וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 22: חוזרים הביתה להאוס

12.7.2012 / 8:48

פופ לוק מקדם בברכה את החזרה של ההאוס עם רימיקס ללורן היל וקימברה ורק מזכיר - את חולצות הבטן אפשר להשאיר בניינטיז

פופ לוק הפעם בקטע של האוס. אולי זה בגלל שבפעם הקודמת היינו הרחק הרחק משם. אולי זה בגלל שכותב שורות אלה עבר ממש לפני שבוע לבית חדש (יענו House), ואולי זה פשוט כי ההאוס נמצא בכל מקום בזמן האחרון. והוא באמת בכל מקום. עד כמה שמדהים לגלות שיש גל רטרו לתקופה שבה היית כבר סוג של בנאדם חצי בוגר, החזרה לתחילת הניינטיז כבר סיימה לבצבץ פה ושם, ונראה שעכשיו אנחנו ממש עמוק בתוך זה. אלוהים אדירים, יש אפילו בחורות עם חולצות בטן שם בחוץ. ובין הדברים שחוזרים יחד עם העשור הצבעוני מדי ההוא, גם ההאוס תובע את מקומו ללא רחם. בעיר חובבת טרנדים כמו תל אביב, לא נדיר לראות אנשים, שעד לפני שנתיים היו מתייחסים אל הז'אנר הזה כאל סוג של מחלה, עושים את ריקוד הרגל-מחיאת כף-רגל כאילו ג'ק הוא שמם האמצעי.

בקאסט השבוע מעט קטעים, והרבה אנרגיה. לא באנו לשחק. אנחנו מתכוונים לעסקים. מתחילים באווירה שמתאימה יותר להאזנה בבית, אבל באמצע עוברים לכיוונים שמושכים לרחבה, ולא מתביישים בכך. (כמעט) הכל מוזיקה חדשה, כמו תמיד, גם אם מדובר בקטעים מקוריים, חדשניים וייחודיים יותר, וגם אם הם נשמעים כאילו יצרו אותם בשנת 91'. שנתחיל?

חוליו באשמור הוא כנראה השם המוצלח ביותר שמת'יו ווקר, בחור ג'ינג'י מבריסטול, יכול היה להמציא לעצמו. משהו בשם הזה בונה לו הילה מיתית שכזו, אפשר להרגיש את הקיק והגרוב הסליזי בין ההברות, אפשר לדמיין את השפם המפוקפק. כדאי להתעכב רגע על השם של באשמור, רק כדי להבין עד כמה כל מה שהוא עושה נעשה כל כך נכון. זה לא איזה שם מפוצץ, זו פשוט הבחירה המדויקת, המעניינת והקולעת ביותר. וכך גם המוזיקה שלו. האי.פי החדש של ווקר, שהוא גם הריליס הראשון בלייבל החדש אותו ייסד, מוכיח שהוא רחוק מלאבד את הטאץ' שלו להפקת קטעים מושלמים.

ב-"Troglodytes" הקטע שכאן בקאסט, באשמור לוקח את אחד הסימפולים היותר מוכרים אי פעם "What we're gonna do right here is go back, way back…" וממשיך אותו לחלק הפחות ידוע שלו שמדבר על אנשי מערות, תוך שהוא ממחיש בדיוק את ההרגשה של החיים במערה ועוטף את המאזין בסאונד עתיק, לח ומכושף. גם בקטע הנושא של האי.פי, "Au Seve" באשמור שומר על העומק כמו גם על התחושה השבטית משהו. בצד השני של האי.פי לעומת זאת הוא הולך על משהו אחר לחלוטין, סוג של מיני מיקס של קטעים איטיים יותר, מגוונים יותר, מיוחדים יותר. אוסף קטעים בלי שמות שלא ברור היכן הם מתחילים ומתי הם נגמרים. הבחור הזה לא אוהב לקפוא על שמריו וצריך תמיד לחדש לעצמו ולמאזינים. כמו שצריך. שאפו.

קימברה, אחת הזמרות היותר מעניינות שהתגלו השנה (אתם וודאי מכירים אותה מהשיר הבלתי נסבל של גוטייה) מגיעה משולי עולם המיינסטרים, לא בדיוק מה שפופ לוק עוסק בו. נכון, יש לה כמה אספקטים מעט בלתי נסבלים, קצת יותר מדי מניירות, ווקאליות ובכלל, אבל לבחורה כן יש סטייל, יש גרוב, ויש תוכן ועומק. קימברה היא בעיקר יוצרת אמיתית ומוכשרת בזכות עצמה, כמו שהסרטון שלה מופיעה לייב ב-SXSW מוכיח. הסטייל הזה בא לידי ביטוי גם בבחירה, בין אם היא שלה או באישורה, ביוצרים שאמונים על הרימיקסים לקטעים שלה. השיר שלה "Build Up" מקבל בין השאר רימיקסים של Brenmar, איש בסים חובב היפ הופ וג'וק, וגם ג'ורג' פיצג'רלד (כאן במיקס), מחביבי המדור, יוצר שהולך על הגבול הדק בין הפוסט דאבסטפ, לגאראג' ולהאוס ועושה את זה בחינניות ומקצועיות רבה.

אחרונים שנזכיר כאן הפעם הם הצמד הלונדוני Maribou State, שמפציצים בקטעים מעולים לאחרונה ורק הפעם כמעט נכנסו לקאסט שלושה טרקים שונים שלהם. בשנה האחרונה הרימיקסים השבורים-אך-האוסיים, מלודיים-אך-ענייניים שלהם עושים גלים בבלוגוספירה, ונראה שהמגמה מכאן היא רק למעלה. השניים ניחנו ביכולת למלא את הקטעים שלהם בהרבה רגש ואווירה, אבל לשמור על המומנטום, ולהשאיר את הגרוב השמן שלהם במרכז העניינים. בהחלט כדאי לבדוק גם את הרימיקס שלהם ושל Pedestrian ל-"Doo Wop" של הפושעת בפוטנציה לורן היל, ולאסוף גם את הרימיקס האחרון שנתנו חינם ב-XLR8R רק לפני שבוע. עד כאן לפופ לוק הפעם, ותזכרו, חולצות בטן זה רע.

הקאסט:

00:00 – Lil Wayne – Nightmares Of The Bottom (LOL Boys Edit) // Friends Of Friends (Free Download)
03:00 - Ejeca – X Girl // Tusk Wax
08:00 - Julio Bashmore – Troglodytes // Broadwalk
14:00 - Kyodai – Breaking (90s Dub) // Local Talk
19:30 - SoulParlor – Now! (Souled Remix) // Tokyo Dawn
23:30 - Dusky – Every Day // Dogmatik
30:00 – Kimbra – Build Up (George Fitzgerald Remix) // Free Download
36:00 - Greymatter – Give It To Me Slow (San Soda Remix) // Wolf
40:30 - Teengirl Fantasy – Hollywood Hills (Classic House Remix) // Free Download
47:00 - Alpines – Empire (Maribou State Remix) // Untrue (Free Download)
53:00 - Mnek – Put Yourself In My Place (Kylie Minogue Refix) // Free Download

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully