וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר להפסיק לצקצק - מיילי סיירוס לא מנוצלת ויודעת בדיוק מה היא עושה ולמה

אמרי מרמור

8.10.2013 / 0:56

מיילי סיירוס אולי חוטפת עכשיו ביקורות צדקניות ועצות פטרוניות, אבל התחרות לחשיפה לא התחילה ולא תסתיים בה, ובינתיים נראה שהיא מבינה בדיוק איך לסובב את הקהל על האצבע

מיילי סיירוס רחוקה מלהיות הראשונה. כבר צקצקנו על ישבנה החשוף של שר ב"If I Could Turn Back Time", זזנו באי נוחות מול מהפכי התדמית של בריטני ספירס וכריסטינה אגילרה והעמדנו פני נסערים מספר הסקס של המדונה והשד החשוף של ג'נט ג'קסון. עם כל הכבוד לשינייד אוקונור ומכתבה הפתוח והפטרוני לסיירוס שמפציר בה להפסיק להזנות את עצמה עבור תעשיית המוזיקה, מיילי היא רק תלמידה טובה שנמצאת בשליטה מלאה בתדמית שלה והפנימה את היטב את השיעור העתיק - סקס מוכר. רק עוד ילדה טובה מבית דיסני שמשיקה את עצמה מחדש כבוגרת על ידי סיפוק הוכחות לכך שהיא אכן עברה את גיל ההתבגרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התחרות לחשיפה לא התחילה עם מיילי./מערכת וואלה!, צילום מסך

העניין הוא שמיילי גם רחוקה מלהיות לבד. נדמה שבזמן האחרון יותר מדי זמרות פופ נמצאות בתחרות מתמדת לחשוף כמה שיותר, וקהות החושים של הקהל מחייבת בשלב הזה עירום מוחלט. אף אחד כבר לא מתרשם מפופיק ומחשוף. תמונות העירום של סיירוס כבר בחוץ, ריהאנה מסתירה כמה שפחות בקליפ החדש ל"Pour It Up", קאשה מעלה לאינסטגרם תמונות של ישבנה בחוטיני, וגברת גאגא כבר מזמן סיפקה לקהל שיעורי אנטומיה בחינם. גם בריטני ספירס, אם לשניים, מעבירה את כל הקליפ החדש שלה בחזייה ותחתונים, מצליפה עם שוט בעכוזה של רקדנית ליווי. בשלב הזה, הצעירה הבאה שתרצה לזעזע אותנו תיאלץ כנראה להדליף תמונות של תעלת הלידה.

"אבל הרי לא חייבים להתפשט כדי להצליח!" אנחנו נוזפים בסיירוס בזמן שהצפיות ביוטיוב ממשיכות לטפס, "איפה הכבוד העצמי? למה את לא יכולה להיות יותר כמו לורד?". ובאמת לורד, הצעירה הניו זילנדית שממש השבוע עקפה את סיירוס במצעד הלהיטים של בילבורד, היא כוכבת הפופ האיכותית של הרגע. היא דואגת בכל הזדמנות להציג את עצמה כאאוטסיידרית לעולם הפופ (בזמן שהיא משחררת את אחד מאלבומי הפופ הטובים של השנה) ומשיגה את הפריצה הגדולה שלה בלי להוריד בגדים. טוב, אז גם היא דואגת להדגיש בכל הופעה פומבית את העיניים הגדולות ורעמת השיער, אבל כל עוד אין כאן עירום נשי, רחמנא ליצלן, אף אחד לא ינסה לחנך אותה בפייסבוק על התחפושת הבימתית שלה.

לורד עושה מוזיקה מצוינת אבל נדמה שיותר משאנחנו אוהבים את הלהיט שלה "Royals", אנחנו אוהבים לטפוח לעצמנו על השכם על כך שאנחנו אוהבים את "Royals". כמו בשנת השיא של אדל, כולם מרגישים קצת עמוקים יותר כשזמרת איכותית שלא נראית כמו כוכבת פופ סטנדרטית נמצאת במקום הראשון. במחנה שלה אפשר למצוא גם את ג'אנל מונה המצוינת, ואת הילדה הטובה אריאנה גרנדה שמשתדלת לשדר באלבום הבכורה שלה מתיקות מהוגנת שמאחוריה כמעט אפשר לשמוע את הספירה לאחור לקראת מהפך "הילדה הרעה" העתידי עם סט תמונות חושפני באיזה מגזין. ועדיין כל איזכור של הזמרות האלה יכלול בתגובות מחמאה על כך שלא מכרו את גופן בשביל להיט ולצידה חמש תהיות על איך הן במיטה. אם את זמרת פופ, את לא חייבת להפוך את עצמך לאובייקט. הקהל כבר יטפל בזה בשבילך בכל מקרה.

ובינתיים הגברים, שבעבר לקחו חלק במסיבה הזאת וחשפו ריבועים משומנים בכל קליפ, יושבים עכשיו רגל על רגל בחליפות שלושה חלקים ומקיפים את עצמם באיברים נשיים מקפצים שיעשו בשבילם את העבודה. "Blurred Lines" של רובין ת'יק הפך ללהיט הגדול של הקיץ לא מעט בזכות שלושת הדוגמניות העירומות שבקליפ. לג'סטין טימברלייק היה חשוב לכלול עירום אומנותי בקליפ שלו ל"Tunnel Vision", ובאומנותי הכוונה היא שהציצים בשחור לבן. טימברלייק הוא גם זה שחשף בזמנו את השד של ג'נט ג'קסון באותו מופע סופרבול נודע לשמצה ולא זכה למילה של ביקורת מכל השמרנים הנסערים. ורובין ת'יק בהחלט מחובר למפשעה שעליה מיילי סיירוס התחככה בטקס ה-VMA, אבל משום מה זוכה להמשיך הלאה עם חייו בלי נאומי תוכחה על מופקרותו המינית והמסרים שהוא מעביר לנוער.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וזה כן אמנותי? מתוך הקליפ "Tunnel Vision" של ג'סטין טימברלייק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיילי סיירוס יודעת בדיוק מה היא עושה. היא לא בובה של חברות התקליטים ולא מתפשטת כנגד רצונה. היא בחורה צעירה ועשירה שמאוד רוצה שתדברו עליה. אולי אפילו יותר משהיא רוצה שתשמעו את המוזיקה שלה. מהבחינה הזאת אפשר לומר שהמטרה הושגה. שינייד אוקונור יכולה לבקר את ההתנהלות שלה כמה שתרצה ואלוהים יודע שיש מה לבקר (לדוגמה, הדרך הדי דוחה שבה היא מנכסת סטריאוטיפים של מיניות שחורה ולכן מאיימת יותר עבור הקהל הלבן), אבל זאת תהיה טעות להציג אותה כקורבן. היא משחקת כרגע בדמות הנערה המופקרת בדיוק כפי שלורד מציירת עצמה כילדה הדחויה שמביטה בה מרחוק בבוז. שתיהן עוד יפתחו ויחליפו את הדמויות האלה מספיק פעמים בהמשך הקריירה אבל כרגע הן משרתות אותן נאמנה. כמו ששינייד אוקונור שרה כשהיתה בגילן – "איך בכלל יכולתי לדעת מה אני רוצה בגיל עשרים אחת?".

מה אתם חושבים על המהלכים של מיילי סיירוס? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully