וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24 הג'וב שהיה

ענת קם

22.6.2009 / 11:15

מועצת הכבלים והלווין: ליבליך לא יוכל לכהן כמנכ"ל ערוץ 24 וכסמנכ"ל בקשת במקביל, שלוש שעות ביום יותרו לתכני קשת. קבוצת מימד: ההחלטה תמוהה

המועצה לשידורי כבלים ולווין החליטה כי מנכ"ל ערוץ 24 צביקה ליבליך לא יוכל להמשיך בתפקידו כל עוד הוא נושא במקביל בתפקיד של סמנכ"ל בקשת. בהחלטת המועצה מיום חמישי האחרון נקבע כי מילוי התפקידים במקביל מעמיד את ליבליך במצב של ניגוד עניינים מאחר שהוראות הרישיון לפעילות ערוץ 24 מדגישות את ההפרדה הנדרשת בין בעלי המניות ובהם קשת לבין מחלקת התכניות. בשל כך, דורשת המועצה את החלפתו של ליבליך לאלתר וכן דורשת שעד אז הוא לא יעסוק בכל פעילות הנוגעת לתוכן, מתכונת השידורים, קביעת לוח השידורים, ניהול משא ומתן עם טאלנטים ואמנים, קביעת מראה פני המסך מבחינת האומנים שיופיעו בו והקליפים שישודרו בו ומכירת תוכניות של הערוץ לקשת.

עוד קבעה המועצה, כי קשת תידרש להציג בפניה את לוח השידורים המתוכנן לערוץ מראש על מנת לוודא כי מינון התכניות של קשת בערוץ (דוגמת "כוכב נולד") לא פוגע במתכונת הערוץ, כדי לשמור על המגוון והפלורליזם של השידורים וכדי למנוע השפעות שיקולים זרים על מדיניות העריכה בערוץ. המועצה תבחן את לוח השידורים כדי לוודא שיש מינון ראוי לתכניות קשת בערוץ. לאחר שהוצג בפניה לוח השידורים המתוכנן לחודש יולי, קבעה המועצה כי ערוץ 24 יוכל לשדר עד שלוש שעות של תכני קשת ביממה. קשת תידרש להציג עד סוף החודש את הנוכחי את לוח השידורים המתוכנן לחודש אוגוסט. כפי שפורסם לפני מספר ימים, הערוץ מתעתד להעלות רצועה יומית חדשה בת שלוש שעות של שידורי "חדר החזרות" של מתמודדי "כוכב נולד". על פי החלטת המועצה לא תוכל קשת לשלב תכנים נוספים שלה בערוץ מלבד רצועה זו.

המועצה השאירה על כנה את ההוראה ברישיון המאפשרת שידור תכניות לייף סטייל שאינן קשורות במישרין למוזיקה וקבעה כי היקפן לא יעלה על 5% מלוח השידורים בערוץ. בעוד שנה תבחן המועצה החלטה זו.

פריסת החובות ואתר האינטרנט

לעניין פריסת חובות הערוץ בתחום הפקות המקור, שנצברו מיום הקמתו ועד סוף שנת 2007, המסתכמים בלמעלה מ-20 מיליון שקלים, קבעה המועצה כי החובות יוחזרו בצורה הדרגתית בין השנים 2010-2015. בשנתיים הראשונות יוחזרו שלושה מיליון שקלים, במהלך השנתיים שלאחר מכן יחזיר הערוץ ארבעה מיליון שקלים, בשנה החמישית יחזיר ששה מיליון שקלים ובשנה הששית את יתרת החוב.

בנוסף, קבעה המועצה כללי הפניות חדשים לאתר האינטרנט של הערוץ. בכתב הרישיון שלו נדרש הערוץ להפעלת אתר אינטרנט ורשאי להפנות משידורי הטלוויזיה לאתר במינון סביר. מאז רכישת השליטה בערוץ על ידי קשת מתבצעות ההפניות לאתר mako של הזכיינית ובהחלטה מיום חמישי האחרון קבעה המועצה כי החל מאותו יום ההפניות לאתר הערוץ יהיו לכתובת music24.mako.co.il.

ניצן חן, יושב ראש המועצה: "המועצה רואה לנגד עיניה את הצלחתו של הערוץ הייעודי למוזיקה ישראלית וים תיכונית. יחד עם זאת, אין להקל ראש בקיום הוראות הרשיון הן מבחינת הפרדה בין פעילות מערכת התוכן לפעילויות אחרות ומניעת ניגוד עניינים, הן מבחינת שמירה על ערוץ מוזיקה שייתן ביטוי לאמנים, ליוצרים וליצירה המקורית בתחומים ובסגנונות שונים, ולא יהפוך לערוץ של קשת והן מבחינת עמידת הערוץ בהחזר חובות עבר".

קבוצת מימד, מבעלי ערוץ 24: "החלטת מועצת הכבלים והלוויין תמוהה לאור הצלחת הערוץ. מאז כניסתה של קשת ושל צביקה ליבליך כמנכ"ל בפרט, הערוץ נמצא במגמת עלייה הן ברמת המודעות הציבורית, הן מבחינת ההשקעה בתוכן והן אל מול יוצרי המוסיקה הישראלית. על ההחלטה אנו למדים מפרסומה בתקשורת, על פניו ישנם דברים שאינם עולים בקנה אחד עם טובת הערוץ ויכולת ההישרדות שלו ואנו נבחן אותה בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully