וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברט יאנש הלך לעולמו

5.10.2011 / 12:15

יוצר הפולק הסקוטי הנפלא נאבק בשנים האחרונות במחלת סרטן הריאות ועל פי הדיווחים ברשת, הוא הלך לעולמו בגיל 67

ברט יאנש, מוזיקאי מוערך ונפלא, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך בסרטן הריאות, כך מדווחים ברשת. בן 67 היה יאנש במותו. יאנש הסקוטי נחשב לאחד מיוצרי הפולק הבריטיים המיוחדים והמשפיעים שיצאו מהאי. הוא החל את דרכו בלהקת Pentangle ולאחר מכן פיתח קריירת סולו מצליחה, בה נכללו אלבומים כמו הבכורה הקרויה על שמו, "Birthday Blues", "Moonshine" ועוד רבים נוספים. בסך הכל הוציא יאנש 23 אלבומים תחת שמו (ולעתים עם שותפים כמו ג'ון רנבורן) ו-11 אלבומים עם להקת Pentangle.

ב-2006 הוציא את אלבום האולפן האחרון שלו, "The Black Swan", שזכה לביקורות מצוינות והביא ליאנש קהל חדש ורענן, שהכיר את יאנש בזכות מוזיקאים מצליחים שסיפרו כמה השראה שאבו מיצירתו, בהם פול סיימון, גרהאם קוקסון מבלר, פיט דוהרטי ששיתף עמו פעולה, ניל יאנג שנתן ליאנש לפתוח את הופעותיו לפני שנה, ואמנים נוספים.

ניל יאנג מארח את ברט יאנש:

יאנג העריך מאוד את יאנש ואמר עליו בעבר "מה שג'ימי הנדריקס עשה לגיטרה החשמלית, יאנש עשה לגיטרה האקוסטית". גם דור הבריט פופ, בהם נואל גאלאגר, גרהאם קוקסון, ברנרד באטלר ועוד הושפעו מאוד מנגינתו של יאנש, שזכה לשני פרסי מפעל חיים בבריטניה על עבודתו.

"אתה שומע אותו בניק דרייק, פיט טאונסנד, הביטלס, ג'ימי פייג', ניל יאנג. כולם ניגנו גיטרה בלי להבין שהם הושפעו ממנו", אמר עליו ג'וני מאר, גיטריסט הסמיתס.

  • עוד באותו נושא:
  • ברט יאנש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully