וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת נגד בוב דילן: נחקר בחשד שהסית לגזענות

3.12.2013 / 1:51

האמן הוותיק והמוערך זומן לחקירה בעקבות ראיון שבו התייחס להיסטוריה הגזענית של ארצו, וטען כי גם כיום, "יהודים יכולים לחוש בדם נאצי וסרבים יכולים לחוש בדם קרואטי"

עוד כוס קפה בחדר החקירות? הזמר והמשורר האמריקני בוב דילן נחקר בצרפת בעקבות תלונה של ארגון קרואטי, שטען כי דברים שאמר למגזין "רולינג סטון" בשנה שעברה מהווים הסתה לגזענות – כך מסרה אמש (שני) התביעה בפריז. הוא זומן לחקירה בחודש שעבר, בזמן ששהה במדינה האירופית.

עוד על בוב דילן:
מי חולם לרשת את הזמר הפופולרי?
הקליפ שמשגע את העולם
שערי גן עדן: הקריירה העיצובית של האמן האמריקני

בוב דילן. Kevin Winter, GettyImages
"שחורים יודעים שחלק מהלבנים לא רצו לוותר על העבדות". דילן בהופעה, ספטמבר 2012/GettyImages, Kevin Winter

בראיון שהעניק דילן בן ה-72, ואשר ראה אור בספטמבר 2012, התייחס הזמר הוותיק בין היתר להיסטוריה האמריקנית, וטען כי הגזענות מחזירה את אמריקה לאחור. "שחורים יודעים שחלק מהלבנים לא רצו לוותר על העבדות, והם לא יכולים להעמיד פנים שאינם יודעים זאת", אמר. אחר כך המשיך והסביר את כוונתו, תוך שהוא משווה את מערכת היחסים בין היהודים לנאצים לזו שבין הסרבים לקרואטים: "אם יש לך אדון או קו קלוקס קלאן בדם, שחורים יכולים להרגיש בכך. הדבר הזה תקף גם בימינו. ממש כפי שיהודים יכולים לחוש בדם נאצי וסרבים יכולים לחוש בדם קרואטי".

במהלך מלחמת העולם השנייה רצחה התנועה הפשיסטית בקרואטיה מאות אלפי סרבים, יהודים, צוענים ומיעוטים אחרים במחנות השמדה. ההיסטוריה המדממת המשותפת לשני העמים לא הסתיימה בכך. הקרואטים והסרבים נלחמו אלה באלה ב-1995-1991, לאחר התפרקותה של יוגוסלביה. מלחמה זו הסתיימה בכ-20 אלף קורבנות.

מצעד קו קלוקס קלאן. Mitch Jacobson, AP
כלל לא בטוח כי החקירה תוביל לצעדים משפטיים. מצעד של חברי הארגון הגזעני קו קלוקס קלאן ב-2008/AP, Mitch Jacobson

החקירה באה בעקבות תלונה שהגיש ארגון בשם מועצת הקרואטים בצרפת (CRICCF). לדברי הארגון, אמירותיו של דילן שפורסמו במהדורה הצרפתית של המגזין, הפרו את החוק האוסר על הסתה לגזענות. בצרפת, תלונות העוסקות בגזענות מובילות באופן אוטומטי לפתיחתה של חקירה רשמית. יחד עם זאת, כלל לא בטוח כי החקירה תוביל לצעדים משפטיים כלשהם.

לפי שעה, הארגון הקרואטי לא הגיב לפרסום, וכך גם מנהלו של דילן. מה"רולינג סטון" נמסר כי אין לו תגובה. למרבה האירוניה, בחודש שעבר הוענק לדילן אות לגיון הכבוד הצרפתי. שרת התרבות אורלי פיליפטי אמרה במעמד החגיגי כי עבור העם הצרפתי, דילן מסמל "כוח תרבותי חתרני שביכולתו לשנות אנשים ואת העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully