וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכה שפיגל באלבום חדש - צפו בקליפ מתוכו

רוני אפרת

30.8.2012 / 11:00

המוזיקאית, חברת מינימל קומפקט לשעבר, מוציאה את אלבום הסולו השלישי שלה שנוצר בשיתוף בן זוגה קולין ניומן. תספר על תהליך העבודה ב"סיפורים באוזןבר" בתל אביב

יח"צ - חד פעמי

המוזיקאית מלכה שפיגל, אקס מינימל קומפקט המוצלחים וגיטהד, מוציאה אלבום חדש ומשיקה אותו במוצ"ש, 8 בספטמבר בשעה 20:00 באוזןבר בתל אביב, במסגרת מפגש שבו תספר על תהליך היצירה. לפי שפיגל, האלבום "Every Day is Like the First Day" נוצר מחוסר ציפייה לדבר. "הוא מתייחס ללא לחשוב או לתכנן או שיהיה איזשהו מושג", אומרת שפיגל, "אפילו לא להחליט שלא לחשוב. זה משהו שעושים לפני שהמוח נהיה מעורב, זה מהיר, זה אינסטינקטיבי".

שפיגל, לשעבר זוגתו של המוזיקאי רמי פורטיס, שותפה למינימל קומפקט, נמצאת בזוגיות ארוכה עם בן זוגה קולין ניומן, ואת ראשיתו של החומר לאלבום יצרו יחד בארבעה ימי הכנה באולפני "Press Play" בלונדון. "התחלנו מכלום באולפן, עם כל הכלים המוזרים האלו," היא אומרת, "השירים נבנו מהתחלות מקריות, קטעים קצרצרים, רק תפקידי פסנתר, או שנינו מנגנים על בוזוקי וגיטרה, או בס וגיטרה".

נדודיה כאמנית לקחו אותה לטיול בעולם, מבית ילדותה בתל אביב, דרך אמסטרדם ובריסל, ולאחר מכן ללונדון, שם היא מתוגררת עם ניומן. השניים ביקרו בברלין, ברומא ובתל אביב כדי להקליט עם אמנים רבים, בעוד מספר חברים קפצו לאולפן הביתי של הזוג ואחרים השתתפו מרחוק. בסך הכל, בהקלטת האלבום לקחו חלק 13 מוזיקאים מארבע ארצות בשמונה אולפנים שונים.

זהו אלבום הסולו השלישי של שפיגל, אך שונה מאוד בנוף עבודותיה עד כה. במסגרת המפגש תתאפשר לראשונה רכישת האלבום, אשר יימכר בלעדית בחנויות האוזן השלישית. הרוכשים הראשונים יזכו במהדורה מיוחדת של האלבום הכוללת חוברת בת 28 עמודים עם טקסטים ויצירות מאת מלכה. כרטיס הכניסה להופעה יעמוד על מחיר של 90 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully