וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ואן באאז עברה להתגורר על צמרת עץ

רויטרס

25.5.2006 / 16:35

הזמרת האמריקאית, המכונה "אגדת שירי העם", הצטרפה לפעילה נגד כריתת עצים במחאה על כוונות להריסת גינת ירק בלוס אנג'לס

זמרת שירי העם ג'ואן באאז, שרה את השיר "אנחנו נתגבר" (We Shall Overcome) כשישבה בבית עץ שנבנה על צמרת של עץ ב[[לוס אנג'לס]], בניסיון למנוע הריסתו של גן ירק בעיר. באאז, בת 65, שנתנה את קולה לאירגוני זכויות אזרח ואירגונים אנטי-מלחמתיים בשנות השישים, הצטרפה לג'וליה היל, המכונה "הפרפר", פעילה נגד כריתת עצים, ויחד הן מתגוררות בבית העץ שנמצא בגן פירות וירקות. היל כבר התגוררה במשך שנתיים בסוף שנות ה-90' על עץ סקויה ביער בצפון [[קליפורניה]].

בגינה אותה רוצים להרוס על מנת למכור למשקיעים, מגדלים כ-350 איכרים את פירותיהם, רבים מהם מהגרים שמגדלים שם פירות וירקות משנת 1992. "זו קהילה יוצאת מן הכלל של אנשים. יצירתיות במקום תעשייתי זה של העיר, נותן לנו חיים", אמרה באאז, אחרי ששרה את אחד הבתים משירה בספרדית.

בעל האדמה מאיים כעת על האיכרים בפינוי, לאחר שבית המשפט פסק לטובתו בסיכסוך בינו ובין עיריית לוס אנג'לס בשאלת הבעלות על האדמה. מגדלי הפירות והירקות בגינה, יוכלו להמשיך לעשות זאת אם ירכשו ממנו את השטח המוצע כעת למכירה תמורת 16 מיליון דולר.

שחקנית הקולנוע, דאריל האנה, פעילה נלהבת למען איכות הסביבה, הצטרפה לקבוצת תומכים קטנה שגייסה חלק מהכסף הדרוש. "יש לנו כרגע שישה מיליון דולר, זה לא יאומן. אם כל אחד בעיר יתרום דולר אחד, נוכל להציל את המקום", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully