וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליקר, אייל גולן, נתן גושן - בין הזוכים בפרס אקו"ם

עינב שיף

5.3.2012 / 20:00

פוליקר וצרויה להב זכו בפרס מפעל חיים, נתן גושן הוא מלחין השנה ו"כשאחר" של אייל גולן זכה בפרס "הישג השנה". זוכים נוספים: מוניקה סקס, דודו טסה ומאיה איזקוביץ

הוכרזו הזוכים בפרסי אקו"ם לשנת 2011. כבכל שנה, הכריזה האגודה לשמירה על זכויות יוצרים על הזוכים בפרס היוקרתי, הנחשב ליוקרתי ביותר בתחום המוזיקה הפופולרית, תחום שכמעט ואין בו פרסים כספיים בישראל.

הזוכים בפרס מפעל חיים השנה הם יהודה פוליקר וצרויה להב. חבר השופטים, בו כיהנו דקלה דורי, דני רובס, עברי לידר ואברהם טל, נימק את הבחירה בפוליקר על "השאיפה לשלמות מוקפדת והמאבק העיקש לאיכות גבוהה נגישה לכל שומע". את הבחירה בלהב נימקו בהיותה "לוליינית מילים נועזת, ולעיתים רקדנית עדינה". שווי הפרס הוא 35 אלף שקלים לכל אחד.

"לאורך שנות הקריירה שלי הדבר שעמד לנגד עיניי היה עשייה מתוך אהבה גדולה ליצירה", מסר פוליקר עם היוודע דבר זכייתו. "אני שמח ומודה על ההכרה וההוקרה. פרס 'מפעל חיים' נותן תחושה של סיכום, אבל בהרגשתי אני רק בתחילת הדרך".


בפרס מחבר השנה זכתה להקה - מוניקה סקס (יהלי סובול, פיטר רוט ושחר אבן צור), על שירי האלבום "מנגינה". "הטקסטים באלבום מלאים תובנות אינטליגנטיות בסגנון חריף, ציני לעיתים וממוקד ותמציתי לפרקים, ותמיד רענן שונה ומקורי", נימקו השופטים. שווי הפרס הוא 15 אלף שקלים לכל חברי הלהקה.

בפרס מלחין השנה זכה נתן גושן, על הלחנים באלבום הבכורה שלו. "עבודותיו הראשונות מסקרנות לשמוע את המשך דרכו והתפתחותו כאמן יוצר", נימקה הוועדה. בפרס הישג השנה לשיר זכה השיר "כשאחר" של אייל גולן: "הכיוון המוזיקלי של השיר והצלחתו העצומה היא סוג של פריצת דרך נוספת גם בקריירה של אייל גולן וגם בכיוונים שהוא מסמן כאחד המובילים את שוק המוזיקה בשנים האחרונות", נימקו השופטים.

עוד בזוכים: דודו טסה ומאיה איזקוביץ

בפרס הישג השנה למעבד זכו דודו טסה וניר מימון על עיבודי הפרויקט "דודו טסה והכווייתים", בו ביצע טסה את שירי קרובי משפחתו, האחים אל-כווייתי. "דודו טסה וניר מימון הצליחו בכישרון רב לקחת את ההדים של השירים ששמע דודו בילדותו ולערסל אותם בצליל חם ועוטף המשלב מזרח ומערב, דרבוקות ורוקנרול, עוד וגיטרות", נימקו השופטים. שווי הפרס הוא 15 אלף שקלים לשני היוצרים. בפרס תגלית השנה זכתה מאיה איזקוביץ על אלבום הבכורה שלה.

בפרס "עידוד פרסום היצירה", המוענק לכותב ומלחין על שירים שטרם פורסמו, זכו נועם חורב (כותב) וסגיב כהן (מלחין). השניים יזכו ב-15 אלף שקלים כל אחד.

טקס פרסי אקו"ם ייערך ב-4 באפריל במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. את הטקס ינחה, כבכל שנה בשנים האחרונות, אורי גוטליב. במאי הטקס יהיה אמיר פיי גוטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully