וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלו קייטי: על הדיסק החדש של קייטי פרי

דפנה לוסטיג

25.8.2010 / 13:15

קייטי פרי דוגלת בלהראות את הציצי קודם ולעשות מוזיקה אחר כך, אבל כשהתוצאה כיפית כמו Teenage Dream, למי אכפת? דפנה לוסטיג קליפורניה גירל

קייטי פרי לא חסכה בראיונות ושערי מגזינים השנה. החודש היא הגדילה לעשות, ונתנה לרולינג סטון כתבת שער משמחת אליה הצטלמה בתחתונים וחזיה בצבע גוף בלבד. מסע הדילוגים של פרי בין שערי המגזינים הנחשקים בעולם (שכלל מינואר את גלאמור, אסקוויר, אל, ניילון, לאקי, מן-סטייל וזה עוד לפני שהשנה נגמרה) מרגיש כמו מתקפת יח"צ בת שנה לאלבום החדש. אלא שאת האלבום הזה לקח לפרי רק חצי שנה להקליט – מה שאומר שרוב הזמן, קייטי פרי מקדמת את עצמה.

פרי היא כוכבת שדואגת לעצמה והאמת היא שזה אחד הדברים הכי נחמדים שאפשר להגיד עליה. כי אחרי שקוראים מיליון ראיונות עם כוכבות פופ נודניקיות שמפברקות אג'נדות ורק אז מראות את הציצים, קייטי פרי נוקטת בגישת ה"ציצים קודם, להיטים אחרי" ומשחררת אותנו מהמועקה. הילדה הקטנה שגדלה אצל כומר לא מתיימרת להיות שום דבר חוץ מכוכבת פופ. ובעוד שהקולגות שלה התמכרו לתדמיות גרנדיוזיות ותחפושות יקרות, פרי רק רוצה עוד ועוד תשומת לב, עוד ועוד אהבה.

קייטי פרי. Jemal Countess, GettyImages
לא מתיימרת להיות שום דבר חוץ מכוכבת פופ. פרי/GettyImages, Jemal Countess

ביקשת? קיבלת. את המסקנה הכי נכונה שאפשר להסיק מ-"Teenage Dream", האלבום החדש והלגמרי חמוד שלה, קייטי הסיקה לבד. "האלבום הזה הוא התפתחות בשבילי", היא סיפרה לאחרונה ל-MTV, "אבל הוא לא מנותק מהדברים שעשיתי בעבר". כזה בדיוק הוא "Teenage Dream" : אלבום שמשדרג את פרי והופך אותה מזמרת צעקנית לזמרת נעימה.

ההבדל בין שני האלבומים - זה הנוכחי וזה הקודם, שהיה גם אלבום הבכורה שלה - ניכר כבר בסינגל הראשון והלהיט הגדול שלהם. בעוד ש-"I Kissed A girl" היה טריק נרקיסיסטי, זול ומרגיז, "California Gurls" החדש הוא גימיק מתוק וממכר, שיר עם נשימה ארוכה וליהוק מבריק של סנופ דוג בתפקיד אורח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משדרג את פרי לזמרת נעימה. עטיפת Teenage Dream/מערכת וואלה!, צילום מסך

האלבום החדש לא מכיל עוד פצצה בסדר הגודל של הלהיט הנוכחי, אבל הוא גם לא אמור להכיל עוד שיר כזה. העובדה שיש בו עוד לפחות חמישה להיטים כיפיים היא זו שמפתיעה. ההתחלה שלו היא שיטפון של קצב עם שיר הנושא שפותח את האלבום וכבר מצליח במצעדים ו-"Last Friday Night" שבא מיד אחריו, שהוא עוד שיר מזן ה"שיואו, היה מטורף אתמול בלילה". אלא שבניגוד לקודמת שעשתה מכה מכזה טקסט (קישה עם "טיק טוק") פרי עושה מרוח הנעורים קצת יותר מעיסה של קיא. זה אחלה שיר.

וגם היתר בסדר, גם אם קצת מזכירים שירים של אמנים אחרים: "Peacock" הקליט הוא קצת בריטני של "If You Seek Amy", גם בקצב וגם בטקסט הבוטה; "Circle the Drain", הרגע ה"כעוס" באלבום – פרי כתבה אותו על ההתמכרות של האקס שלה, טראבי מקוי, לכדורים – נשמע כמו סקיצה שריהאנה עשתה לאלבום האחרון שלה; ואילו "Pearl" הוא שיר יפה שמערבב ווקאל באוירת גוון סטפני (היתה מתה, גוון יש רק אחת) על ביט באווירת מיקה. זה פופ לעוס ומוכר אבל הוא בהחלט מספק, וכשכל הכוכבים משתמשים באותם מפיקים - אין באמת סיבה לצפות למשהו אחר.

בעניין אחרון זה, לי זה ממש לא איכפת שגם השנה טריקי סטיוארט, ד"ר לוק, גרג וולס ומקס מרטין יבנו לעצמם עוד בית. באמת, שיהיה להם בכיף ואני מקווה שהבריכה תהיה ממש יפה. כל עוד יש ברדיו להיטים שכיף לשמוע וכל עוד יש בנמצא כוכבת פופ שנשארה נאמנה למקצוע שלה, לא חלתה בשיגעון גדלות ובמקרה גם חושבת שהשדיים שלה הם קונדיטוריה – השמש ממשיכה לזרוח, גם מעל בנות קליפורניה וגם מעל המצעדים.

קייטי פרי, "Teenage Dream" (ייבוא: הליקון)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully