וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר בניון תובע את כל העולם ואשתו

חן רוזנק

25.7.2007 / 11:35

הזמר והמלחין הגיש תביעה על הפרת זכויות יוצרים נגד השמות הגדולים בתעשיית המוזיקה הישראלית. "מדובר בגביית תשלום עבור השמעות פיראטיות לחלוטין שנעשו ללא כל רישיון", נמסר בכתב התביעה

אחרי שהביע את מורת רוחו מהדרך בה דברים מתנהלים בתעשיית המוזיקה בארץ, עמיר בניון לקח את מחאתו צעד אחד קדימה – הזמר והמלחין הגיש הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד חברות התקליטים הגדולות: הליקון, הד ארצי, התו השמיני וא.ג'י הפקות, הפדרציה הישראלית לתקליטים ותחנות הרדיו הממלכתיות, בגין הפרת זכויות יוצרים, הפרת זכויות מבצעים, שימוש לא חוקי ביצירותיו ועוד.

באמצעות עורכי הדין איתמר כץ ודוד קוגן משרד עו"ד שקל ושות', טען בניון כי הוא בעל הזכויות הבלעדיות של ארבעת אלבומיו, אותם הפיק, הקליט ושילם את העלויות הכרוכות בהפקת היצירות באופן עצמאי, ובכך הפך לבעל הזכויות הבלעדיות בהקלטה של יצירותיו, וזאת בנוסף לזכויותיו ככותב היצירות וכמלחין היצירות.

עוד נטען בכתב תביעה כי כמפיק עצמאי, בניון הוא היחיד המוסמך להקנות רישיון להשמעה פומבית של היצירות ולשידור היצירות, להתנות תנאים להשמעה פומבית ולשידור של היצירות, לגבות תמלוגים בגין השמעה פומבית ושידור של היצירות ועוד.

לאחר הפקת התקליטים, התקשר בניון עם חברות התקליטים הנתבעות במטרה שאלה יפיצו את יצירותיו בלבד. הבוקר טוען בניון באמצעות עורכי דינו כי "חברות התקליטים, ללא כל אישור, הטביעו את הלוגו שלהן על גבי הדיסקים של בניון ועל אריזתם, וחלקן אף הגדילו והוסיפו את שמן כמפיקות הדיסקים וכמי שמוסמכות להרשות את השידור הפומבי של היצירות. כך למשל, על גבי הדיסק "אותו מקום אותה הרוח" שהופץ ע"י הליקון, נכתבה אזהרה מפורשת כי שידורו הפומבי של הדיסק מחייב הרשאה בכתב מאת הליקון או מהפדרציה."

הפדרציה לתקליטים, שהיא גוף המאגד את חברות התקליטים העיקריות בארץ, הינה בעלת זכויות לגביית תמלוגים בגין השמעות פומביות של היצירות. בניון טען באמצעות עורכי דינו כי "הפדרציה הציגה את היצירות של בניון, בפני צדדים שלישיים, לרבות תחנות הרדיו, כיצירות הכלולות ברשימת הרפרטואר שלה ושל חברות התקליטים המאוגדות בה, וגבתה תשלום עבור השמעת היצירות."

"בדרך זו הצליחו חברות התקליטים הגדולות, לקבל במשך שנים תשלום לא חוקי מהפדרציה לתקליטים על השמעת יצירותיו של בניון בתחנות הרדיו ובמקומות נוספים. מדובר בגביית תשלום עבור השמעות פיראטיות לחלוטין שנעשו ללא כל רישיון מבעל הזכויות", נכתב בכתב התביעה.

הכל עד לכאן

"חברות התקליטים יצרו מצג שווא בו הן מתחזות כי זכויות היוצרים בדיסקים שייכות להן", הוסיפו עורכי הדין כץ וקוגן משרד עו"ד שקל ושות', המייצג בימים אלה גם את ריטה ורמי קליינשטיין בתביעתם נגד חברת הליקון, "חברות התקליטים ידעו כי הסימן המסחרי שהוטבע על ידן יזהה אותן כמי שהפיקו את היצירות, או כמי שהן הבעלים של זכויות היוצרים בהקלטה של היצירות, ובכך פגעו פגיעה ישירה בזכויות היוצרים של בניון ובהכנסותיו מיצירותיו.

"הפדרציה הישראלית לתקליטים, הגוף המוביל את המלחמה בשימושים פיראטיים בזכויות יוצרים בישראל, היה שותף מלא למעשיהן של חברות התקליטים כאשר גבה מתחנות הרדיו ומגופים נוספים כסף עבור יצירותיו של בניון למרות שידע כי חלקן אינו כלול כלל ברפרטואר שלה", נטען בכתב התביעה.

עמיר בניון מבקש מבית המשפט, באמצעות עורכי דינו, לחייב את הפדרציה לשלם 4,200,000 ¤ , מכל אחת ואחת מחברות התקליטים סך של 1,050,000 ¤ ומכל אחת ואחת מתחנות הרדיו סך של 300,000 ¤.

מדוברות חברת הליקון נמסר כי " עמיר בניון טועה ומטעה בקשר לחלקה של חברת הליקון בתביעה. עמיר בניון מעולם לא היה צד להסכם המתייחס לאלבום נשוא התביעה. על פי ההסכם שנחתם עם בעלי הזכויות באותה עת, הועברו להליקון כל הזכויות הרלבנטיות. לסיכום אין בתביעה אלא גיבוב טענות נטולות כל בסיס עובדתי. הליקון שומרת לעצמה את כל הזכויות לתביעה בגין שרבוב שמה בזדון בתביעה זו."

מדוברות תחנת הרדיו גלי צה"ל נמסר כי "גלי צה"ל וגלגלצ אוהבים ומעריכים את עמיר בניון ואת יצירתו המוזיקלית. לא קיבלנו עותק מכתב התביעה ובאם יתקבל, הוא יטופל ע"י פרקליטת המדינה ומשרד הביטחון כמקובל."

עורך הדין אופיר כהן מסר בשם חברת התקליטים הד ארצי כי "החברה מקפידה והקפידה לאורך כל הדרך לכבד את זכויות היוצרים של האמנים המופצים על-ידה. גם במקרה הזה הד ארצי הפיצה ועשתה שימוש בתקליט של עמיר בניון על-פי הסכם בכתב שמקנה לה את הזכויות כדין. צר לנו כי עמיר בניון, אמן מוכשר ומצליח בוחר להטיח האשמות בלתי מבוססות על דברים שלא היו מעולם."

תגובותיהן של שאר חברות התקליטים ושל הפדרציה לתקליטים טרם התקבלו.


(עדכון, 25.7.2007, 12:41)
(עדכון נוסף, 25.7.2007, 16:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully