וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי מקייטן הלך לעולמו

עינב שיף

6.3.2012 / 17:25

היוצר והזמר, ממבשרי המוזיקה המזרחית, שכתב את "אלינור" ו"המענטזת" הלך לעולמו בגיל 57. יהודה קיסר: "זמר נדיר"

יום עצוב לעולם התרבות: היוצר ג'קי מקייטן הלך לעולמו היום (שלישי). בן 57 בלבד היה במותו. מקייטן נולד בנתניה בשם זכריה והחל להופיע מגיל צעיר. את פרסומו קנה בזכות כתיבת המילים לשיר "אלינור", הלהיט הראשון של זוהר ארגוב ואחד השירים המכוננים במוזיקה הישראלית, שבישר למעשה את פריצת המוזיקה המזרחית מעולם הקסטות המחתרתיות למיינסטרים הישראלי. הלווייתו תיערך הערב (שלישי) בשעה תשע.

"איבדתי חבר של 40 שנה", ספד לו המוזיקאי יהודה קיסר, שגילה את מקייטן לאחר שהתפרקה להקת צלילי העוד בה קיסר היה חבר. "הוא היה זמר נדיר עם קול מיוחד שהגיע לבתים בארץ וגם בעולם. הוא התגבר על הנכות שלו באופן נדיר ואני עצוב מאוד על מה שקרה. זה אדם שהופיע בכל מקום ועל פחות מחמש שעות הופעה, לא היה על מה לדבר".

מקייטן המשיך וכתב להיטים כמו "המענטזת", שבביצועו הפך גם לשיר פופולרי מאוד. הוא יצא להופעות לצד חנה לסלאו ויחד איתה הפך גם את השיר "מריומה" ללהיט גדול.

בסוף שנות ה-80, חזר מקייטן בתשובה וכמעט שחדל מלהופיע. הוא המשיך לשחרר חומרים המיועדים לקהל הדתי, אך אלו לא זכו להצלחה. ב-2008 פרסם קליפ במסגרת תחרות "פרסומאי צעיר" בו ביצע שיר פרסומת לחטיף "דוריטוס".

מקייטן התמודד מילדות עם מחלת הפוליו ולאחר ששבר את רגלו, נע ממקום למקום על כסא גלגלים. בשנים האחרונות סבל מאוד מבעיות בתפקוד הכבד, והיום הגיע לסוף דרכו אחד הקולות המיוחדים במוזיקה המזרחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully