וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט מייקל ג'קסון: האם קונראד מוריי באמת הרג את מלך הפופ?

אביגיל אייזנבך

3.11.2011 / 7:37

התמונות המזעזעות, הרשלנות והעדויות הקשות בדרך להיגמר: משפט מייקל ג'קסון עומד בפני הכרעה בסוף השבוע - האם יש לרופא סיכוי להינצל מהכלא?

רגע האמת של משפט מייקל ג'קסון

ד"ר קונראד מוריי. AP
האם הוא הולך לכלא? ד"ר קונראד מוריי/AP

לאחר 22 ימי דיונים המשפט של ד"ר קונראד מוריי, הרופא המואשם בהריגתו של מייקל ג'קסון, מגיע היום (חמישי) לישורת האחרונה עם תחילת נאומי הסיכום של התביעה וההגנה, לאחריהם יתכנסו המושבעים לדיון על פסק הדין. במהלך ימי המשפט, שכולל רק סעיף אישום אחד אך התגלה כטכני ומסובך, התביעה זימנה 33 עדים וההגנה זימנה 16. עד הרגע האחרון לא היה ברור אם מוריי עצמו יעיד והדבר הוכרע באופן סופי רק ביום שלישי אז אמר הרופא לשופט שהוא מוותר על זכותו להעיד. אם יורשע, צפוי ד"ר מוריי למאסר בפועל (ככל הנראה ארבע שנים וחצי) וכן לשלילת רשיונו הרפואי.

משפט מייקל ג'קסון - כותרות אחרונות:
משפט מייקל ג'קסון: סיכום השבוע האחרון
משפט מייקל ג'קסון: כל הדיווחים
משפט מייקל ג'קסון: התמונה שזעזעה את העולם
משפט מייקל ג'קסון ייגמר בהרשעה? הצביעו בפייסבוק

ד"ר מוריי מואשם בהריגה שלא בזדון – סעיף האישום הקל ביותר מבין סעיפי האישום שבחוק המתייחסים למוות בידיו של אחר (Manslaughter). האישום הזה דומה יותר לרשלנות והתביעה לא צריכה להוכיח בהכרח שמוריי הוא זה שהרג את ג'קסון בכך שנתן לו את מנת הפרופופול ממנה לא התעורר אלא שפעל במה שמוגדר כרשלנות פושעת ושמעשיו תרמו באופן ישיר למותו של מלך הפופ. על מנת להוכיח זאת התביעה ביקשה להראות שמוריי חרג בצורה בוטה מהסטנדרטים המקובלים של טיפול רפואי ושבכך גרם למותו של ג'קסון. הטענות העיקריות של התביעה:

1. מוריי נתן לג'קסון פרופופול, סם הרדמה חזק שנעשה בו שימוש בחדרי ניתוח, בביתו כדי לטפל בבעיות השינה של הזמר. פרופופול אינו נועד לטיפול בבעיות שינה ולעולם לא נותנים אותו מחוץ לסביבת בית חולים. התביעה זימנה שלושה מומחים שהעידו על כך ומסרו שאין כל מחקרים על שימוש בפרופופול לטיפול בבעיות שינה ושבעצם ד"ר מוריי ביצע על ג'קסון ניסוי שאין לו תקדים בהיסטוריה הרפואית.

2. מוריי נתן לג'קסון פרופופול מבלי שחיבר אותו לאמצעי מעקב שחובה לעשות בהם שימוש בעת ביצוע הרדמה. מספר עדים פירטו את הציוד בו יש לעשות שימוש כשמכניסים אדם להרדמה כגון: מד דופק, מד לחץ דם, EKG ועוד. רופאו של ג'קסון לא חיבר את הזמר לשום ציוד שכזה.

עוד עדות שמסמרה את ד"ר קונראד מוריי:

3. לא רק שהרופא לא השתמש בציוד המעקב ההכרחי הוא גם לא השגיח על ג'קסון כראוי. במהלך המשפט הוצגו רישומים של שיחות הטלפון שערך מוריי בבוקר בו ג'קסון מת. מהשיחות עולה שכל אותו הבוקר הוא היה עסוק בשיחות רבות, הודעות SMS ושליחת אימיילים.

4. גם לאחר שמצא שג'קסון אינו נושם לא נהג הרופא כראוי. מוריי סיפר לשוטרים שמצא את ג'קסון חי – עם דופק של 122 וחם למגע. במקום להתקשר ל-911 באופן מיידי, כפי שאמרו כל מומחי התביעה שהיה צריך לעשות, הוא המתין כ-20 דקות. בזמן הזה הוא ניסה להשיג את אחד המאבטחים של ג'קסון והשאיר לו הודעות קוליות ובזבז זמן יקר בכך שהלך לקרוא למאבטח אחר שיעזור לו. בנוסף הוא ביצע בג'קסון החייאה לא נכונה – על מיטה, במקום על משטח קשוח כגון הרצפה, וביד אחת בעוד שאמורים לעשות זאת בשתי ידיים.

5. ד"ר מוריי שיקר לפרמדיקים שהגיעו לבית וגם לרופאים בבית החולים אליו נלקח ג'קסון. כשנשאל מה קרה נתן גרסאות סותרות. לחלק מהרופאים ששאלו אותו מה קרה הוא סיפר שראה את ג'קסון נכנס למצוקה ומפסיק לנשום ולחלק סיפר את מה שסיפר אחר כך למשטרה – שיצא מהחדר לשתי דקות וכשחזר מצא את הזמר לא נושם. הרופא לא סיפר לאף גורם רפואי שנתן לג'קסון פרופופול. כשנשאל אלו תרופות נתן לו סיפר רק שנתן לו תרופות הרגעה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מייקל ג'קסון אחרי מותו. רויטרס
תמונה אחת ממילא שווה את אלפי המילים בעדויות. מייקל ג'קסון לאחר מותו/רויטרס

התביעה מצידה לא צריכה לתת הסבר מפורט של הגורמים למותו של ג'קסון והאחראי הישיר למותו. עליה להראות שקיים ספק סביר שמעשיו של מוריי גרמו למותו של הכוכב. עורכי דינו של מוריי ויתרו מראש על הניסיון להצדיק מתן פרופופול בבית והתרכזו בשאלה – מי נתן את המנה שהרגה את ג'קסון. האסטרטגיה שלהם היתה להראות שמוריי אכן נתן רק את המינונים שאמר שנתן בראיון שלו במשטרה, וכי ג'קסון נטל בעצמו עוד כדורי הרגעה וכן את מנת הפרופופול שהרגה אותו. כדי לעשות זאת היה עליהם להסביר מתי וכיצד ג'קסון נטל את התרופות הנוספות אך הם התקשו לעשות כן כיוון שרוב התרחישים שהציגו הופרכו על ידי התביעה. הנה הטיעונים העיקריים של ההגנה:

1. לאורך רוב המשפט טענה ההגנה כי מותו של ג'קסון נגרם כתוצאה משתיית פרופופול. הם טענו שכאשר מוריי יצא מהחדר לשתי דקות, מה שהודה שעשה בראיון שלו במשטרה, ג'קסון שהיה נואש להירדם בלע את החומר ומת. לקראת סוף המשפט ההגנה הודיעה לשופט שהם מוותרים על טענה זו מכיוון שהוכח מבחינה מדעית ששתיית פרופופול לא מזיקה לאדם ובטוח שלא יכולה להוביל למוות.

2. ההגנה גם היתה צריכה להסביר את הריכוז הגבוה של תרופת ההרגעה לורזופם שנמצאה בגופו של ג'קסון בנתיחה שלאחר המוות. ריכוז זה לא תאם את המינונים שרופאו אמר שנתן לו. בתחילה אמרו שג'קסון בלע 8 כדורי לורזופם בסביבות 10:00 כשעתיים לפני מותו. התביעה הוכיחה שדבר זה אינו אפשרי, מכיוון שלפי חישובים של תהליך העיבוד של התרופה בגוף עולה שלא ייתכן שג'קסון נטל כדורי לורזופם לפחות 4 שעות לפני מותו. בעקבות ממצא זה עברה ההגנה לטעון שג'קסון נטל 8 כדורים של לורזופם מוקדם יותר, בין השעות 7:00-8:00 בבוקר.

עד ההגנה האחרון, ד"ר פול ווייט:

3. התיאוריה הסופית שהציגה ההגנה היתה שג'קסון הזריק לעצמו את מנת הפרופופול שהרגה אותו. לטענת עורכי דינו של הרופא, הוא אכן נתן לג'קסון רק את 25 המיליגרם שסיפר עליהם למשטרה, ולאחר מכן השגיח עליו זמן מה ואז יצא לשתי דקות לשירותים. בזמן זה, כך הם אומרים, ג'קסון התעורר, יצא ממיטתו, לקח מזרק שהיה חצי מלא בפרופופול ושהושאר בחדר על ידי מוריי והזריק לעצמו מנה נוספת של 25 מילגרם.

4. חלק נוסף וחשוב ביותר בטענה של ההגנה הוא שג'קסון כבר היה מת כשמוריי מצא אותו. בכך הם סותרים את הצהרתו של מוריי עצמו, שסיפר למשטרה שמצא את ג'קסון חי. הטענה שמלך הפופ כבר היה מת חשובה עבורם כדי שיוכלו לטעון שכל מה שקרה לאחר מכן אינו חשוב, ולא השפיע על התוצאה הסופית. כלומר העובדה שמוריי התעכב בקריאה ל-911, ביצע החייאה בצורה לא נכונה ולא סיפר את האמת לפרמדיקים לא השפיעה על הטיפול בג'קסון, מכיוון שאי אפשר היה להצילו.

התביעה במשפט הציגה טיעונים מאוד חזקים שההגנה לא הצליחה להתמודד איתם בהצלחה. לעומת זאת טיעוני ההגנה ברובם הופרכו על ידי התובעים. למרות זאת אין לדעת מה יחשבו המושבעים שהרי כדי למצוא את מוריי זכאי יש צורך להוכיח רק כי קיים ספק סביר שמעשיו גרמו למותו של ג'קסון. האם ההגנה הצליחה לשכנע את המושבעים בכך? נדע בקרוב. לאחר נאומי הסיכום המושבעים יקבלו את ההוראה להתחיל להתדיין על פסק דין. מרגע זה תשובה יכולה להגיע תוך כמה שעות, ימים או שבועות. בכל מקרה, זהו רגע האמת של אחד המקרים המדהימים בתולדות השילוב הלא נעים שבין עולם הפופ לעולם הפלילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully