וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמר המחאה פיט סיגר הלך לעולמו

28.1.2014 / 10:13

סיגר, מגדולי זמרי ויוצרי הפולק ואחד מן התומכים והמלווים הראשונים של בוב דילן, הלך לעולמו ביום שני בניו יורק, והוא בן 94

פיט סיגר. Creative Commons
מגדולי זמרי המחאה. פיט סיגר/Creative Commons

יום אבל לחובבי מוזיקת הפולק ברחבי העולם: פיט סיגר, אחד מהיוצרים החשובים והמשפיעים בתולדות הז'אנר, הלך לעולמו ביום שני והוא בן 94. נכדו, קיטאמה חליל ג'קסון, מסר כי סיגר מת בשלווה בשעה 9:30 בבוקר בבית החולים בניו יורק, לאחר אישפוז של כשישה ימים, כשבני משפחתו לצידו. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים ושישה נכדים ויותר מ-100 תקליטים.

סיגר, שנולד ב-1919, גדל בניו יורק למשפחת אמנים ומוזיקאים והחל לנגד בילדותו ביוקללי ובבנג'ו, כלי שליווה אותו בהמשך לאורך כל הקריירה המוזיקלית שלו. בצעירותו למד עיתונות באוניברסיטת הרווארד, אך לא סיים את התואר ועבר ליצירה מוזיקלית. לאחר מכן החל לעבוד בארכיון המוזיקה העממית האמריקאית, שם הושפע מאמנים כלדבלי ו-וודי גאת'רי. במהלך שנות הארבעים ייסד מספר להקות פולק, בין היתר עם גאת'רי עצמו.

לפרסום ממשי זכה סיגר בעיקר בסוף שנות ה-50, כאשר פצח בקריירת סולו בעלת אוריינטציה פוליטית שמאלנית מובהקת: בין היתר שחרר כאמן סולו את שירי המחאה המצליחים "If I Had A Hammer" ו"Where Hava All the Flowers Gone", שמוכר גם מהביצוע של חבריו, פיטר, פול ומרי.

סיגר נודע גם כאחד מתומכיו הראשונים של בוב דילן, והשניים התיידדו בראשית שנות ה-60. ואמנם, כאשר עבר דילן לנגינה עם להקה חשמלית באמצע שנות ה-60, סיגר הסתייג מהכיוון החדש שלו ועל פי כמה אגדות אף ניסה לנתק את החשמל במהלך הופעתו המיתולוגית של דילן בפסטיבל ניופורט.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בתחילת 2009, בעת השבעת הנשיא אובמה, שר סיגר יחד עם ברוס ספרינגסטין את השיר "This land is your land" בהופעה חגיגית במדיסון סקוור גארדן.

גם בישראל זכה סיגר להצלחה לא מבוטלת, כאשר אמנים ישראלים רבים ביצעו גרסאות מקומיות או מחוות לשיריו: בין היתר זכורים "איפה הפרחים כולם" של שלישיית גשר הירקון, וכן "אין לי אף אחד" של להקת הדג נחש, שכלל שורות מתוך "If I Had A Hammer". בשנת 2011 הצהיר כי הוא תומך בתנועה הקוראת לחרם תרבותי על ישראל, כמחאה על מדיניות הממשלה בשטחים.

  • עוד באותו נושא:
  • פיט סיגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully