וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרעין אמנות" – תכנית השתמטות?

27.10.2006 / 15:36

מנהל תיכון בתל אביב מגבש תכנית שאמורה לקצר את השרות בצה"ל לתלמידי מגמות האמנות. קצינים בצה"ל: התוכנית היא שערוריה

בימים אלה מגבש מנהל התיכון עירוני א' בתל אביב בשיתוף עם אגף כוח אדם בצה"ל את "גרעין אמנות" - תכנית שאמורה לטפל בבעיית ההשתמטות מצה"ל. התכנית מקצרת את שרות החובה של בוגרי תיכון לשנה וחצי בלבד. בשנה וחצי הנותרות יתנדבו המשתתפים בתכנית כמורים לאומנות באזורי הפריפריה.

קצינים בכירים בצה"ל זעמו כששמעו על התכנית והגדירו אותה כ"שערוריה". לדבריהם התכנית היא עוד דרך להשתמט מהשרות הצבאי: "קודם הדתיים ועכשיו התלמידים לאומנות. מי יהיו הבאים התלמידים במתמטיקה? מי שלא רוצה לשרת, שישב בכלא."

לפי הדיווח במקומון "תל אביב", התכנית אמורה להוות אלטרנטיבת שירות לתלמידי תיכון שיצהירו על סרבנות גיוס מטעמי מצפון או פחד. המשתתפים יעברו הכשרה טרום צבאית בגרעין שיתגייס לאחר מכן לשרות של שנה וחצי יחד. עם תום השרות יעבור הגרעין להתגורר בישוב בפריפריה, שם יעבדו החיילים עם הקהילה בתחום האמנות.

ח"כ רונית תירוש, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר יוצאת גם היא נגד התכנית: "הגיוס לצה"ל הוא זכות וחובה. כל וריאציה אחרת של חצי שרות לא מקובלת". ח"כ תירוש אמנם מברכת על חיפוש פתרונות להתמודדות עם בעיית ההשתמטות מצה"ל אך לא אוהבת את הפתרון הזה: "ההצעה שערורייתית בעיני. להשתמט מהצבא זו לא פריבילגיה, אלא אם הסיבות לכך הן בריאותיות." לטענת תירוש ההצעה אף יוצרת זילות למקצוע ההוראה: "מי שלמד אמנות בתיכון לא יכול להיות מורה במקצועו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully