וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר קומיקס חדש משלב תנ"ך ומיתולוגיה

דפנה ארד

7.1.2007 / 13:21

שי צ'רקה הוציא ספר קומיקס חדש שמפגיש את סיפורי התנ"ך עם גיבורי המיתולוגיה היוונית. מה שאומר - סוף סוף כתבה עם ציורים

יוצר הקומיקס שי צ'רקה, בן 39, מוציא ספר חדש ושמיני במספר - "מיתישלח – משימה ביוון". צ'רקה, המתגורר ביישוב צופים שבשומרון, יוצר קומיקס עבור ידיעות אחרונות, ישראלי ניוז, במקור ראשון ובעיתון הילדים אותיות.

הספר החדש מפגיש את סיפורי התנ"ך עם אלי המיתולוגיה היוונית. צ'רקה מרחיב, "הנביא כפרמיהו, שהוא מין דמות תנ"כית מומצאת מתקופת התנ'ך, שולח את מיתישלח, שהוא מעין סופר-גיבור עם נפילות, למשימה ליוון כדי להזהיר את היוונים שאם הם לא יתחילו להתנהג בצורה יותר מתורבתת - הם יישמדו."

צ'רקה קיבל השראה מהספר האהוב עליו, התנ"ך: "זו משימה מקבילה למשימה של יונה בתנ"ך, שהלך להזהיר את אנשי נינווה. מיתישלח מחפש את מלך היוונים כדי למסור לו את האזהרה אך מכיוון שליוונים אין מלך אחד אלא ערי מדינה, הוא מתגלגל ממקום למקום ופוגש את גיבורי המיתולוגיה היוונית. מתוך המפגש הזה מודגשים ההבדלים התרבותיים הערכיים בין היהדות למיתולוגיה היוונית".

קומיקס הוא כמו קוק טוב

הספר כולל 82 עמודי קומיקס צבעוניים בכריכה קשה. צ'רקה מקווה שהספר הזה יימכר טוב כמו קודמיו, ומודל ההצלחה שלו מבוסס על מודל הקוק הפרסי: "אני חושב שקומיקס זה תחום שמתמכרים אליו. הבעיה היא שבארץ קשה להתמכר לקומיקס כי אין מספיק ספקים. 'סוחרי הסמים' לא עובדים מספיק טוב, אז קשה לאנשים להפוך למכורים כי הם לא מקבלים את האספקה שלהם. השאיפה היא לספק חומר כדי ליצור יותר ויותר מכורים, כי זה יופי של דבר."

ספריו הקודמים של צ'רקה נקראו "פתקאות מהשמים", ו"בבא, האיש וההגדה" ועסקו בתחומים דתיים. צ'רקה מתקשה להגדיר את תחום עיסוקו של ספרו החדשלא מגדיר את ספרו החדש כדתי: "הוא אמנם לא חילוני, אבל הוא גם לא דתי. הוא מתעסק במיתולוגיה יוונית והוא גם יהודי מאוד וכללי."

ספרי קומיקס מאז ומתמיד לא יועדו רק לילדים, כך גם הספר הזה: "ברובד הבסיסי ביותר הספר מיועד לילדים, אך יש עוד רבדים. מבוגרים יהנו מעומקו של הספר, כמו למשל העיסוק בערכים, בהבדל ובדמיון בתשתית התרבותית בינינו לבין היוונים - למשל שבין שמשון והרקולס יש המון דמיון ביוגרפי, או הסיפור של נח והתיבה והמיתוס היווני על אודות דאוקליון ופירה, ששרדו אף הם את המבול בתיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully