וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתופף ז'אן ז'אק גולדברג הלך לעולמו

דפנה ארד

28.12.2006 / 21:49

המתופף האגדי מת ביום חמישי האחרון ממחלת הסרטן במרסיי. היה מהדמויות הבולטות של סצינת הרוק הישראלי בשנות ה-80

המתופף ז'אן ז'ק גולדברג מת ביום חמישי ממחלת הסרטן בה נאבק בתקופה האחרונה, בבית חולים במרסיי, צרפת. גולדברג היה חבר בלהקת הקליק בין השנים 1980 עד לפירוקה בשנת 1983. הוא התפרסם עוד כמתופף בלהקת "הפליטים" של אהוד בנאי וכנגן של רמי פורטיס וברי סחרוף ביחד ולחוד. בנוסף היה חבר בהרכבים "ז'אן קונפליקט" ו"אור כשדים", ועבד עם סי היימן, גבי שושן, טובה גרטנר, ועוד.

גולדברג היה דמות דומיננטית ברוק הישראלי של שנות ה-80. במהלך השנים השתתף בהקלטות קלאסיות כמו "ניצוצות" של ברי סחרוף ו"עיר מקלט" ו"זמנך עבר" של אהוד בנאי.

אחרי תקופה ארוכה בה שהה בחו"ל חזר לארץ בשנת 2001 כדי להשתתף באיחוד להקת "הקליק". ב-2004 חזר לנגן עם פורטיסחרוף והקליט איתם את אלבומם "על המשמרת", אולם נעדר מסיבוב ההופעות בשל מחלתו. בנוסף, השתתף באלבומו האחרון של אהוד בנאי, "ענה לי".

חברו יואב קוטנר, העורך הראשי של מוזיקה 24 סיפר הערב: "הוא היה אחד מגדולי המתופפים שהיו לנו אי פעם, אני מאוד אהבתי אותו. דברתי איתו לפני שבועיים והוא היה מאוד אופטימי, נורא עצוב לי".

לפני כשנה נערך ערב לכבודו במועדון הבארבי, כדי לאסוף כספים לטיפול בו. בערב השתתפו אהוד בנאי, הקליק, פורטיסחרוף ואחרים. בפרסומים לפני המופע לא צויינה מטרתו. קוטנר מספר: "במקום עצמו כולם ידעו שמתרימים לז'אן ז'ק גולדברג התקשרנו אליו מהאולם לבית החולים שהוא היה בו וכולם דיברו איתו והוא דיבר עם כל המוזיקאים, חברים שלו".

הלוויתו של ז'אן ז'ק גולדברג תתקיים ביום חמישי הקרוב ה-4 בינואר, בשעה 13:00 בקיבוץ לוחמי הגטאות (ליד עכו/נהרייה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully