וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 17: סול, דיסקו וגרוב עם הרבה נשמה

פופ לוק מתמתח אחרי חופשה עם קאסט משוחרר מלא בהשפעות מוזיקליות מגוונות שלא מתביישות לתת בכפיים

חודש חגים בלי פופ לוק עבר מהר. פייר, היה כיף החופש הזה. מצד שני, אפשר היה להרגיש במחסור, וגם התפספסה ההזדמנות להקדיש קאסט לסול קלאפ שהגיעו לתקלט כאן ביום העצמאות. אבל יש גם צד שלישי - כי אחרי שני סטים של סול קלאפ, בערב יום העצמאות וביום עצמו, שבאו אחרי המיקס שלהם בפאקט, שמלווה את אלבום הבכורה שלהם "EFUNK", נראה שעכשיו, אחרי שהם המשיכו הלאה, זה דווקא בדיוק הזמן הנכון להכין כאן קאסט לכבוד החברים.

לכל זאת מצטרפת גם העובדה שגדי מזרחי וזאב אייזנברג, האנשים שמאחורי הצמד והלייבל Wolf + Lamb בו פועלים סול קלאפ ועוד רבים וטובים אחרים מגיעים לכאן בעצמם בעוד שבוע לתקלוט במועדון הבלוק, והעניינים מתבהרים. בטווח של שבועיים נוחתים כאן שני הרכבים מהטובים והמוערכים ביותר שמאחורי תנועה או מגמה מאוד בולטת בשנים האחרונות של האטת הקצב על הרחבה ושל הרחבת האופקים שלו. זה בהחלט משהו שדורש התייחסות. סט מחווה או לא, הקאסט השבוע לא מתבייש בהשפעות שלו. הפעם אנחנו הולכים על זה לאט ועמוק, אבל לא רק. פופ לוק השבוע מלא גרוב, נוטף סול והאווירה משוחררת. מדיסקו, להאוס, לבוגי ועוד, הגיוון והווייב כאן זה העניין. לכבוד סול קלאפ, לכבוד הזאב והטלה, או סתם כי זה מה שמתחשק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק ממגמת השמח במועדונים של תל אביב. Wolf + Lamb/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתחילים עם לי וובסטר. שיטוט מקרי ברשת הוביל לעמוד הסאונדקלאוד שלו, אחד היותר טובים ואחידים ברמתם באתר. בהתאם לקו הכללי של הקאסט הפעם, גם וובסטר יכול ליצור יום אחד קטע טריפ הופ ויום אחרי זה קטע גאראג', בלי למצוא שום דבר לא הגיוני בזה. "I'm from heaven. I make vagina music". כתוב באינפו שלו בסאונדקלאוד, וקשה לחשוב על תיאור הולם יותר. ההפקה שלו מעולה, האווירה סקסית והביטים עגלגלים. בפעם הבאה שאתם מחפשים מוזיקה לפאנקי ביזנס, אתם יודעים לאן ללכת.

הקטע הבא, "Why" של Debonair וגם אחד הקטעים אחר כך, "Waves" של Treatment מגיעים שניהם מאי. פי. נאה שיוצא בלייבל הצעיר House Of Disco. הלייבל הבריטי הזה עוסק, איך ניחשתם, בהאוס ובדיסקו, ומבסס את עצמו יפה לאחרונה עם אמנים כמו ניקולאס, טומי דיסקו, OOFT ועוד, רובם שמות חדשים יחסית, שמייצגים בכבוד את הסאונד העמוק והכיפי, גם כאן עם דגש על גיוון ועל הגרוב שבעניין.
Lazer Sword הם הצמד Low Limit ו-Landokal, שני טיפוסים מפוקפקים שבימים כתיקונם מסתובבים בצדדים היותר מטונפים ויותר ניסיוניים של האלקטרוניקה ועולם הבס. אבל באלבום החדש שלהם "Memory", כמו גם בקטע שמגיע כאן, נראה שהם מתחברים קצת לצד היותר אלקטרו-בוגי שלהם וטיפה גם מרשים לעצמם לעבוד לא רק על מצערת פתוחה עד הסוף לאורך כל הדרך. וזה מגניב.

THEESatisfaction. C Brandon, GettyImages
מאוד שחור, מאוד נשי. THEESatisfaction/GettyImages, C Brandon

THEESatisfaction מושכות תשומת לב כבר יותר משלוש שנים עם השילוב שלהן בין ג'אז לסול, בין היפ הופ לפסיכדליה, ועוד. הקו שלהן הוא מאוד שחור, מאוד נשי, והמוזיקה שלהן לא תמיד הכי נגישה, אבל כן תמיד מעניינת. הן כותבות, שרות ומפיקות הכל בעצמן, וכשזה הולך להן נכון, כמו בקטע המעולה מ-2009 "Bisexual", אז זה הולך להן מאוד נכון. אחרי כל מיני אלבומים שהוציאו בעצמן, הגיע בחודש שעבר אלבום הבכורה הרשמי שלהן Awe Natural, היוצא בלייבל סאב פופ, שמפתיע לראות אותו יוצא שם, בהתחשב בכך שבמקור הכרנו אותו בכלל כלייבל שהוציא את נירוונה, סאונדגארדן, מאדהאני ועוד בתחילת דרכם.

עוד יש בקאסט גם קטע חדש-ישן של פלאקו, כבר שנים אחד מיוצרי הביטים המיוחדים והמוכשרים ביותר שפועלים. פלאקו מוכיח בדיוק את זה עם הוצאת אלבום ה-Leftovers שלו, כולו שאריות ביטים שיצר ב-2008 ולא יצאו עד עכשיו, שנשמעים נהדר ולחלוטין עדכניים. fLako הוא אחד מהיוצרים האלו שאין צורך להאזין למשהו חדש שלו לפני שרוכשים אותו, או במקרה הזה, מורידים אותו חינם. מומלץ.

אוזל לנו המקום, אבל אפשר לזרוק גם איזו מילה על האלבום החדש "Picture This" של מודימן, איש שכנראה כבר לא זקוק לשום היכרות עם הקהל כאן, אותו הוא נותן בחינם. שמונה קטעים של הדבר הזה שהוא עושה כל כך טוב ושל הסאונד הדטרויטי שהוא כל כך מזוהה איתו. ומסיימים עם טיפה צחוקים, בקטע של Vaiper Despotin שנקרא "I Had Time Off", מחווה קטנה לחופשת האביב של פופ לוק. כיף לחזור. נתראה בעוד שבועיים.

הפלייליסט

00:00 - Lee Webster - Ride This // Soundcloud
02:30 - Debonair - Why // House Of Disco
07:00 - Lapelle - Change Of Heart // Soundcloud
11:00 - L'equipe Du Son - What You Do To Me // Silhouette Music
15:00 - The Treatment Treatment - Waves // House Of Disco
19:00 - Surface - Falling In Love (InnerWestSoul Tight As You Like Edit) // Soundcloud
26:00 - Lazer Sword - Def Work // Innovative Leisure
31:00 - Moon Runner - Interactive Track // Toy Tonics
35:00 - Joss Moog - Xtra Beatz // Robosoul Recordings
38:30 - Soul Clap - Let It Go // Wolf + Lamb
41:30 - THEESatisfaction - Bitch // Sub Pop
43:00 - Buscrates - Funky Good Feeling // Self Released
46:00 - fLako - Erekari // Self Released
48:00 - Astro Nautico - Awesome (Interlude) // Astro Nautico
48:30 - Zimmer - Slave To Your Heart Feat. Jeremy Glenn (Mercury Remix) // Discotexas
55:30 - Final Frontier - Logic (Chesus C.R.S.T Re-Rub) // Soundcloud
61:30 - Moodyman - Got 2 Make It // Self Released
66:30 - Volta Cab - The Legendary Plasticine Legs // Seven Music
70:00 - Vaiper Despotin - I Had Time Off // Bandcamp

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully