וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לראות באינדינגב?

עינב שיף

6.10.2010 / 15:26

רגע לפני שאירוע האינדי הגדול של השנה נפתח בפעם הרביעית, עינב שיף בורר מבין עשרות ההרכבים בפסטיבל חמישה שממש לא כדאי לכם לפספס

לא להאמין, אבל בישראל קיים פסטיבל אינדי מצליח במשך שנה רביעית ברציפות. כן, במדינה שבה אפילו סדרות טלוויזיה שלהן מאות אלפי צופים, לא מצליחות להגיע לעונה שנייה, פסטיבל קטן של 4,000 מצליח להגיע לשנה רביעית ורק לגדול ולגדול. כל זה משמח אבל גם מקשה על בחירת הלהקות שראויות לקבל פוקוס מהקהל הפחות מעורה שיגיע למצפה גבולות החל ממחר (חמישי) ועד שבת אחר הצהריים.

השנה, יותר מבשנים קודמות, ההיצע של הפסטיבל מציג גיוון מעניין מאד בלהקות ובכל זאת, הנה כמה שמות שכדאי לשים אליהם לב, מחוץ לשמות יחסית מוכרים ותמיד מעולים כמו פונץ', נועם רותם, נערות ריינס, בום פם וכו'. בנוסף, חשוב לזכור שכמו בכל פסטיבל מקביל בעולם, ההפתעות מגיעות דווקא מההרכבים שלא ידעתם עליהם דבר. שיהיה לכולנו, האנשים שמאמינים שסצנת אינדי בריאה ופעילה לא פחות חשובה מכלום, חג שמח.

רוצי בובה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וגם רם אוריון מאחוריהם. רוצי בובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר עם ההשמעה הראשונה של "כלב" בגרסת 2010 של פרויקט "הלילה הזה כולו אינדי" בוואלה! תרבות, רוצי בובה (אורי רנרט, עומר שיזף, רודי ברזין) נשמעו כמו ההמשך הטבעי לקריאת ה"רוק בעברית זה פשוט דינמיט" של צ'רלי מגירה בימי הגראג'-רוקבילי שלו.

עתה, חודשים לאחר מכן, רוצי בובה מסתמנים כהרכב הופעות מצוין שכדאי לתפוס על במת האינדינגב עם האורח הכה מכובד שלהם – רם אוריון, שהפיק להם את אלבום הבכורה. ומי שזוכר את "סונול" של רועי צ'יקי ארד וכמובן את "תתנהגי יפה" של שילה פרבר, יודע שלא כדאי לפספס אלבום בהפקה מוזיקלית של רם אוריון.

*רוצי בובה יופיעו ביום שבת בבמה המרכזית בשעה 12:50.

Lovegrenade

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ולהם יש את צ'רלי מגירה. Lovegrenade/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוב צ'רלי מגירה, אחד מאמני האינדי החשובים והאמיצים שהיו בישראל (שאם היה מופיע, היה מתאים בהחלט לאינדינגב), שהפיק, הקליט ומיקסס את אלבום הבכורה של החבורה המעולה הזו, שמשלבת גם היא גראג', Pאנק ואפלוליות של ימי הניו-וויב. הנגינה של הטריו (דודי מלכה, ערן נווה ואיתי סנדובסקי) מעניקה להם את המחמאה הקבועה והלעולם חשובה – הם פשוט נשמעים לא ישראלים.

*Lovegrenade יופיעו על הבמה הקטנה בפסטיבל ביום שישי בשעה 11:40.

לורנה בי

להקת לורנה בי. דן אהרוני,
מ"כוכב נולד" ועד אינדינגב. לורנה בי/דן אהרוני

לכאורה, אינדינגב הוא המקום האחרון שבו אפשר לצפות למצוא בו אמנים שדרכו על בימת "כוכב נולד". למרות היעדרם של אדיר והילדות של אדיר אוחיון, כן השתחלה לכאן נציגה לשעבר מתוכנית הריאליטי - עדי אולמנסקי תגיע לפסטיבל עם ההרכב המבטיח שלה, שמשלב רוקנרול, ביטים, הפקה מוזיקלית מהודקת וכמובן את אולמנסקי עצמה – זמרת טובה מאד כבר מהתוכנית ההיא. יחד עם שאר הלהקות החברות בבהריר רקורדס, הלייבל של דן בהריר, לורנה בי שווים את הרייטינג גם מחוץ לערוץ 2.

*לורנה בי יופיעו על הבמה הקטנה ביום שישי בשעה 19:40

Drunk Machine

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבוד לדיסטורשן. דראנק מאשין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הליין-אפ של אינדינגב 2010 שם במרכז הבמה את הרוקנרול והדיסטורשן, באמצעות הרכבים שלא פוחדים מפדאל דיסטורשן שמכוון למקסימום ונשענים על מסורת המעבר של ההארדקור-Pאנק לגראנג' ועל השפעות של סוניק יות'.

דראנק מאשין, טריו צעיר למדי שמופיע בחודשים האחרונים במועדוני תל אביב, מגלם את המגמה הזו בהצלחה. בהופעה באינדינגב הוא יסגור מעגל עם אחד החלוצים הישראלים בתחום – אביב מארק, וביחד עם יבצעו שירים של הסאבווי סאקרס המיתולוגית שמארק הוביל בשנות ה-90. הכינו את אטמי האזניים.

*Drunk Machine יופיעו על הבמה הגדולה ביום שישי בשעה 01:40

Umlala

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע האמת. Umlala/מערכת וואלה!, צילום מסך

נכון, באותה מידה ניתן היה להזכיר כאן להקות כמו אשכרה מתים, חיה מילר או Sandhaus, שהדיבור עליהן קיים זמן מה אבל הן עדיין לא גדולות מספיק כדי להיחשב כמובנות מאליהן. אבל יותר מלכל שאר הלהקות, הופעה באינדינגב, על הבמה המרכזית ביום שישי בערב, היא הרגע הגדול של Umlala שתזכה להכרה בקרב קהל רחב בהרבה מזה שהיתה רגילה לו עד עכשיו.

זו ההזדמנות של ההרכב המעולה הזה להראות את המרחק בין להקה שמשחקת בלהיות להקת אינדי מעודכנת ללהקה שהיא באמת כזו. זו יכולה להיות נקודת המפנה של הלהקה, שאמנם ניחנה בביטחון עצמי לא מועט (כפי שניתן היה לראות בפרק עמה ב-"Live בצוללת הצהובה"), אבל עדיין צריכה את האירוע המכונן הזה שיהפוך אותה מלהקה שמדברים עליה, ללהקה שלא ישכחו ממנה.

*Umlala יופיעו על הבמה המרכזית ביום שישי בשעה 21:35

שווים איזכור:

The Aprons הנהדרות, הלא הן טליה פרי וחוה כהן; אבי עדאקי הישיר והחשוף; הונאת האמרגן של קוב בלייב; Underwater Firem המבטיחים ועוד ועוד ועוד. הפסטיבל ייפתח מחר (חמישי) בשעה 17:00 ויסתיים בשבת באזור השעה 18:00. נותרו מעט מאד כרטיסים לרכישה, אז מהרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully