וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד עונת החתונות: שירי חופה אלטרנטיביים

6.5.2013 / 0:02

שירי כניסה ויציאה מחופה לא חייבים להיות לעוסים – לרגל עונת החתונות, הנה כמה בחירות יותר יצירתיות ליום המיוחד שלכם, מבלר, דרך אייק וטינה טרנר ועד הג'ינג'יות

שירי כניסה

בריאן אינו – I'll Come Running

אחד משירי האהבה היפים והמושלמים ביותר שנכתבו אי פעם, וכמו כל הנתח הפופי בקריירה המפוארת של בריאן אינו – לא מוערך מספיק. שיר פשוט, יפהפה ומרסק את הלב על ציפייה נצחית, על התמסרות מוחלטת, ועל אהבה ענקית שמתבטאת במעשה הקטן ביותר: הריצה שלך לקשור את נעלי אהובתך.

אייק וטינה טרנר – River Depp, Mountain high

הסרט על מערכת היחסים של אייק וטינה טרנר נקרא "מה זה בכלל קשור לאהבה?", אבל השיר העצום הזה מ-1966 מוכיח שזה קשור ועוד איך. ההפקה הגרנדיוזית של פיל ספקטור מושלמת עבור כל מי שרוצה לצעוד עם פוש עצום של אנרגיה אל החופה, בלי להצטנע.

פאלפ - Something Changed

ג'רוויס קוקר באחד הרגעים הכי פחות "מחופשים" שלו. שיר מתוק על צירופי מקרים קסומים שהובילו לאהבה גדולה, ורק מי שעוקב אחר המילים באמת יבחין באירוניה הדקה, המלנכולית והחכמה שעוטפת אותו.

גידי גוב – שלוש בלילה בעיר

שקט שלפני הסערה, בקטע שמתפוצץ מאווירה של משהו ענק שהולך לקרות. ויש בו גם כניסה דרמטית של ההרכב הכלי, שהיא תזמון מפואר ממש לכניסה של חתן וכלה אל האולם.

בלר – Tender

לכאורה, שיר על כאבי פרידה; למעשה, קטע שמתפקע מרוב תקווה, והוא בעצם גם שיר אהבה נסתר בין שני הכותבים שלו – דיימון אלברן וגרהאם קוקסון, שהיו מרוחקים ומסוכסכים מאוד בעת כתיבת השיר, וזאת, כנראה, היתה הדרך שלהם להביע את רגשותיהם האמיתיים. צליל הגוספל העמוק יהפוך את הכניסה שלכם לחופה לחוויה הדתית שהיא אמורה להיות.

קרולינה ואורי כנרות - הבלדה על אביר החופש ובת גלים

אהבה חופשית, לא מתנצלת, לא מתעלמת מהקשיים אבל גם לא מתכוונת להתקפל בפניהם – הקלאסיקה המיידית הזאת מהאלבום הראשון של קרולינה מושלמת לחתונות של סטלנים, גולשים וכל אלה שמזמינים את האורחים ל-17:00 כדי להתחתן מול השקיעה.

דיוויד בואי – Wild Is The Wind

ולמי שבאמת רוצה לחשוף הכל ולצאת בהצהרת אהבה טוטאלית, מרגשת, סוערת, נקרעת מבפנים – הרי לכם התמצית הטהורה של כל מה שרומנטי עלי אדמות. רק תיזהרו שלא להתמוטט מבכי לפני שתגיעו אל הרב.

שירי יציאה

ג'ינג'יות – לילות כלולות

טוב, אז הטקסט של השיר הזה הוא דרך מעט מטרידה לפתוח את חיי הנישואים שלכם ("הטביעי אותי תחת חופה"), אבל אין ספק שהלחן הוא דרך קופצנית במיוחד לעשות את זה – ובואו נודה באמת, הטקסטים של תמיר אלברט תמיד מספיק פרומים בקצוות כדי שאפשר יהיה לקחת אותם לאן שרק תרצו. אם תאמינו בזה מספיק, "לילות כלולות" הוא בכלל שיר שמח על אהבה גדולה מהחיים. למה לא, בעצם?

ג'ירפות – מונוגמיה

לחובבי האירוניה הלא-כל-כך-דקה – הנה דרך משעשעת להשיק את הזוגיות הממוסדת שלכם, עם שיר שמתמקד בכל מה שמעצבן בדרך החיים בה בחרתם. גלעד כהנא, שכתב את הטקסט, הדגיש בראיונות שונים שמונוגמיה היא דבר בלתי אפשרי, אבל אין באמת אופציה אחרת, והוא עצמו מונוגמיסט נצחי. כך שבמובן מסוים, השיר הזה דווקא מבטא הערכה ליכולת של שני אנשים לשרוד זה לצד זה. מהבחינה הזאת, ההתאמה לסיטואציה מושלמת.

הווייט סטרייפס – "Fell in Love with a Girl"

אם, כמו שדי.ג'ייז טוענים, שיר היציאה מהחופה הוא השיר שמתחיל את המסיבה – טענה שמתעלמת באלגנטיות מהעובדה שבין לבין צריך לתקוע כמה סטייקים – אזי אין מושלם מהשיר הזה של הווייט סטרייפס. המהדרין יפתחו בגדול עם הקרנה על מסך ענק של קליפ הלגו מבית היוצר של מישל גונדרי.

ריף כהן - J'aime

מתאים למי שמעדיפים להכריז על האהבה שלהם באופן מעט יותר סולידי, אם כי חגיגי, קצבי ושמח לא פחות. השפה הצרפתית ממשיכה לשמור על מעמדה בתור הסקסית ביותר על הפלנטה, על אחת כמה וכמה כשהיא בוקעת מגרונה של ריף כהן המקסימה.

ביונסה - End Of Time

הלהיט המכונן של קווין בי, "Crazy In Love", הוא הבחירה הנפוצה ליציאה מחופה - ויכול לשמש גם שיר כניסה לחופה עבור כלות חסרות מעצורים או בושה. אבל מאז שהוא יצא ביונסה הפכה לגברת קרטר, האהבה שלה הפכה פסיכוטית יותר ושירי הערגה לבעלה שיחיה הפכו מטורפים בהתאם - ולראיה השיר הזה, שיתנחל בלב ההמונים אבל ייקח אתכם סנטימטר הצידה מהמוכר.

היי פייב – אני

ברור שהעדיפות היא לסגור את היי פייב כדי לשיר את "מקדש האהבה" בכניסה לחופה, אבל אם לא הצלחתם למצוא אותם ב-144 לא נותר לכם אלא להתנחם בשיר הכיפי הזה ובעיקר בשורת המחץ מתוכו - "אני אקדח וגם תותח". תכונות שכל אישה שפויה מחפשת בבעל, לא כל שכן אבי ילדיה. שיר שבטח סגר הרבה חופות בסוף הניינטיז, אבל קצת יצא מהפלייליסט המקובל, והגיע הזמן לעשות לו שיקום מוסרי.

  • עוד באותו נושא:
  • חתונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully