וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון מוזיקה חדש: מיוזיקזון

דפנה ארד

9.1.2007 / 15:20

שלושה חברים טובים בני עשרים פלוס מכפר-סבא התאגדו, כדי להוציא לאור עיתון לא פלצני על המוזיקה שהם אוהבים. על השער: ירמי קפלן

בפברואר ייצא עיתון מוזיקה חדש בשם "מיוזיקזון", שיופץ בחינם ברחבי הארץ, בבתי עסק הקשורים למוזיקה ובבתי ספר למוזיקה כמו רימון. הפרויקט יוצא לאור אחרי חודשים של עבודה, כפי שמספר העורך ליאור רוזנשפיץ, בן ה-21: "ראיתי מודעה בעיתון שכתב בחור בשם אנדרס ופרסם שהוא רוצה להקים עיתון למוזיקה והוא מחפש כתבים. אמרתי לעצמי שאין מה להפסיד."

רוזנשפיץ בימים ההם בדיוק נהנה מחופשת השחרור שלו מהצבא - "גיליתי שגם הוא גר בכפר-סבא כמוני ומיד נפגשנו בבית קפה. ברגע שהחלטנו על מה, התחלנו לכתוב ולרכז כתבות, ולאט לאט נולד המגזין."

השניים חילקו בינהם תפקידים ויצאו לדרך עצמאית לגמרי, בלי לנסות להתקבל לכתוב בעיתון או באינטרנט. "אנחנו מראיינים בעצמנו, מעצבים בעצמנו ורודפים אחרי מפרסמים בעצמנו". מספר רוזנשפיץ. מה שכן, כשמחליטים להפיץ עיתון בחינם, מדובר בהוצאה גדולה: " מצד אחד זה עולה לנו הרבה כסף, אבל מצד שני המגזין יהיה מאוד נפוץ ונגיש, ויגיע לכל מקום. "

על השער של המגזין הראשון, שיצא, כאמור, בחודש הבא, מופיע ירמי קפלן. "בעיתון יש ראיון מקיף איתו, בו הוא סיפר על האלבום החדש שלו ועל הדרך המוזיקלית שלו מהרגע בו הוא השתחרר מהצבא. שאלנו אותו על ההתחלה. זה היה ראיון עומק, ישבנו איתו שעתיים רצופות. יצא לנו ממש טוב. אנחנו ממש גאים בזה."

בדרך כלל עיתוני מוזיקה עצמאיים מתעסקים במוזיקת שוליים, ולוא דווקא בירמי קפלן, אך רוזנשפיץ מתעקש: אנחנו לא במיינסטרים. " אנחנו מעדיפים להתעלם מהשפעות כמו נינט, אבל גם לא מנסים לעשות עיתון שהוא רק לפאנקיסטים או למקום מסוים. בגלל זה אנחנו רוצים לדחוף כמה שיותר נושאים. נגיד, אנחנו רוצים לעשות כתבת ביוגרפיה על טום יורק, סולן רדיוהד.
הוא לא בדיוק המיינסטרים הנפוץ. אנחנו מנסים להגיע לכמה שיותר קהל אבל מתחשבים בזה שיש לנו קהל יעד מאוד רחב. בגלל שהעיתון מופץ בחינם צפויות להיות בו הרבה פרסומות, אז לא יהיה לנו מקום להתעסק במוזיקה חדשנית שצצה איפשהו בעולם או במסיבות בלונדון "

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully