וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלקן ביט בוקס יופיעו במינכן - ביום השואה

עינב שיף

17.4.2012 / 20:09

הלהקה לא ביטלה הופעה שנקבעה לערב יום השואה במינכן, בהחלטה שנויה במחלוקת: ”המופע יתקיים במתכונת אחרת”, הם אומרים

ההרכב הישראלי הבינלאומי בלקן ביט בוקס יופיע במינכן ב-18 באפריל, הוא ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. ההופעה תיערך לאחר כניסת היום בישראל.

"בלקן ביט בוקס היא להקה פעילה בשוק המוזיקה הבינלאומי", מסרה הלהקה בתגובה. "הפעילות והצוות המקיף את ההרכב מתפרשים על פני 3 יבשות. מאז צאת האלבום 'Give', הלהקה יצאה לכמה סיבובי הופעות אינטנסיביים במדינות רבות בעולם שמתופעלות ונקבעות על ידי צוותים אירופאים ואמריקאים חודשים מראש. בתוך כך נקבע סיבוב אפריל ובתוכו המופע במינכן. כשחברי הלהקה הישראלים קיבלו את לו"ז ההופעות המלא והמדויק והבינו שההופעה הזו נקבעה ל-18 באפריל, התנהל דיון בשאלה אם לקיים את המופע. על הפרק עמדו שאלות לא פשוטות ובסופו של עניין הוחלט לעמוד בהתחייבות".

החלטת הלהקה לא לבטל את ההופעה מעניינת, שכן אפשר לראות בהופעה של להקה ישראלית על אדמת גרמניה דווקא בערב יום השואה ניצחון. סגנון הלהקה, שמשלב מוזיקה אתנית משלל גוונים ומקומות בעולם יכול להוות אנטי-תזה מוחלטת לאידיאולוגיה הנאצית. עם זאת, מדובר באקט יוצא דופן, שכן בישראל לא מתקיימות הופעות שלא בהקשר של טקסי יום השואה.

"אחד המסרים הבולטים ביצירה של BBB אם לא הבולט בהם - הוא קריאה לשיוויון מלא בין כל בני האדם ללא קשר לצבע, מין או דת, ובתוך כך מאבק בגזענות על סוגיה השונים", מסכמת הלהקה. "מטבע הדברים המופע יתקיים במתכונת אחרת מאשר בכל ערב אחר כאשר העיתוי והמעמד השונים והמורכבים עומדים למול פני הלהקה. הלהקה מצרה אם מישהו נפגע מעצם קיום המופע".

בלקן ביט בוקס הוא אחד ההרכבים הישראליים המצליחים בעולם. הלקה הוציאה באחרונה את האלבום "Give", בעל אופי פוליטי חריף יותר מקודמיו שזכה לביקורות מצוינות ובעקבותיו יצאה הלהקה לסיבוב הופעות ברחבי אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully