וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן צור משיק קליפ חדש ומספר על התהליך. צפו

צור, שמשחרר בקרוב אלבום של עיבודים חדשים לשיריו בשיתוף אנסמבל מיתר, משחרר קליפ לשיר "בלילות של ירח מלא". "צריך לנסות להתחבר ליוצרים צעירים", הוא אומר לוואלה! תרבות

יח"צ - חד פעמי

ערן צור ואנסמבל מיתר העלו מופע משותף בפסטיבל הפסנתר של 2011, אך המפגש ביניהם, שתוכנן במקור כשיתוף פעולה וחד פעמי, הפך עד מהרה לפרויקט ארוך טווח, שהוליד אלבום שלם. האלבום כולל את השירים הגדולים של צור בעיבודים קלאסיים של האנסמבל.

האלבום הוקלט לאורך השנה האחרונה והסינגל הראשון מתוכו הוא גרסה חדשה לשיר "בלילות של ירח מלא", שנבחרה להשיק את הפרויקט הן בשל מעמדו המיוחד של השיר ואהבת הקהל אליו, והן בשל השילוב בין עולמו המוזיקלי של צור וההשפעות הקלאסיות התזמורתיות שהביא עימו לפרויקט המעבד זיו קוז'וקרו, הניכרות מאוד בביצוע המחודש. קוז'וקרו אחראי גם לשאר העיבודים החדשים באלבום, ביניהם "ערב ב' כסלו", "בעין הסערה", "תמונה אימפרסיוניסטית", "נשל הנחש", "פרפרי תעתוע", "המנון לאדישות" ועוד. כעת משחרר צור את הקליפ לסינגל, אותו ביימה הבמאית הצעירה דנה גל, בוגרת החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב. גל בחרה להדגיש את הצד הרומנטי שבמילות השיר, ולכן הקליפ מתאר תהליך התאהבות שבסופו מתקיימת חתונה.לתפקיד הנשי נבחרה הרקדנית מור גור אריה, והקליפ הופק בעזרתם האדיבה של חבריה של גל לספסל הלימודים.

"בתעשייה שלנו, כשאתה כבר מגיע למעמד היצירה, אין לך הרבה תקציבים ובגלל זה צריך לנסות להתחבר ליוצרים צעירים שיש להם מוטיבציה לעבוד ולעשות את הדבר הראשון שלהם", אומר צור לוואלה! תרבות ביחס לעבודתו עם גל. "דנה היא כזאת. היא בחורה מאוד מוכשרת, בוגרת טרייה של החוג לקולנוע. כל ההפקה היתה גם חבורה של אנשים שיש סביבה, אנשים שרוצים לעשות. מהבחינה הזאת, אני גם אוהב לתת לאנשים צעירים את האפשרות לעבוד. לדנה יש טעם טוב, היא זאת שיזמה את הסיפור בקליפ, שהוא גם פנטזיה וגם מציאות וסוג של ריקוד ביניהם".

ערן צור ואנסבל מיתר - בלילות של ירח מלא. שרון דרעי,
מתחבר ליוצרים צעירים. ערן צור/שרון דרעי

מה הרעיון שניסית לבטא בקליפ?

"'בלילות של ירח מלא' הוא שיר אהבה, אבל אם אתה נכנס אליו פנימה ומעמיק אז אתה רואה שאהבה הזאת היא מדומיינת למרות שהנוכחות של אישה מאוד חזקה. יש בו תיאור של פנים, של עיניים, של דמות, של חיוך גם של רגשות דאגה. האתגר היה לבוא ולשים שם בחורה שתהיה האישה שבשיר. מהבחינה הזאת היה לנו מזל עם הרקדנית מור גור אריה. אני שמח שזה יצא ככה כי כשאתה הולך עם צעירים אתה לא תמיד יודע מה יהיה, ופה זה שיחוק".

יש סיבה מיוחדת לכך שנבחרה רקדנית?

"הריקוד והמחול הוא עולם שאני מחובר אליו חזק. אני מתחבר אליהם כמוזיקאי. זאת חתונה בין המוזיקה לבין התנועה והמחול. מור היא גם אחלה בחורה, היה לי נוח איתה ומאוד נהנתי מהצילומים".


השיר לקוח מתוך האלבום "תכלית בתחתית" שיצא לפני יותר מעשור - גם ערן של אז היה בוחר להציג בקליפ תהליך של התאהבות וחתונה?

"זה שיר שיצא כשהייתי רגע לפני ההיכרות עם אביטל אשתי. בדיעבד אני רואה שאולי זה היה משהו שאפילו סימן את הכיוון הזה שלי בחיים. היום אני כבר בתוך המשפחה ואני מסתכל על זה אחרת. לשיר יש דגשים אחרים מבחינתי. אבל זה שאני בא ואומר 'יש לנו אהבה' זה באמת דבר נדיר בנוף של השירים שלי", צוחק צור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ערן צור. נמרוד סונדרס
מחובר גם למחול. ערן צור/נמרוד סונדרס

גם העבודה עם אנסמבל מיתר היתה הימור מצידו של צור, וגם בו הוא שמח במיוחד. "כבר בפעם הראשונה שניגנו את השירים ביחד הבנתי כמה זה טוב. באותו רגע ידעתי שאני צריך ללכת עם זה עד הסוף, עם אולפן וממש תהליך של אלבום חדש. חשבתי לעצמי שהאנשים שאוהבים את השירים שלי - זה מגיע להם, ממני. אני הולך עם שיתוף הפעולה הזה עד הסוף, גם בהקלטות וגם על הבמה בהופעות. כשאני מנגן איתם, אני מרגיש שאני בתוך קבצוה ברמה מאוד גבוהה. זה עושה לי טוב, מעלה אותי וגורם לי לנסות להיות יותר טוב. אני עובד על המופע גם מבחינה ויזואלית עם אמן פלסטי. אני מאוד רוצה לטפל גם בצד הויזאולי של איך תיראה הבמה. המופע הולך להיות שדרוג רציני".

מצאת את עצמך, תוך כדי עבודה עם האנסמבל, מגלה בשירים שלך דברים חדשים שלא היית מודע לקיומם קודם?

"בהחלט. זה אחד הדברים הבסיסיים שיש בפרויקט הזה. יש באלבום ציטוט מתוך יצירת פלמנקו, קצת בטהובן, אלה השפעות שבאמת מקדשות צדדים אחרים בשירים ומאירות אותם באור אחר. מצד שני, אלה השירים שלי שאני שר כבר שנים ועדיין, כמזמר וכמגיש, אני לומד עליהם הרבה מאז שנכתבו".

האלבום החדש יושק בהופעה מיוחדת של צור ואנסמבל מיתר ב-7 בפברואר, במועדון רידינג בתל אביב בשעה 22:00.

מה חשבתם על הקליפ החדש? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ערן צור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully