וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ראש הממשלה יוענק לערן צור

28.1.2013 / 14:01

היוצר המוערך יצטרף לסופר חיים באר ויזכה גם הוא בפרס ראש העיר ראשון לציון ובפרס ראש הממשלה לשפה העברית. "אמן מן המדרגה הראשונה", פסקו השופטים בנימוקים לבחירתו

המוזיקאי והיוצר ערן צור מצטרף אל הסופר חיים באר, ויזכה גם הוא בפרס במסגרת כנס ראש הממשלה לשפה העברית. הכנס, בשיתוף משרד התרבות והספורט ומפעל הפיס, יתקיים זו השנה השלישית ב-5 בפברואר בהיכל התרבות בראשון לציון. הפרסים יוענקו בנוכחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

צור יזכה בפרס ראש העיר ראשון לציון על שם מאיר אריאל על יצירתיות בשפה העברית. הפרס, שיענק על ידי ראש העיר דב צור, נועד לבטא הוקרה על יצירה אמנותית הגותית אשר טבעה את חותמה והביאה לידי הנגשת השפה העברית ואוצרותיה לקהלים גדולים וחדשים. שווי הפרס הינו 50 אלף שקלים. כפי שפורסם אתמול (ראשון), באר זכה בפרס ראש הממשלה ללשון העברית על שם אליעזר בן-יהודה. שווי הפרס הינו 70 אלף שקלים.

"ערן צור הוא זמר-כותב אשר מתבלט באיכות המיוחדת של השפה העברית בשיריו. לאורך עשרים וחמש השנים של פעילותו כמוזיקאי, הוא הוציא שלושה אלבומים במסגרת להקות שהשתתף בהן, ארבעה אלבומי יחיד, ואלבום אוסף אחד", נכתב בנימוקי ועדת השופטים שהעניקו לצור את הפרס. "בכל האלבומים הוא היה כותב הטקסטים העיקרי, ובכולם מופיעה עברית יצירתית וייחודית. הוא גם פרסם רומן אחד ותרגום אחד של נובלות מצרפתית. כבנו של מורה לספרות, ספג צור מנעוריו את הכבוד העמוק לספרות והביא אל יצירתו את המסורת העתיקה והיקרה של הספרות: היא אינה משתמשת בלשון, היא מעצבת את הלשון. כיוצר מוזיקלי, יודע ערן צור למצוא את המוזיקליות של השפה המתאימה לעולמו החוויתי, ולחבר אותה אל הלחנים העזים שלו".

מה דעתכם על הבחירה בצור? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully