וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 21: בקרוב נגיע לירח

28.6.2012 / 8:25

פופ לוק לוקח אתכם לירח ובחזרה ומסביר מה הם ביטים, מי עושה אותם ואיפה אפשר להשיג את הטובים שבהם

זה הקאסט ה-21 של פופ לוק, ועדיין לא הגענו לירח. כפיצוי, הפעם אנחנו עפים רחוק אל החלל. כבר הרבה זמן שהקאסט לא עסק בביטים. ואנחנו אוהבים ביטים. נכון, לפי התחזית אפשר היה לצפות שעכשיו, אחרי שלוש שנים שהז'אנר משגשג, הביטים כבר יצמחו בכל מקום ותחת כל מיקסר רענן, אבל זה לא ממש קרה. אם לומר את האמת, לפעמים נדמה שיש יותר יוצרים של המוזיקה הזאת, מאשר אנשים שמקשיבים לה. אבל זה לא מעיד על האיכות. אפשר בקלות לטבוע בשפע הביטים ברשת, ואפילו שהזמנים משתנים ולא מעט מפיקים כבר נודדים להם הלאה ומתפתחים, עדיין יש בתחום הרבה יוצרים מהמוכשרים שפועלים כיום.

"מה זה בכלל ביטים?" אתם עשויים לשאול את עצמכם בערך עכשיו. ובכן, ההגדרה היא, כמו כמעט כל דבר, במוזיקה ובכלל בעידן המיקס אנד מאצ' ואינסוף ההשפעות שבו אנחנו חיים, לא פשוטה. אבל בכל זאת כן אפשר לתמצת את זה בקלות. בעצם, זה היפ הופ. עד לפני שנה עוד קראו לזה גם פוסט-הופ. אבל השם הזה נהיה קצת מביך. ובכל זאת, זה נכון. מדובר במוזיקאים מדור חדש שגדלו אל תוך עולם רווי היפ הופ, שיוצרים דברים אחרים לגמרי, חלקם אלקטרוניים, חלקם הרמוניים, חלקם עדינים וחלקם אגרסיביים ועם קצוות משוננים. אבל בבסיס של הכל, זה היפ הופ. בזמן שההיפ הופ הפך להיפ פופ, הווייב האמיתי שלו עדיין חי ובועט, בגלגול חדש והרפתקני, אצל מפיקים צעירים מרוסיה, מצרפת, מניו זילנד, מגרמניה, מיפן ועוד ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימו לב אליו. Tall Black Guy/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהצד הרגוע והמלודי יותר של הספקטרום מגיע Freddie Joachim שנתן לפני שבועיים אוסף רימיקסים מומלץ שלו, החמישי במספר, להורדה חינם. פרט לרימיקס שלו לקיו טיפ יחד עם באסטה ריימז שבקאסט, באוסף אפשר למצוא גם את סטיבי וונדר, ג'יל סקוט, אריקה באדו, ליטל דרגון ועוד, כולם Reflipped לביטים. ג'ואקים הוא לא מהמפיקים המרתקים או המיוחדים בתחום, אבל יש לו תמיד נגיעה חלקה ונכונה והפקה איכותית. כדאי לציין גם את Tall Black Guy, שאחרי כמה שנים של פעילות נראה שמצא את הקול שלו לאחרונה ומספק בקצב קטעים יפים ומיוחדים. אם אתם נהנים מהצד הזה של הז'אנר, נמליץ גם על אלבום האוסף שהוא הוציא עכשיו "Tempo Dreams Vol. 1" אוסף לא מרתק במיוחד, אבל שווה האזנה.

את הכיוון שיותר שואף לבוגי מייצגים כאן הפעם ג'ימי אדגר המגוון ו-Onra הצרפתי, אחד השמות המוכרים ביותר בסצינה, שהוציא אי.פי חדש לפני שבוע. פחות מוכר אבל מאוד מוכשר, AAron Evo, עוד צרפתי שהFאנק זורם בעורקיו תורם גם הוא כאן קטע מתוך אלבום שהוציא לפני כמה חודשים וגם פלאקו, צ'יליאני במקור שכבר נכתב עליו בפופ לוק, ונמשיך לכתוב עליו ולנגן מכל דבר שיוציא בעתיד, נותן כאן איזה ביט. כשרון אמיתי.

אחד מהכיוונים היותר מעניינים של הז'אנר הוא התחום בו קטעים משלבים צד רגוע וצד בועט ביחד, קצת כמו שהפיקסיז ונירוונה עשו בזמנם בעצם. בקאסט הפעם מופיעים שניים שאוהבים להסתובב באזור הזה בדיוק: heRobust שמתקדם יפה להיות מיקירי פופ לוק, וגם Evil Needle שיודע לתת קטעים די מונומנטליים כשהוא רוצה, כמו שהוכיח עם הקטע שלו "Fuse" בשנה שעברה, אחד הביטים הגדולים של 2011.
אבל לא את כל הטעמים של הז'אנר הזה אפשר בכלל להגדיר או לתחום איפשהו. Om Unit, יוצר צעיר ומוכשר כמו שד שנמצא בתקופה פורייה בטירוף מאז שחזר מהרד בול מיוזיק אקדמי לפני כמה חודשים, יכול להישמע אחרת בכל קטע שלו. זה כמעט תמיד ממש טוב, אבל הפעם הוא הטיל ביצת זהב. הרימיקס שלו לשיר של Om'as Keith, איש Sa-Ra, הוא יצירת מופת קטנה, שקיבלה וידאו שמרים אותה אפילו יותר גבוה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כאן ובחינם. Nouveau Palais/מערכת וואלה!, צילום מסך

נגמר לנו המקום אז נספר רק בקצרה ש-Nouveau Palais, הסופר גרופ הקנדי שמורכב מ-Lunice, Ango ו-Prison Garde הוציא סוף סוף את אלבום הבכורה שלו בחינם. רצוי להזכיר גם את Kings, שם חדש בסצינה שפרץ עם אי.פי ממש משובח בלייבל של תוכנית הרדיו סולקשן, מנותני הטון החשובים בסצינה. ומילה, אם אפשר, גם על 813 שהוא שם, או מספר בעצם, שכדאי לעקוב אחריו, עם אי.פי שני וחדש שמתעלה על הקודם שלו.

לקראת סיום אנחנו גולשים טיפה לכיוונים שמתקרבים לפוסט דאבסטפ, עם Giraffage ו-XXYYXX (לא להתבלבל עם xxxy, כמובן) ועם פיקסלורד, סוג של גאון שמתנסה בכיוונים חדשים לאחרונה, וסוגרים עם Submerse מתוך אי פי עמוק שלו שיוצא מחר בלייבל הגרמני המרתק Project:Mooncircle. והנה, בסוף כן הגענו לירח.

הפלייליסט:

00:00 - Szenario - Intropology // Finest Ego
02:30 - 813 - Bibabo // 92 Points
04:00 - Q-Tip - For The Nasty Feat. Busta Rhymes (Freddie Joachim Remix) // Free Download
07:30 - AAron Evo - Take My Hand // Still Muzik
10:30 - fLako - Hobby Jam // Free Download
13:00 - Onra - After Hours (Feat. T3) // Fool's Gold
16:00 - Tall Black Guy - What's Good (James Brown I Feel Good Flip Up) // Refused Art Culture (Free Download)
18:30 - Moscow - Mind Shine // Donky Pitch (Name Your Price)
20:30 - heRobust - Facebook Lift // Refused Art Culture (Free Download)
24:00 - Om'mas Keith - Girls A Player (Om Unit Remix) // All City
27:00 - Guido - Micro X // State Of Joy
31:00 - Nouveau Palais - She Won't Leave // RBMA (Free Download)
35:00 - Pixelord - Keramika // Hit And Hope
39:30 - Jimmy Edgar - Switch Switch // Hotflush
42:30 - Kings - Trap Musik 1 // Soulection (Name Your Price)
45:30 - Evil Needle - Champion Sound // HW&W
48:30 - Giraffage feat. XXYYXX - Even Though) // Kitsuné
52:30 - Submerse - Tears // Project:Mooncircle

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully