וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם מדלן פיירו

8.11.2012 / 11:50

זמרת הג'אז האהובה שתופיע ברדינג 3 ביום ראשון הקרוב בוחרת את חמשת האלבומים שעיצבו את עולמה המוזיקלי – מדיוק אלינגטון ועד אנטוניו קרלוס ז'ובים

The Dave Brubeck Quartet - Time Out

"זה היה אלבום הג'אז האינסטרומנטלי הראשון ששמעתי. דייב ברובק השתמש בהשפעות ריתמיות של מזרח אירופה כדי ליצור צליל טרי שלא נשמע כמותו בג'אז לפני כן. המקצבים המורכבים שלו נשמעים מאוד טבעיים וקל להאזין להם, וזו ודאי הסיבה להצלחה שלו. אלבום מסקרן ומענג".

דיוק אלינגטון והתזמורת - Ellington At Newport (Live)

"הנה מופע היסטורי עם סיפור רגע נפלא מאחוריו. זה היה ב-1956 והרבה ביג בנדס נפלו בגלל עליית הביבופ והרכבי הג'אז הקטנים. אז בפסטיבל הג'אז השלישי בניופורט, אלינגטון ניסה לרצות את הקהל במיוחד עם עיבודים חדשים, אבל הקהל היה מנומנם כרגיל. לבסוף, בקטע שמורכב משני חלקים, 'Dimuendo and Crescendo in Blue', דיוק חיבר בין שני החלקים עם סולו סקסופון של פול גונזלס, ונתן לו לנגן סולו ארוך ככל שירצה. הקטע הזה שינה את פני הסולואים בג'אז, והוא השראה ענקית עבורי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

The Quintet - Jazz At Massey Hall

"זה הרכב חד פעמי של דיזי גילספי, צ'ארלי פרקר, באד פאוול, צ'ארלס מינגוס ומקס רואץ'. כל החבר'ה האלה היו מעורבים ביצירת הביבופ בערך 15 שנה לפני ההופעה הזאת (1953) ובהתאמה היו כולם משופשפים ומנוסים בשלב שבו התקיימה ההופעה. זאת הפעם היחידה שכל החמישה הקליטו יחד, וכולם מנגנים נפלא. הרבה הקלטות ביבופ מוקדמות יותר סובלות מאיכות סאונד ירודה אבל זאת מוקלטת מצוין, יחסית להופעה חיה".

הרבי הנקוק - Head Hunters

"כששמעתי את האלבום הזה לראשונה הרגשתי כאילו מצאתי לראשונה את הסאונד שחיפשתי כל חיי. הוא פשוט, Fאנקי, מהנה ביותר ומדהים. האזינו לו שוב ושוב כדי להגיע לסיפוק מושלם.הרבי נעשה ידוע מאוד בימי החמישיה השנייה של מיילס דיוויס, וכאן הוא כבר עושה את הדבר שלו – מיישם את אותן טכניקות על Fאנק. הניסויים שלו עם סינתיסייזרים אנלוגיים השפיע מאוד על מה שאני עושה עם סינתיסייזרים בלהקה שלי, ג'נטלמן הול – בדומה להמון להקות אחרות מאז ועד היום. יש טהרנים ומבקרים שטוענים שזה לא באמת אלבום ג'אז, אבל אני חולקת עליהם, משום שהאלבום מלא באלתורים וקונספציות מעולם הג'אז".

אנטוניו קרלוס ז'ובים, ז'ואאו ז'ילברטו וסטן גץ - Getz / Gilberto

"אז הרבי הנקוק – המוזיקאי האהוב עלי – זכה בגראמי לאלבום השנה ב-2008. אף אלבום ג'אז לא עשה זאת מאז 1965, וזה היה האלבום הזה. הוא יצר את שיגעון הבוסה נובה בארצות הברית, והוא אחד מאלבומי הג'אז הגדולים בכל הזמנים.גץ, ז'ואאו ואסטרוד ג'ילברטו חינניים ואינטימיים להפליא כשהם משייטים דרל הלחנים המופלאים של ז'ובים. אני חושבת שהמילה הטובה ביותר לתיאור האלבום הזה היא 'מרגיע'".

מדלן פיירו תופיע ברדינג 3, נמל תל אביב, ב-11 בנובמבר בשעה 22:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully