וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעושרות" היא סוגה עילית?

אמילי גרינצווייג

2.1.2012 / 17:39

ערוץ 10 ביקש להכיר ב"מעושרות" כסוגה עילית, מה שמרתיח כמה חברים ברשות השנייה: "להגדיר את שיר ההלל העקר הזה למען 'אתוס המעושרות' כתכנית תעודה זה ציני ומביש"

האם "מעושרות" תוכר כסוגה עילית? בתקופה האחרונה בוחנת הרשות השנייה את ההכרה בתוכנית כתוכנית מסוג תעודה, המהווה סוגה עילית. לאחר שערוץ 10 הגיש בקשה להכרה.

ברשות השניה כבר הראו נכונות להכיר בתוכנית כתוכנית מסוג תעודה, זאת נוכח העמידה בקריטיריונים בהתאם להגדרות הז'אנר, הכוללים בין היתר מכסת צילומי חוץ ותיעוד של אירועים המציאות. עם זאת, טרם נבחנה סוגיית נאותות ההפקה ויתר הנתונים הכספיים.

חברי מועצה ברשות השניה הביעו את מורת רוחם מכוונה זו ומכך שלמעשה, לא נבחנת סוגיית התאמת התוכן להגדרה עצמה. ד"ר מירב אלוש לברון, חוקרת תקשורת וחברת מועצת הרשות השנייה, אמרה בתגובה לוואלה! ברנז'ה: “מי שאמור להכריע בסוגיית ההכרה או העדר ההכרה בתכנית 'מעושרות' כסוגה עילית זו מועצת הרשות השניה. בסמכותה של ועדת הטלוויזיה לאשר או לדחות את המלצת ההנהלה, אם זו אכן תגיע לפתחנו. אם הדבר היחיד העומד בין 'מעושרות' לבין הכרתה כתבנית תעודה הוא נאותות ההפקה שלה – אזי נראה כי צפוי דיון סוער בסוגיה. תוספת מטרימה של המילה דוקו לריאליטי המעושרות לא מספיקה כדי להכריע שמדובר בז'אנר עליון. זוהי סדרה בעייתית מאוד מבחינת תכניה ,ייצוגי הנשים והמגדר שלה ומעמד הזהות הנשית שבה. היא מסיגה אותנו אחורה שנות אור מן המאבק לקידום מעמדן של נשים במדיה".

"כבר בכותרת שלה, 'מעושרות', מקבעת סדרת הריאליטי הזו את ייעוד האשה כמי שכל אושרה תלוי במעושרותה", מוסיפה אלוש לברון. "הגברים – ישיגו הכרה, יישאו באחריות וינהיגו מהפכות, והנשים יתרכזו במרדף שלהן אחר העושר. כסף, מותגים, מסעדות, אופנה ומסיבות – אלו הערכים המרכזיים שהנשים הללו עוסקות בהן מי פחות ומי יותר, וזו תמצית השיח הנשי בסדרה".

"להגדיר את שיר ההלל העקר הזה למען 'אתוס המעושרות' כתכנית תעודה זה ציני ומביש", מוסיפה אלוש לברון. "תכנית תעודה אמורה להעשיר את הצופה, לספק לו מימד תיעודי נוקב, אמיתי, על פיסת מציאות ישראלית, להרחיב, להעמיק ולהעשיר את הידע של הצופים בתחומי דעת שונים. המעושרות מעשירה את הידע של הצופה הישראלית לכל היותר בסגידה לרזון ובקביעת סטנדרטים נשיים מעוותים לאושר. אני מאוד מקווה כי ערוץ 10 יצא מן המשבר שהוא מצוי בו ובאופן אישי אני אף תומכת בבקשת הערוץ לדחיית החוב. אני בטוחה בהכירי את האנשים שם שהם יכולים לספק לציבור במקצועיות רבה תכניות תעודה מרתקות ואמיתיות"

עם זאת, יש לציין כי רק לאחרונה אישרה הרשות השנייה להכיר ב"תוכנית חיסכון" של חדשות 2 כתוכנית תעודה. מדובר בהחלטה מעוררת מחלוקת שהקימה עליה לא אחת את איגודי היוצרים, ובעבר החליטה הרשות שלא להכיר בתוכנית כתוכנית תעודה, אולם החלטה זו התהפכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully