וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 20: מוצאים את המיטב שבבייס מיוזיק

14.6.2012 / 1:22

פופ לוק מפריד את המוץ מן התבן בבייס מיוזיק, ומוצא את המיטב שיש לז'אנר להציע מג'סטין מרטין ועד Bondax הצעירים והמוכשרים

בייס מיוזיק. שם די חדש לז'אנר די ותיק, רחב ונרחב, שהוזכר בפופ לוק כבר פעמים רבות. מין מונח כולל למגוון של סגנונות, שמפאת עודף השפעות ושלל כיוונים ושאיפות שונות קובצו להם ביחד לכדי שם אחד כולל. דיברנו כאן כבר לא מעט על איך זה אחד המקומות בו קורים הדברים הכי מעניינים במוזיקה, האלקטרונית ובכלל, בזמן האחרון. הפלגנו בסופרלטיבים בניסיון לתאר איך הוא מפגיש בין עולמות מוזיקליים שונים ואיך ההתפתחויות שבו מושכות קדימה סצינות נוספות מהאלקטרוניקה יחד איתו. אבל לא דיברנו על אספקט אחד בתחום. זה שיש בו גם לא מעט שיט.

נכון, לא מדובר בבעיה רק של הסגנון הזה. השפע המטורף שחווה עולם האלקטרוניקה בעשור האחרון פלוס הביא איתו בהכרח גם כמויות של תוצרים פשוט לא טובים. בטראנס, בטכנו, בהאוס, בדאבסטפ ובטח שבדאנס המסחרי יותר, לא חסרה מוזיקה שנעה בטווח שבין הלא משהו לנורא. אבל איכשהו יש תחושה לפעמים שעולם הבייס ממש מזמין שייצרו בו באנגרז חסרי נשמה, קטעים אובר-דה-טופ שמנסים להעיף רחבות אבל על הדרך שוכחים את היצירה האמיתית, כזאת עם תוכן, רגש, עומק, התפתחות וכל שאר הדברים שבגללם מוזיקה היא מה שהיא.

טוב, אולי זאת קצת היסחפות, ויש תחומים בהם אחוז המוזיקה הגרועה הוא גדול בהרבה. אבל דווקא מהבייס מיוזיק, שקרוב אל ליבנו, ז'אנר שאמור להיות בחזית המוזיקה היותר אינטליגנטית, שבונה על מגוון כל כך רחב של מסורות מוזיקליות ואלקטרוניות עשירות, אנחנו דורשים הרבה יותר. ובגלל שגם אתם מצפים ללא פחות ממוזיקה מעולה, הקאסט הפעם בוחר מהיבול העדכני את הקטעים שכן נותנים מעבר, שמביאים את הדבר הכל כך חשוב הזה, שלא באים סתם להפציץ אלא זוכרים ומחפשים לעניין, לחדש ולהתנסות.

פותחים (וסוגרים) את הקאסט עם ג'סטין מרטין שהוציא רק עכשיו, אחרי כמעט עשר שנים של פעילות, את אלבום הבכורה שלו. מרטין בנה את ההייפ סביבו לאט אבל בטוח, הרבה דרך הלייבל Dirtybird של Claude Von Stroke, ואפשר להרגיש את הבשלות בכל אחד מהקטעים באלבום החדש שלו Ghettos & Gardens. מרטין מגלם את כל מה שטוב בבייס מיוזיק באלבום אחד. הקטעים שלו תמיד שופעים יצירתיות ומלודיות, ובמקביל נשארים ממוקדי מטרה וחדורי מוטיבציה להזיז. הוא לא נותן לעדינות להפריע לו גם לכסח, ולמרות שכל קטע סוחב לכיוון אחר, האלבום כולו מאוד אחיד ברמתו, ומצליח לעמוד במטרה של מרטין להתאים גם לרחבה וגם לאוזניות. יופי של דבר.

נראה ש-Disclosure הם שיאני ההופעות בפופ לוק בכמעט שנה שהקאסט קיים. כבר נכתב עליהם כאן כמה פעמים, אבל זאת לא סיבה לא לכתוב שוב. כי הם כל כך טובים, גאד דאמיט. אחרי רצף של סינגלים וקטעים מוצלחים, "The Face", אי.פי. הבכורה שלהם בעצם, יצא החודש וגם הוא פשוט מעולה. בניגוד לטיעונים בפתיחה המעט שלילית של הטקסט הזה, הרי גם לא חסרים יוצרים שעושים אחלה של מוזיקה. אבל ניצוץ של גאונות, המגע שהופך קטע מאחלה למדהים, פעם אחרי פעם, זה עניין נדיר. ולאחים הצעירים האלה יש את זה. או הו, כמה שיש להם את זה. במשחק ה-NBA הקלאסי על המחשב לפני המון שנים היה רגע שבו שחקן הפך On Fire, נהייתה לו מין להבה שכזו בכפות הידיים והוא היה קולע כמעט כל זריקה. ככה אנחנו מדמיינים את Disclosure בשנה האחרונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה שפותח, וזה שסוגר. ג'סטין מרטין/מערכת וואלה!, צילום מסך

צמד ילדים (הם בני 17 ו-18!) בריטי נוסף שנראה שעשוי ללכת בכיוון של דיסקלוז'ר הם Bondax. גאונות נראה כרגע שאין שם, אבל טאץ' נכון ועתיד מבטיח יש בהחלט. כאן יש לנו רימיקס שלהם למיני להיט " You Know You Like It" של צמד ההיפסטרוניקה AlunaGeorge, משהו שמומלץ לבדוק גם במקור שלו.

עוד יש במיקס קטע מתוך אי פי חדש של Fantastic Mr. Fox, שהסאונד הייחודי שלו קצת חסר לנו וטוב מאוד לראות אותו חוזר להוציא מוזיקה אחרי יותר משנה וחצי של שקט. יש גם קטע מוזר משהו של ג'אם סיטי, מתוך אלבום הבכורה המעניין (והמוזר) שלו ב-Night Slugs, מהלייבלים השווים ביותר בסביבה. כדאי לציין גם את Kahn, בחור בריסטולי עם מעט הייפ והרבה מוזיקה טובה וכמובן את George Fitzgerald ו-Mosca, מהשמות החשובים בתחום, שהוציאו כל אחד אי.פי. חדש לפני שבוע. וזהו להפעם. לחיי המוזיקה הגרועה ולחיי הטיונים המעולים. בלי האחד לא היה את השני. תנו לנו עוד.

הטראקליסט:

00:00 - Justin Martin - Hood Rich // Dirtybird
05:00 - Behling & Simpson - Good Thang // Futureboogie
09:00 - George Fitzgerald - Child // Aus Music
15:00 - Disclosure - What's In Your Head // Greco-Roman
19:00 - Fantastic Mr. Fox - Speak Nuh // Black Acre
21:00 - Mosca - Eva Mendes // Hypercolour
27:30 - AlunaGeorge - You Know You Like It (Bondax Remix) // Free Download
29:30 - Klic - Arp (Bad Mojo Remix) // Free Download
33:00 - Konnekt - Fortune Cookie // Hot N Heavy
38:00 - JAM CITY - How We Relate To The Body // Night Slugs
42:00 - Nouveau Palais - Drama (HxdB & Self Evident Remix) // RBMA Free Download
45:00 - Phon.o - Nightshifts // 50 Weapons
49:00 - Kahn - Margeaux Part 1 // Idle Hands
52:30 - Justin Martin - Butterflies // Dirtybird

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully