וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמן הסביבתי כריסטו מגיע לישראל

אייל דץ

7.4.2010 / 14:38

אחד האמנים הסביבתיים המפורסמים בעולם יציג לראשונה בישראל את עבודותיו, בתערוכה שתיפתח ב-15 באפריל בגלריה זיסמן בתל אביב

האמן הסביבתי כריסטו, צרפתי יליד בולגריה, יציג לראשונה בישראל את עבודותיו, בתערוכה שתיפתח ב-15 באפריל בגלריה זיסמן בתל אביב. בתערוכה יוצגו עבודות מקוריות, אובייקטים עטופים וצילומים ותחריטים המתעדים את עבודותיו הסביבתיות המפורסמות של האמן.

כריסטו נוהג לעטוף אובייקטים סביבתיים, עירוניים וטבעיים, ובהם בניינים ידועים, גשרים, חופים, שבילים, איים ועמקים. הוא יצר את עבודותיו עם אשתו, האמנית ז'אן קלוד, שהלכה לעולמה בשנה שעברה.

כריסטו זכה לפרסומו הגדול כשעטף בשנת 1995 את בניין הרייכסטאג בברלין, פרויקט שבו בקרו כשמונה מיליון אנשים. מעמדו כאחד האמנים החשובים החיים כיום בעולם התקבע סופית עם השקת פרויקט השערים בסנטרל פארק בשנת 2005, פרויקט שבו פוזרו 7,500 שערים עם בדים כתומים לאורך שבילי הסנטרל פארק. בפרויקט שהוצג במשך שבועיים ביקרו למעלה מעשרה מיליון אנשים מרחבי העולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביא כעשרה מיליוני איש לסנטרל פארק. מתוך עבודה של כריסטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתערוכה יוצגו קולז'ים וצילומים שנעשו במהלך פרויקטים אלו וכן פרויקטים נוספים של כריסטו, ובהם עטיפת גשר הפון-נף (פריז 1985), איים מוקפים (מיאמי, פלורידה, 1983) והפרויקט הבא שלו, שעליו הוא עובד למעלה מ-20 שנה,"מעל הנהר". הפרויקט, שאמור לצאת לפועל בשנת 2012, מכסה את חלקו של נהר ארקנזס שבקולורדו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעד הבא: לעטוף נהר בקולורדו. מתוך עבודה של כריסטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לרגל התערוכה יגיע לארץ נציגו של כריסטו, דוקטור אלכסנדר פילס, חבר הפרלמנטי הגרמני. פילס חבר בצוות הקרוב של כריסטו בהקמת הפרויקטים, ובבעלותו בית ההוצאה לאור שמפיץ באופן בלעדי את כל ההדפסים של כריסטו וז'אן קלוד.

  • עוד באותו נושא:
  • כריסטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully