וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 34: מסכמים את שנת 2012 - חלק שלישי

30.12.2012 / 1:08

קאסט האלקטרוניקה של רוני פיאלקוב בסיכום אחרון מתוך הטרילוגיה, הפעם עם כל הטראקים, שריגשו, היפנטו, סיקרנו, הרקידו והעיפו אותנו מרחבת הריקודים אל עולם שכולו טוב

זהו הפרק שלישי והאחרון של סיכום שנת 2012 של פופ לוק. לא מפתיע שאפילו עם יותר מחמש שעות של מוזיקה בטרילוגיה, עדיין נשארו כמה דברים יותר ממעולים מחוץ לסיכומים. מצד אחד זה מעט מתסכל, אבל מצד שני זה רק נותן פרופורציה לאיכות וכמות המוזיקה שיצאה השנה, שלא היתה יוצאת דופן מכל השנים הקודמות בהיצע שלה. למי שמתקלט, עורך וכותב על השפע הזה, זה יכול להיות מקור ללחץ תמידי לעמוד בקצב. צריך לשמוע הכל, לקרוא על הכל, להשיג את הכל וללכת לכל המסיבות עם מבול הדי.ג'ייז המעולים שניטח על תל אביב ורק הולך ונהיה אינטנסיבי יותר. אבל לכל מי שלא סובל מ- OCD מוזיקלי, מדובר פשוט בפנטזיה אחת גדולה שמתגלמת יום יום במקום הקסום הזה שנקרא האינטרנט.

אחרי קאסט ראשון שהוקדש לאנדרדוגז של השנה ושני שהוקדש לקצוות של האלקטרוניקה האיכותית, הפעם אנחנו נמנעים מהתחכמויות ולא מחפשים קונספט. הפעם אנחנו עם הבאנגרז הגדולים ביותר של 2012. מהאוס ועד ל-UK Bass, דרך גאראג', דיסקו ועוד הרבה דברים שלא אוהבים ליפול להגדרות, פופ לוק הפעם עם הקטעים והיוצרים שהכי אהבנו לעוף איתם על הרחבה.

ואיזה כיף לפתוח סיכום שנה שכזה עם אחת מהנשים הנפלאות בתבל, רויזין מרפי, זמרת שרבים אולי לא מכירים על סמך קריירת הסולו שלה, אבל את העבר שלה במולוקו מעטים יכולים לשכוח. מרפי חזרה לעניינים השנה ובענק עם "Simulation", קטע בן 11 דקות וחצי של אושר גדול ורויזין מרפי אחת במיטבה. תענוג. הרימיקס של Mano Le Tough לקטע לא הצליח להשתלב בקאסט הפעם, אבל אם יצא לכם להיות במסיבה טובה בחודשים האחרונים ונוגן קטע שהרעיד את הרחבה וכמו השתיק והמם את כולם – זה היה זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תתחדש על הטייטל. Maxxi Soundsystem/מערכת וואלה!, צילום מסך

Maxxi Soundsystem הוא כנראה מפיק השנה של פופ לוק. לא היה קטע שלו השנה שלא גרם לנו לרייר, וחלק מהם היו לא פחות מיצירות מופת. מקסי יושב על התפר שבין שלל ז'אנרים של ארבע על הרצפה, במקום שבו קרו הרבה מהדברים המעניינים ביותר השנה, איפה שההאוס הלך אולד סקול וזלג לגאראג', איפה שהבס והטו-סטפ של הילדודס הבריטים גילו את השורשים וקיבלו מסגרת להשתחרר בה והרחבה בערה בטעמים חדשים-ישנים בחסות הדור החדש הזה, שכל כך שונא הגדרות. עוד כמה מפיקים בקאסט הפעם מגיעים מאותו האזור, וביניהם גם חוליו באשמור, מהאחראים העיקריים לכך שאנשי ההאוס הסכימו בטובם להתייחס לכיוון של בריסטול וההתרחשויות בעולם ה-UK Bass של השנים האחרונות, שתורם כאן את הקטע הענק "Au Seve".

Four Tet. Louise Wilson, GettyImages
יותר מענק. Four Tet/GettyImages, Louise Wilson

גם Four Tet וגם קאריבו (עם כמה שהם שונים ומגוונים, קשה שלא לשים את שני אלו באותה הפסקה) הוציאו השנה אלבומים (קאריבו תחת השם Daphni) שמזכירים מאוד אחד את השני, אם לא במוזיקה אז בגישה. שני האלבומים הורכבו מקטעים שרבים מהם שוחררו או סתם התרוצצו ברשת מזה זמן רב, שניהם היו מופשטים יותר מהרגיל בשביל מפיקים שכאלו, ושניהם די פנומנלים. בכך הם הצליחו לשחזר את ההצלחה של 2010 בה הוציאו אלבומים אחרים מאוד ומושלמים גם הם, ולהמשיך ולהבהיר שהם מהיוצרים הגדולים ביותר של ימינו, לא פחות ואולי יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כנראה שזה משהו בחלב אם שהם קיבלו. Disclosure/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם היה דבר אחד שהיה ברור שיכנס לסיכום שלנו השנה, היתה זו התופעה שנקראת Disclosure. התעייפנו כבר מלכתוב שהתעייפנו מלכתוב עליהם. צמד האחים הצעירים הזה תפס את השנה הזו בביצים והבריק בה ברמות אחרות. אם מקסי סאונדסיסטם הוא מפיק השנה שלנו, דיסקלוז'ר הם יוצרי השנה, תגלית השנה, הרכב השנה. עם סאונד נוצץ ומהודק, ביט שובב והפקה גאונית, שני האחים הסופר צעירים האלו כבשו את העולם כשהם משדרגים את כל עולם המקצבים השבורים ולוקחים אותו אל השלב הבא. פעמים רבות נדמה שעשור לא באמת מתחיל עם חילופי השנים, ולוקח זמן עד שאפשר להבחין בינו לבין הקודם. דיסקלוז'ר הם יריית הפתיחה הרשמית של שנות ה-10'ז.

יותר מדי דברים מעולים יש בקאסט הפעם ואי אפשר לספר כאן על כולם, אבל לא נוכל לסיים בלי לציין את Totally Enormous Extinct Dinosaurs, למרות שרק השם שלו תופס לנו לא מעט ממכסת המילים. בקלות הדבר הכיפי ביותר שקרה באלקטרוניקה השנה, TEED התרסק על העולם משום מקום ושרף לנו תאים במוח מאוברלואוד של מוזיקה מעולה, אנרגיות מפוצצות ושירים חודרי שריון. נראה שכשאתה מתלבש כמו לטאה פרה-היסטורית על מסקלין וממציא לעצמך שם מופרך וארוך מדי, אין לך ברירה אלא לעמוד בציפיות ולהיות הדבר הכי טוב בסביבה. אלבום הבכורה של TEED הוא עוד דוגמא להשתלטות המחושבת של האינדי השנה על כל תחומי האלקטרוניקה כמעט, כשבנוסף מצטרפות השפעות מאלקטרוניקה צרפתי, אלטרנטיב דאנס א-לה הוט צ'יפ, לא מעט באסים ועוד ועוד. מדובר באחד הדברים הגדולים ביותר שקרו השנה, שלא בטוח שכולם שמו לב אליו, אז הנה, אמרנו לכם.

הפלייליסט המלא:

00:00 - Roisin Murphy - Simulation // Permanent Vacation
08:00 - Avicii - Levels (LOL Boys Edit) // Unreleased
12:00 - Ejeca - X Girl // Tusk Wax
18:00 - Parallel Dance Ensemble - Shopping Cart (Maxxi Soundsystem Remix) // Permanent Vacation
25:00 - Fantastic Man - It's Essential // Wolf
29:00 -Todd Teje - Inspector Norse // Smalltown Supersound
35:30 - Daphni - Cos-Ber-Zam Ne Noya // Jiaolong
39:30 - Bondax - Baby I Got That (Justin Martin Remix) // Just Us
46:00 - Disclosure - What's In Your Head // Greco Roman
50:30 - Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Waulking Song // Greco Roman
56:00 - Jonas Rathsman - Since I Don't Have You // Ace
01:02:00 - Gerry Read - 90's Prostitution Racket // Ramp
01:06:00 - Kimbra - Build Up (George Fitzgerald Remix) // Warner Music
01:12:00 - Julio Bashmore - Au Seve // Broadwalk
01:17:00 - Eats Everything - The Size // Dirtybird
01:23:00 - Mak & Pasteman - Get With The Problem (Click Remix) // Sounds Of Sumo
01:27:30 - Walter Ego & 2046 - Hand In My Hand // Bad Taste Records
01:32:00 - Scuba - Ne1butu // Hotflush
01:35:00 - Four Tet - Pinnacles // Text

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully