וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הישראלית: "צבעי בסיס" משתלטים על בסיסי צה"ל

15.4.2013 / 20:00

חוגגים עצמאות על הכביש ממטולה ועד אילת: קבוצת יוצרים השתלטה על בסיס צבאי נטוש באצבע הגליל, ותהפוך אותו בשבועות הקרובים לתערוכה רב תחומית צבעונית, חיה ומרגשת. צפו

באדיבות הלייבל Raw Tapes צילם: דייב שחר עריכה: אמיר קוטיגרו

תערוכת "צבעי בסיס" הינה יוזמה של קבוצת צעירים פעילי, יזמי ואוהבי תרבות, בראשם ליאור איינס ואורן פישר, האוצרים. איינס ופישר שאלו את עצמם מה יכול להיות יותר מגניב מלראות תערוכת אמנות בתוך גלריה לבנבנה וצחורה, והגיעו לתשובה מפתיעה: לראות תערוכה כזאת בתוך בסיס צה"ל נטוש. כך בא לעולם הפרויקט שלהם, שיתקיים השנה זו הפעם השנייה.

"צבעי בסיס" שואפת להוציא את האמן ואת הקהל אל מחוץ לעיר, ובאופן יותר ספציפי למבניים צבאיים יתומים. ב-17-18 במאי יעלו ויבואו 40 אמנים ממרכז הארץ, ביניהם אמנים פלסטיים, משוררים, אמני רחוב, צלמים וציירים, מלווים במוזיקה בהובלת הלייבלים אבו-דאבי ואודיו מונטאג', ויעשו סבבה בבסיס במובן שונה מהמקובל. הבסיס בו ייערך האירוע השנה ננטש סופית בשנת 2006 אחרי מלחמת לבנון השניה, והוא נמצא סמוך לכביש 90 בצפון הארץ, באזור אצבע הגליל. הוא שימש בעבר למטרות תצפית וכנקודת כניסה ויציאה לחיילים ששירתו בדרום לבנון.

זה שבע שנים המתחם עומד ריק ואפור, אך בשבועות הקרובים יפשטו עליו שלל מוחות יצירתיים ויהפכו אותו לגן משחקים של אמנות וצבע, בדיוק כמו הרקע הפסטורלי שנמצא סביבו ובולט מאוד לנוכח מבני הבטון הנטושים, המתפוררים והסדוקים. על רקע החלל האפור והשומם הזה, אפילו צלקות הבטון שנותרו מאחור נראות כמו אמנות לא מכוונת - למשל כתובות בחדרי המגורים של החיילים, קשקושים על הקירות בחדרי מנהלה וציורי קיר ליד האודיטוריום השרוף למחצה.

באוגוסט 2012 ראתה אור התערוכה הראשונה של "צבעי בסיס", שהתקיימה בבסיס סורי נטוש בגולן על גבול סוריה. הפרויקט הצליח ומשך תשומת לב, כמו גם מאות מבקרים מכל רחבי הארץ. היצירות שהוצגו אז עדיין עומדות במקומן, ומושכות אנשים למתחם.

לאחר שאת האירוע הקודם הרימו אנשי "צבעי בסיס" ללא עזרת מימון ומכספם האישי, לפרויקט הנוכחי כל אחד יכול לתת יד, ולעזור עם תרומה צנועה של מספר שקלים בעמוד ההד-סטארט שלהם. המטרה היא לגייס 25 אלף שקלים עד ה-9 במאי. הכוונה היא לעזור במימון האירוע כולו, וגם לספק תגמול צנוע לאמנים שמשתתפים בפרויקט, המקדישים לו כשבוע מזמנם ללא כל תמורה או החזר הוצאות. תראו להם אהבה, זה יכול רק להשתלם לכם.

מה דעתכם על הפרויקט? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully