. זה היה לפני שהוצאתי את האלבום הראשון, 'רואה לך בעיניים', והייתי במסע הזה של חיפוש חומרים ואחד הדברים הראשונים שעשיתי היה לפנות לאהוד. באופן לא אופייני לפעמים לאמנים, אהוד העניק לי יחס מאד מיוחד – הזמין אותי לשבת אתו, נתן לי זמן ותשומת לב מלאה. הקשר בינינו הוא קשר אמנותי מאד, שבו אני מאד מעריכה את הדרך שלו ואת האופן שבו הוא מבצע דברים. בקטע הזה אני לא מרגישה מיוחדת – הרבה אנשים אוהבים את אהוד. תשים לב פעם איך הוא לוקח את הזמן עם הגיטרה על הבמה, כמה תשומת לב הוא מקדיש לסיפורים. האיש מביא לך עולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההצלחה שהפתיעה את כולם. אתי אנקרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד האירוח של בנאי, אנקרי תבצע בהופעה את שירי אלבומה האחרון, זה שלא הרבה האמינו שיצליח לבלוט בגל הפיוטים ששטף את הארץ ובכל זאת הצליח להתבלט ואף להגיע למעמד אלבום זהב (מכירה של 20,000 עותקים) מכמה סיבות: ראשית, הוא באמת היה מצוין ושנית – עדות לכוחה של אנקרי בתרבות הישראלית. עם זאת, לא מעט אנשים ניסו לרמוז לאנקרי שזה לא יצליח. היא לעומת זאת, תמיד האמינה: "תמיד כשאני עושה דיסקים אני מאמינה, אני מאמינה הרבה יותר רחוק ממה שהם מצליחים בזמן אמת בד"כ", היא מספרת. "זה כמו כדור שאתה זורק אותו ואתה רוצה שיגיע רחוק מאד ובסוף הוא נופל איפה שהוא באמצע, בין הרצון הגדול והכוח האמיתי שלך. אז אני האמנתי, אבל כשזה הצליח, זו בכל זאת היתה הפתעה".

אם אני לא טועה, זה בכלל היה אמור להיות מופע אחד, אפילו לא אלבום.

"התכוונתי לעשות מופע אחד, אבל אחרי זה המפיק פטריק סבג הצטרף והביא התלהבות גדולה לפרויקט, אז ביחד חשבנו שצריך להקליט את זה ולאחר מכן, נהייתה התלהבות והרגשנו שהלבבות נפתחים לרעיון. אנשים שעבדו איתנו ולקחו חלק בעניין, שהם לא דווקא אנשים שמתעסקים בתורה ובאמונה אמרו שהם נמשכים לטקסטים האלו. אנשים באים אליי ואומרים שהם שומעים את זה בלופ בבית. עד היום אני מקבלת הרבה פידבק ואני מרשה לעצמי לדבר על זה כי אני מרגישה שזה לא ממש בזכותי – זה בזכות רבי יהודה הלוי, משהו שהוא הרבה יותר גדול ממני".

אתי אנקרי. שבי קדם,
חוזרת לטקסט האישי. אנקרי/שבי קדם

עם זאת, אנקרי לא עוצרת והחומרים לאלבום הבא שלה, אלבום שירים אישי שכתבה, כבר מוכנים. "זה פרויקט שהיה אמור לצאת לפני שירי רבי יהודה הלוי", מספרת אנקרי. "זה יהיה דיסק אישי של מילים ולחנים שכתבתי, שכמובן עוסקים בשיחה המתמשכת שלי עם החיים ומסלולם. אני מקווה בעזרת ה' למצוא להם בית אחרי ראש השנה".

לא קצת מלחיץ לחזור לטקסטים האישיים אחרי ששרת מילים של אחר?

"אני מרגישה שזה מצב מאד עדין ואכן, בכל פעם שאני מדליקה את המחשב, אני מקשיבה לשירים שנמצאים שם וסוגרת אותו. אני בתהליך שבו כל פעם אני מאזינה לשירים ומדחיקה, הולכת ומתאמנת על הפסנתר ועושה דברים".

זה בגלל הבדלי הרמות שאת חשה בינך לרבי יהודה הלוי?

"מלכתחילה לא ממש יכולתי להתחרות איתו, הרי השירים שלו הם קומה אחרת לגמרי וכשאני חוזרת אני יודעת שאני יורדת במדרגות. אבל זה לא שיש לי חוסר ביטחון במילים הכתובות, כולן כבר שם מלבד משפט בכל שיר שאני מנסה לדייק. אני שלמה איתם, אבל אני מרגישה שהכל כל כך רגיש שם. זה מצריך קצת זמן".

(כתב: עינב שיף)

אנקרי תופיע ב-15 בספטמבר בהופעת "בין מועד למועד" בזאפה אמפי שוני. אורח מיוחד: אהוד בנאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully