וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכים בפרסי אקו"ם: עבדו יחד עם אביב גפן

מה משותף לזוכי פרס אקו"ם עידן רייכל, אביתר בנאי והצמד גיא ויהל? כולם עבדו בשנים האחרונות בדרך זו או אחרת עם אביב גפן, השופט שהעניק להם את הפרס. צירוף מקרים?

האם ייתכן כי בחירת הזוכים המאושרים בפרס אקו"ם נעשתה תוך ניגוד אינטרסים? בשבוע שעבר הוכרזו הזוכים בתחום המוזיקה הפופולרית בטקס פרסי אקו"ם שיתקיים ב-3 בפברואר ביפו, כאשר בדיקה של וואלה! תרבות העלתה כי שלושה מהזוכים – עידן רייכל, אביתר בנאי והצמד גיא ויהל – מקורבים לאחד מצוות השיפוט (המונה חמישה שופטים בסך הכל), אביב גפן.

כפי שפורסם, ועדת השיפוט, המונה את תלמה אליגון-רוז, סגיב כהן, פיטר רוט, יורם רותם וגפן עצמו, תעניק פרסים לרייכל, בנאי, גיא מנטש ויהל דורון. לצידם ישנם כמובן זוכים נוספים בתחום המוזיקה הפופולרית, ביניהם קותימאן, יונתן רזאל, תמיר מוסקט, הדג נחש, אחינועם ניני וגיל דור וכן אריאל זילבר ויוסי גמזו, שזכו בפרס למפעל חיים; אך קשה שלא לשים לב כי שלושה מהזוכים שהוזכרו לעיל קרובים לגפן הן אישית והן מקצועית.

גפן שיתף פעולה בשנים האחרונות עם רייכל בשירים "קוצים" ו"בובות" ועם בנאי בשיר "יש שמיים מעלי". את הצמד גיא ויהל גפן מכיר מקרוב, שכן הוא שימש כמנטור שלהם בעונה הראשונה של ריאליטי הכישרונות "דה וויס".

מאות יצירות ישראליות ראו אור השנה, מהן בחרו חברי ועדת השיפוט את הזוכים. תעשיית המוזיקה בישראל היא אמנם קטנה ואך טבעי שמוזיקאים ישתפו פעולה תדיר עם מוזיקאים אחרים בסצינה – ועדיין נשאלת השאלה שמא הקרבה במקרה הזה היא מופרזת ועקבית מדי.

"אביב גפן הוא חלק מהנוף התרבותי שלנו למעלה משני עשורים. הגיוני וטבעי להניח שעבד עם עשרות אמנים בעבר, כמו גם יוצרים רבים שלקחו חלק בוועדות השיפוט של טקס אקו"ם לדורותיו", נמסר מאקו"ם בתגובה. "חשוב לומר כי כללי האתיקה נשמרו ונשמרים גם השנה, שכן בחירת הזוכים הינה על עשייתם במהלך השנה החולפת. גפן לא עבד עם אף אחד מהזוכים בשנה החולפת באלבומים שבגינם זכו. בנוסף לגפן שפטו עוד ארבעה שופטים כך שההחלטה על הזוכים הינה על פי רוב וכולם ככולם מחויבים על גילוי נאות בטרם הדיונים על המועמדים. ברכות לזוכים".

מאיר קוטלר, מנהלו של גפן, מסר בתגובה: "1. אקו"ם פנתה לאביב והוא נענה בשמחה. 2. ההחלטות התקבלו על ידי חמישה שופטים. 3. לאביב לא היא חלק ישיר ו/או עקיף ביצירות".

מה דעתכם - מקריות לשמה או סמיכות חשודה? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully