וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטייט מודרן כבר אי אפשר לדרוך על גרעיני חמנייה

אייל דץ

15.10.2010 / 18:25

האמן הסיני איי ווייוויי הציג במוזיאון מיצג המורכב ממיליוני גרעיני חמנייה עשויי פורצלן ואפשר לקהל לדרוך עליו, אך הנהלת המוזיאון גילתה שהאבק שנוצר כתוצאה מהדריכה מסוכן לבריאות

הקהל שיגיע למוזיאון הטייט מודרן בלונדון בציפייה לקחת חלק במיצג "גרעיני החמנייה" של האמן הסיני איי ווייוויי צפוי להתאכזב. הנהלת המוזיאון החליטה למנוע ממבקרי המוזיאון לדרוך על המיצג של ווי-וויי המורכב מ-100 מיליוני גרעיני חמנייה עשויים פורצלן. זאת מכיוון שהאבק שנוצר מדריכת המבקרים עלול לגרום לבעיות רפואיות. החל מאמש (חמישי) ניתן אך ורק לצפות במיצג מהגשר שמעל אולם הכניסה לבניין אך לא לקחת בו חלק פעיל.

בהנהלת המוזיאון אמרו כי "למרות שפורצלן הוא חומר חזק מאוד, ההתלהבות של המבקרים הרבים הביאה לרמה גבוהה מעבר למצופה של אבק. בדקנו והבנו ששאיפות חוזרות ונשנות במשך תקופה של האבק הזה עלולות לגרום לבעיות רפואיות ולכן החלטנו, תוך כדי התייעצות עם האמן, לא לאפשר לקהל לדרוך על המיצג".

המיצג של ווייויי, שנועד להיות אינטראקטיבי, נפתח לקהל הרחב ביום שני האחרון וזכה לפופולריות רבה. הוא מורכב, כאמור, מ-100 מיליון גרעיני חמניות עשויים פורסלן, שהוכנו בעבודת יד בבירת הפורסלן של סין, ג'ינגדזן. שדה הגרעינים הוקם כחלק מסדרת המיצגים היוקרתית של המוזיאון, שבמסגרתה נבחר מדי שנה אמן אחר כדי להקים באולם הכניסה של המוזיאון מיצג רחב ידיים. זו אינה הפעם הראשונה שהמיצגים באולם הכניסה מעוררים בעיות בטיחות: כך היה ב-2006 עם מיצג המגלשות של האמן קרסטן הולר, וכך גם ב-2007 עם הסדק באורך 167 מטרים שיצרה האמנית דוריס סלסדו הרצפת האולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully