וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונלד סובול, מחבר ספרי "דני ידעני", הלך לעולמו

16.7.2012 / 21:55

הסופר האמריקאי מת בגיל 87, שנה לפני חגיגות היובל לסדרת ספרי הילדים המפורסמת שלו. "ברא את אחד האייקונים הגדולים של ספרות הילדים"

בדיוק שנה לפני חגיגות היובל לצאת הפרק הראשון בסדרת "דני ידעני", נודע היום (שני) על מות היוצר שלה, הסופר האמריקאי דונלד סובול, שמת במיאמי בנסיבות טבעיות בגיל 87.

את הספר הראשון בסדרה, שבמקור נקראה "Encyclopedia Brown", הוציא סובול ב-1963. אז הציג לנו את דמותו של נער רב תושייה, הפותר תעלומות שונות אך ורק הודות לידע הכללי הרחב שלו ולהיגיון הבריא בו ניחן.

מאז פרסם סובול מעל 80 ספרים, שרובם זכו להצלחה במולדתו וגם תורגמו לשלל שפות, ולא הפסיק לכתוב לרגע. הפרק האחרון שכתב בסדרה ייצא באוקטובר הקרוב בחטיבת הצעירים של הוצאת פינגווין. היו"ר שלה, דון וייסברג, צוטט היום בתקשורת האמריקאית באומרו כי "סובול ברא את אחד האייקונים הגדולים של ספרות הילדים, ובזכותו דורות של ילדים למדו לקרוא ולפענח תעלומות".

בהמשך לדבריו, יש לציין כי סובול המנוח גם הכניס כמה חידושים: למשל, בכתבי "דני ידעני" הפתרון לתעלומה תמיד הוצג באופן מהפכני בתום הסיפור. כמו כן, הגיבור הנערי תמיד הסתייע בחברתו סאלי, שהיתה אתלטית, חזקה ואמיצה עוד יותר ממנו – דבר שהיה כמובן חדשני באותה תקופה.

בזמנו, אגב, סיפר אייל קיציס כי ספרי "דני ידעני" היו האהובים עליו בילדותו, מפני שתמיד הצליח לפתור בעצמו את התעלומות, מה שגרם לו להרגיש כל-יכול. זוהי רק דוגמה אחת להשפעה העצומה והחיובית שהיתה לסובול על ילדים ברחבי העולם, ולכן כל מי שגדל על כתביו חש צביטה בלב לנוכח הידיעה על מותו.

  • עוד באותו נושא:
  • דני ידעני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully