וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקו"ם מעצבנת את המוזיקאים

דפנה ארד

7.12.2006 / 13:51

האגודה לגביית זכויות יוצרים החליטה לגבות דמי טיפול בסך 46 שקלים מגורמים הרוצים להוציא אלבומים חדשים. "המונופול שוב מפעיל את הכוח שלו", אמר גורם בתעשיית המוזיקה

למערכת וואלה! תרבות התקבלו פניות ממוזיקאים שהתמרמרו על ההחלטה החדשה של אקו"ם, לגבות 46 שקלים מכל גוף מפיק שרוצה להדפיס אלבום. אקו"ם הינו הגוף היחיד שגובה תמלוגים בעבור המוזיקאים בארץ, ומי שמעוניין לקבל תמלוגים על יצירתו, חייב להיתמך באקו"ם.

"הנה המונופול שוב מפעיל את הכוח שלו ומחליט לגזור עוד קופון בדרך", אמר גורם מתעשיית המוזיקה הבוקר. אחד מהמוזיקאים שרצה להדפיס דיסק והתפלא מהתשלום הדרוש, שנגבה רק בחודשיים האחרונים ביקש הסבר על התשלום החדש, ולדבריו, עובדת אקו"ם אמרה לו: "כמו שלבנקים מותר לקחת עמלה, אז גם לאקו"ם מותר".

הרשות להגבלים עסקיים כבר הכריזה בעבר על אקו"ם כמונופול. אקו"ם, ראשי תיבות של "אגודת קומפוזיטורים, מחברים ומו"לים" והארגון הגדול בישראל לשמירת זכויות היוצרים, בו רשומים כחמשת אלפים אמנים ישראליים, ערער על כך.

דוברת אקו"ם מסרה לוואלה! תרבות כי: "באקו"ם מתקבלות מדי חודש מעל 100 (מאה) בקשות להדפסת דיסקים. כל בקשה כוללת כ 12-15 יצירות. על מנת שרישום היצירות באקו"ם יהיה מדויק באופן המרבי, נוהל העבודה הוא כי יש לבדוק במאגרי אקו"ם את רישום היצירות אחת לאחת, לאחר ביצוע כל הפעולות הללו, אקו"ם מחשבת את התשלום המגיע ליוצרים עבור הדפסת הדיסק ומודיעה למבקש. כפי שניתן לראות, תהליך הטיפול בכל בקשה הוא ארוך ועל מנת שלא לפגוע בתמלוגים של היוצרים חברי אקו"ם, הוחלט על גביית דמי טיפול".

ויש גם יוצא דופן: חבר אקו"ם המבקש להדפיס דיסק הכולל יצירות שהן 100% שלו - לא ישלם כסף, גם לא דמי טיפול.

גילוי נאות: כותבת הכתבה הינה חברה באקו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully