וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפסטיבל ברלין

עינב שיף

14.2.2009 / 21:45

הסרט הפרואני "The Milk Of Sorrow" זכה בדוב הזהב בפסטיבל ברלין. פרס תסריט הוענק לאורן מוברמן על "The Messenger"

פרס דוב הזהב הוענק הערב (שבת) לסרט "The Milk Of Sorrow" מפרו, בבימויה של קלאודיה ליאוסה, בטקס החותם את התחרות הרשמית של פסטיבל ברלין. זהו הסרט הראשון מפרו שמתחרה בתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין. הסרט סובב סביב פאוסטה (מגלי סולייר), שנולדה כתוצאה מאונס בשנות ה-80 כחלק מהמאורעות האלימות בפרו.

דוב הכסף הוענק לשני סרטים, הראשון, הסרט הגרמני "Everyone else" של מארן אדה והשני, "Gigante" מאורוגווי, בבימויו של אדריאן בינייז.

פרס הבימוי הוענק לבמאי האיראני, אשחר פראדי, על "About Elly" ופרס התסריט הוענק לאורן מוברמן ואלסנדרו קמון על "The Messenger" בבימויו של מוברמן, במאי יליד ישראל ובכיכובם של וודי הרלסון, סטיב בושמי ועוד.

בפרס השחקנית הטובה זכתה השחקנית האוסטרית, בירגיט מיניכמייר, על "Everyone else" ובפרס השחקן הטוב ביותר זכה סוטיגי קוייט על "London River".

הקשר הישראלי

פסטיבל ברלין ה- 59, מהחשובים שבפסטיבלי הקולנוע, ננעל היום לאחר עשרה ימים, בהם הוקרנו 383 סרטים, מתוכם 15 ישראלים. "The Messenger" של יליד ישראל אורן מוברמן, היה בין הסרטים הבולטים בפסטיבל. מוברמן, היה אחד מהתסריטאים ב"אני לא שם" של טוד היינס, העוקב אחר חייו של בוב דילן. זהו סרט הבכורה של הבמאי, שכבר זכה בפרס מיוחד מהקהל בקטגורית "Peace Film Award" בשווי 5,000 יורו. בסרט מככבים וודי הרלסון, בן פוסטר, סטיב בושמי ועוד.

גם "קשמיר – הדרך לחופש" של אודי אלוני זכה לתגובות אוהדות בפסטיבל. זאת, לאחר שהשגרירות ההודית מחתה בפני הנהלת הפסטיבל על הקרנתו של הסרט, העוסק בקבוצה הקוראת לשחרור לא אלים של החבל השנוי במחלוקת. אלוני, שמאז הכנת הסרט נאסר עליו להיכנס להודו ולקשמיר, סיפר לוואלה! תרבות כי הנהלת הפסטיבל דחתה את בקשת השגרירות והסרט הוקרן בסופו של דבר.

סרטים ישראלים נוספים שהוקרנו בפסטיבל היו "הגלגול" של נתי ברץ, בדרך החוצה" של הבמאי אלעד פנקובסקי, "עיניים שלי" של אבישג ליבוביץ', "ילדה גדולה" של דנה נויברג, "השמצה" של יואב שמיר (במאי "מחסומים") שזכה לביקורות נלהבות , "גוועאלד" של נטעלי בראון, הפרויקט "פאקינג דיפרנט תל אביב" המורכב מנקודת מבטם של 14 במאים ובמאיות מהקהילה ההומו-לסבית והמיני סדרה "ההיסטוריה של הקולנוע הישראלי" של רפאל נאדג'רי.

בנוסף, נערכה הקרנה חגיגית ל"אדם בן כלב" של פול שריידר, המבוסס על ספרו של יורם קניוק ובכיכובו של ג'ף גולדבלום ואיילת זורר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully