וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

smallמחול באוניברסיטת תל אביב

מיה יסעור

19.10.2007 / 17:51

השנה, לצד הצגות התיאטרון, תפתח לראשונה בפסטיבל smallבמה גם בימת מחול, עם ארבע הפקות מקוריות של סטודנטים

ביום ראשון ייפתח באוניברסיטת תל אביב פסטיבל smallבמה, זו השנה השישית. זהו פסטיבל שנועד לתת במה לכותבים בחוג לתיאטרון, הרוצים להעלות את מחזותיהם. השנה, בפעם הראשונה, כנראה בזכות כל תוכניות וסרטי המחול למיניהם שהעלו את אמנות הפיזוזים לתודעה העממית, נפתחת גם במת מחול בפסטיבל. על במת smallמחול יעלו ארבעה מופעים: "ביום שידומו" של עדי חזון; "מחול עננים" של ברק בן משה; "בלילות..." של שירן פינס וטל גרבינסקי; ו"חשבתי שהייתי" של מירב אלחדף.

"בלילות..." הוא מופע תיאטרון מחול, שבמרכזו שלוש רקדניות, שכל אחת מהן מייצגת פן אחר באישיות של אישה. האחת היא תום ונעורים, השנייה היא הפן הבוגר והמחושב, והשלישית היא הפן היצרי, האפל. היוצרות בוחנות את החוויה הנשית דרך תנועה ושירה פוסט מודרנית. פינס, שכתבה את היצירה, מספרת: "זו עבודה של נשים, אבל היא אינה פונה לנשים בלבד ונדמה לי שלגברים הצפייה תהיה מעניינת לא פחות. אנחנו לא מתעסקות בנושאים רחוקים, אלא דווקא בנושאים מאוד יומיומיים שקרובים אלינו ולמעשה אנחנו מנסות לבחון אילו סיטואציות או חוויות מוציאות מאיתנו את אותם צדדים ספציפיים שמיוצגים על ידי דמויות שונות במופע.

"השירים שמשולבים במופע נכתבו במהלך השנתיים האחרונות, ובמופע הזה הם משמשים כמונולוגים לכל דבר. בתחילת העבודה השתמשנו בכמות טקסטים גדולה הרבה יותר, ממש כמו מחזה, כאשר לכל דמות הטקסטים שלה, אשר סייעו לעיצוב ובניית הדמויות. התנועה נבעה מתוך הטקסטים, כאשר כל רקדנית-שחקנית הביאה את החומרים שלה לתוך העבודה, באימפרוביצזיה מתוך הטקסטים ומהנחיות של הכוריאוגרפית. בשלב הסופי הכוריאוגרפית בנתה את קטעי המחול, בסיוע דרמטי של הבמאית, ליבי רן, לכדי יצירה אחת שהיא מכלול, וניתן למצוא בה תהליך נפשי ודרמטי".

מופעי המחול מתקיימים באולם המראות בבניין "מקסיקו", ב-21 ו-22 בנובמבר, 9:00 ו-21:00, וב-24 בנובמבר בשעה 21:00


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully