וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בון בון: על האלבום החדש של דוראן דוראן

דפנה לוסטיג

20.12.2010 / 12:00

דוראן דוראן קיבלו באלבומם החדש, "All You Need Is Now", הזדמנות אחרונה להיות להקת פופ גדולה באמת. בזכות ההפקה של מארק רונסון, הם אכן כאלו

זה לא פשוט להיות להקה שמאחוריה מכירות של 80 מיליון אלבומים. בעולם שלא מכיר מכירות במספרים כאלה, המשמעות היא להיות להקה שהיא אייקון מצד אחד ודינוזאור מצד שני; שריד מתקופה אחרת שיצטרך להצטמק לממדים של קובץ דיגיטלי כדי להצליח בעולם היום. אולי בגלל זה דוראן דוראן נתנו את שיר הנושא מאלבומם החדש, "All You Need Is Now", להורדה חינם באייטיונז. כדי להשתלב פה יותר בקלות.

"זה היה לעשות את האלבום הזה או למות", אמר בראיון רוג'ר טיילור מדוראן דוראן, כשהוא מתייחס לאלבומם ה-13 שדלף לרשת בשבוע שעבר וייצא רשמית מחר. "אחרי שהאלבום האחרון שלנו לא הצליח", הוא מספר, "אמרנו לעצמנו 'רק חסר לנו שהבא לא יהיה טוב'. הבנו שיש סיכוי שהאלבום הבא יהיה האלבום האחרון שלנו". ואכן, "Red Carpet Massacre", אלבומם הקודם וההיפ-הופי שהופק על-ידי טימבלנד, גרם לדוראן להיראות כמו אבא זקן שמתעקש לבוא עם הבן שלו למסיבה. אי אפשר להגיד שהתוצאה לא היתה קצת פתטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עכשיו זה עכשיו. עטיפת האלבום החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכן ההחלטה לעבוד עם מארק רונסון, מעריץ גדול של הלהקה שמכיר אותה על בוריה ומתייחס אליה תמיד כאל מקור השראה עיקרי, היתה לחלוטין ההחלטה הנכונה עבורם. הם מספרים שרונסון, מנקודת מבטו של מעריץ, הסביר להם שמאז שנת 83' הם לא הוציאו אף אלבום ראוי ושהאלבום הבא שלהם יהיה חייב להיות אלבום המשך ל"ריו" המיתולוגי. לה בון והחבורה יכלו להיעלב או לארוז את האגו ולברוח, אבל במקום זה הם בחרו לזרום. התוצאה מצליחה להוציא מדוראן דוראן את האלבום הכי מעניין שלהם מזה שנים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דוראן דוראן עם מרק רונסון. att Kent, GettyImages
המושיע. רונסון/GettyImages, att Kent

"All You Need Is Now" חוזר לסאונד הפופ-רוק המאופיין והאהוב כל כך של דוראן דוראן. ב "Leave A Light On" היפה שומעים את הלהקה שכתבה את "Save A Prayer", ובשיר "Runaway Runaway" הנהדר שומעים את סיימון לה בון של "The Reflex" ואת "Hungry Like A Wolf". גם את טיפת האלקטרוניקה שתמיד הדהדה בעבודתם רונסון הצליח לשחזר באופן אלגנטי, בעיקר בשיר בו מתארחת קליס, "The Man Who Stole A Leopard", קטע חלומי ומרומם שמתחנן לרימיקס מהפנט ורחבה גדולה.

אלה שירים ממש יפים, וכמותם יש לא מעט באלבום. רונסון מוכיח פה שוב שהוא מפיק מבריק ואחרי האכזבה מאלבומו השני, האלבום הזה הוא ניצחון עבורו לא פחות משהוא ניצחון עבור דוראן דוראן. בדוראן דוראן הוא מטפל באותה חרדת קודש שבה הוא טיפל בבוי ג'ורג' – בעבודה עם האגדות הפרטיות שלו, רונסון מקפיד במיוחד על הפרטים – והתוצאה מהממת בהתאם. במקרה של "All You Need Is Now" רונסון שמר על סאונד רענן אבל הזכיר לעולם שלהקה שמכרה 80 מיליון אלבומים היא להקה עם מטען כריזמטי אדיר, ודאג לאוורר את המטען הזה. רונסון עשה את הבלתי אפשרי: הוא הוציא מדוראן דוראן את הלהקה מפעם, זו שרעבה כמו זאב ורוקדת לתוך האש.

דוראן דוראן, "All You Need is Now" (לייבל: Tapemodern)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully