וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: שיר המחאה נגד עליית מחירי העראק. צפו

28.6.2013 / 12:16

חברי להקת שממל אספו סביבם את גורי אלפי ,אסתר רדא, אלון עדר, אבי גרייניק, עוזי פיינרמן, שרון טייכר ועוד, והקליטו שיר מחאה נגד העלייה המתקרבת של מחירי העראק

בימוי צילום ועריכה: אדם רובסון; צלמים: נועם שרון, איתן ורדי, אייל רווה

"להכפיל את המחירים על האלכוהול הזול, זו כבר ממש מטאפורה לאיך שהממשלה רואה אותנו", מסביר דרור ויידמן מלהקת שממל על הקליפ ועל הסיבה ליצירתו. "אם עד עכשיו רמסו אותנו, דחפו לנו יד לכיס, התעלמו מכל מה שהצבענו לו בבחירות הקודמות, ואפילו לא שאלו לדעתנו (או לדעת מי שבחרנו) על נושאים לא משמעותיים כמו ייצוא הגז, המיסוי האחרון הוא כבר הקש ששובר את הגב של מי שרק יכול לפנטז על להיות גמל. לקחת את הדבר היחיד שיכול לגרום לנו לקצת נחמה, לקצת שקט נפשי, לקצת שכחה ולהפוך אותו למותרות זה כבר בומראנג שיחזור מהר מאד לפרצוף של שר האוצר וראש הממשלה, או להפך, אני לא מבדיל בין השניים. כי אם לא נשתה אלכוהול, נתחיל לשים לב שהמצב שלנו באמת חרא.
כשקראתי את הפוסט של אישתון לפני שבועיים החלטתי עם חברי ברק כהן, שיש פה מקום לצעוק צעקה אחת אחרונה, כי אולי מישהו עוד מקשיב, ולמזלנו היו מספיק אנשים במצבי שהסכימו איתי ובאו להקליט בהתראה של יום או יומיים".

ויידמן מוסיף ש"וברור שיקומו עכשיו אנשים ויגידו 'היי, למה אתם עושים את זה על הערק ולא על העוני, או הקיפוח, או השלום או מיליון סיבות אחרות'. אז יש תשובה: אנחנו עושים את זה על כל הנושאים האלה, כי יש מאסה קריטית שמצטברת, היא הגיע לנקודת רתיחה, וכמו שהקוטג' היה הסמל של 2011, ככה העראק יהיה הסמל של 2013. כי אף אחד לא משתין עלינו, על הצרכים שלנו, או על האפשרות שלפחות נוכל לרגע אחד להשתיק את החרדות והדאגות בראש שלנו. התעוררנו כבר פעם אחת, עכשיו בלי אלכוהול יהיה הרבה יותר קל להמשיך ולהתעורר".

קרדיטים

משתתפים (לפי סדר ההופעה): אוריאל ויינברגר, שממל, לירון לב, תומש, שרון טייכר, גורי אלפי, אסתר רדא, עוזי פיינרמן, אודי רז, רן גנז, אבי גרייניק, אלון עדר, דרור אהבה רומם, פאנקנשטיין.

מילים: דרור ויידמן וברק כהן
לחן: דרור ויידמן ויניב רווה
מיקס והפקה: יניב רווה, מארק פנחסוב.
עיבוד קולות ונשיפה של פאנקנשטיין: פאנקנשטיין
הוקלט על ידי: אלון פרימן, אלעד אדר, חי אלקובי, יניב רווה, שם חממי.
הוקלט באוסטינטו, אולפני המסגרת (הבית של ציפה), chef studios, אנלוג סטודיו, האולפן של אלעד אדר.

תודות: אורי פרי-דן (אוסטינטו), אלעד אדר, איתן ורדי, נועם שרון. מוקדש לאישתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully