וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיינט לואיס: לקראת הופעותיו של ג'פרי לואיס

אייל דץ

21.5.2010 / 21:30

לקראת בואו של הזמר הצדיק ג'פרי לואיס לישראל, הכנו לכופרים מביניכם שלא שמעו עליו את שמונת השירים שלו שאתם פשוט חייבים להכיר

To Be Objectified

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת הסיבות לכך שג'רביס קוקר התלהב נמצאת כאן. עטיפת "Em Are I"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשג'רביס קוקר מפאלפ הגדיר את ג'פרי לואיס כ"כותב המילים האמריקאי הטוב ביותר שפועל כיום" הוא בטח התכוון לשורות כמו אלו שמופיעות בשיר "To Be Objectified" המופיע באלבום "Em Are I": "אנחנו רק ספינות/ והספינות כולן ריקות/ ואי אפשר להאשים ספינה ריקה/ שבנהר בדרכה לים/ אי אפשר להאשים מיליארד ספינות ריקות/ בלי מפרש בלי רב חובל/ וזו הסיבה שאנחנו מסתכלים בתמונות, ביומנים ובמראות".

Anxiety Attack

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
2:54 דקות של ביחד. ג'פרי לואיס ואחיו ג'ק/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא בטוח כמה ממאות האלפים שצפו בקליפ של השיר "Anxiety Attack" ביוטיוב בכלל התכוונו להגיע אליו. רובם כנראה פשוט הקליקו ביוטיוב את צמד המילים anxiety attack וקיוו להגיע למקום שיגרום להם להרגיש שהם לא לבד בעולם. וכך, הם הגיעו לשיר של לואיס ולפחות ל- 2:54 דקות הרגישו שהם באמת לא לבד. קצת נאיבי אבל זה כל הקטע של מוזיקה, לא?

Systematic Death

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הו דה פאק איז ג'פרי לואיס?". עטיפת "12Crass Songs"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשג'פרי לואיס הוציא את "12Crass Songs", אלבום שבו הוא מבצע קאברים ל-12 שירים של להקת הפאנק קראס, הורמו לא מעט גבות בסצינת הפאנק ששאלו "הו דה פאק איז ג'פרי לואיס?". ובאמת, גם אחרי שמאזינים לאלבום פעם אחת מהתחלה ועד הסוף, קשה להאמין שלואיס, חננה ניו יורקית אמיתית, מצליח לקחת את הטקסטים של הרכב האנרכו-פאנק הבריטי הזועם והופך אותם לקלים להאזנה מבלי שהם מאבדים אפילו לרגע את המסר האנטי תאגידי. הקטע "Systematic Death" הוא דוגמא מצוינת לכך.

Heavy Heart

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאן אתם הולכים? ג'פרי לואיס בהופעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא יודעים לאן אתם הולכים? זה בסדר. גם השמש לא יודעת כשהיא זורחת, הפרח לא יודע שהוא פורח והנהר לא יודע שהוא זורם. עכשיו תלחצו על הקישור למטה ותראו איך משל הזן הזה הופך לקליפ אנימציה מקסים.

Alphabet

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פשוט ויפה. עטיפת "It's the Ones Who've Cracked That the Light Shines Through"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השיר "Alphabet", מתוך האלבום עם השם הארוך מדי "It's the Ones Who've Cracked That the Light Shines Through", הוא שיר פשוט ויפה. מישהו בשם גריפין ניומן לקח אותו ועשה ממנו סרטון קצר, גם הוא פשוט ויפה.

Williamsburg Will Oldham Horror

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה אותך גבר. עטיפת האלבום "City and Eatern Songs"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יום אחד ג'פרי לואיס נוסע ברכבת התחתית ורואה מישהו שדומה למוזיקאי וויל אולדהם. זה היה יכול להיגמר במכות אבל איכשהו הפך לאחד השירים היותר טובים שלו.

Broken, Broken, Broken, Heart

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכי פופ, הכי עצוב. ג'פרי לואיס ואחיו ג'ק בהופעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השיר הכי פופי באלבום "Em Are I" הוא גם השיר הכי עצוב. הוא נכתב בעקבות הפרידה של לואיס ממי שהיתה בת זוגו וחברה בלהקה שלו. לואיס השבור התחנן לכאב שיפסיק. "אוקי, למדתי את הלקח, הגיע הזמן להפסיק", הוא ביקש, אבל – אתם יודעים – הכאב לא עובר. אז הוא כתב על זה שיר שהפך להמנון הלא רשמי של לא מעט היפסטרים מיוסרים.

The Last Time I Did Acid I Went Insane

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולי רק שפיץ? עטיפת האלבום "The Last Time I Did Acid I Went Insane"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפעם האחרונה שג'פרי לואיס ניסה אסיד הוא כמעט השתגע. אם הוא היה משתגע קרוב לוודאי שהוא היה גומר כמו מושא הערצתו, דניאל ג'ונסטון. אבל הוא שרד בשביל לספר לכם את שבעת הכללים לשימוש נכון באל.אס.די. הוא עצמו כבר לא נוגע בשיט הזה יותר, מה שלא מונע מלא מעט אנשים להמשיך ולהציע לו אסיד. בתגובה הוא חיבר עוד שיר – "No LSD Tonight" – שמיועד לכל אותם נודניקים שממשיכים להציע לו אסיד (אפילו שהם יודעים שבפעם האחרונה שהוא עשה אסיד הוא כמעט השתגע).

ג'פרי לואיס יופיע באוגנדה בירושלים ב-23 במאי, במרתף 10 בחיפה ב-24 במאי ובלבונטין 7 בתל אביב ב-25 במאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully