וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל ברתנא זכתה בפרס ה-Artes Mundi

עינב שיף

20.5.2010 / 9:58

הישג חשוב לאמנות הישראלית: האמנית הישראלית גברה על שבעה אמנים וזכתה באחד הפרסים היוקרתיים בעולם האמנות החזותית. שווי הפרס: 40 אלף יורו

הישג נאה למדי לאמנות הישראלית: האמנית יעל ברתנא זכתה אמש (רביעי) בפרס ה-Artes Mundi של המוזיאון הלאומי של קרדיף, בירת וויילס. מדובר בפרס חדש יחסית אך יוקרתי למדי בתחום האמנות החזותית והוא עומד על 40 אלף יורו. ברתנא גברה על שבעה מועמדים אחרים, שהגיעו מפרו, בולגריה, טייוואן, קירגיסטן, רוסיה ואלבניה.

"יעל ברתנא מוצאת בעקביות אסטרטגיות חדשניות לחקור את הרעיון המופשט של זהות קולקטיבית, שהיא שאלה מהותית למצב האנושי", אמר פרופסור סרג' מהרג', יושב ראש חבר השופטים בפרס, ששיבח את יכולתה של ברתנא לגרות את החשיבה בנושא הלאומיות. "הסטנדרט הגבוה והמורכבות המבורכת של עבודות שמונה האמנים המתחרים דרך צילום, ציור, הסרטה, וידאו סאונד, מיצבים וציור, הפכו את החלטת השופטים לקשה במיוחד. לכולם מגיעה הכרה ושבח על עבודתם שחוקרת זהות לאומית, גלובליזציה, צרכנות, תעמולה והגירה".

ברתנא נולדה ב-1970 והיא מתגוררת בהולנד ובישראל. היא למדה בבית הספר לאמנות חזותית בניו יורק, באקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל, וברייקסאקדמי באמסטרדם. בשנת 2004 היא זכתה בפרס דורותיאה פון שטטן ובשנת 2006 בפרס גוטסדינר לאמנות ישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully