וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 25: צליל מלוכלך

23.8.2012 / 7:29

פופ לוק בספיישל של גאולה דרך הביבים עם מוזיקה חדשה ומעניינת שמוקלטת בתנאים לא סטריליים ולא מהונדסת באולפן

סיבוב שני בהרפתקה המשותפת של פופ לוק ותדר לקיץ 2012, ואחרי שפעם קודמת הלכנו על זה נעים, איטי ומתקתק לכבוד יום ההולדת הראשון שלנו, הפעם הקאסט מושך לכיוון אחר למדי. השבוע אין קונספט מסוים שיכתיב את האווירה או הנושא, היתה רק הרגשה כלשהי שכיוונה את הבחירה בקטעים, משיכה לא מוגדרת אל הארבע על ארבע. מתחילים לאט ועמוק ועוברים דרך האוס, גאראג', בייס, אלקטרוניקה ועוד, מבחר קטעים מהיותר שווים שיצאו לאחרונה.

הפעם גם אפשר להרגיש שהקאסט הוקלט בלייב בחוץ ולא באולפן סטרילי, והוא הרבה יותר סט מאשר מיקס. זה אומר שהפינות יהיו קצת פחות מעוגלות מהרגיל (הי - מישהו בטח בדיוק הפריע!), אבל הפלואו יפצה על כך ויותר מזה. כמו תמיד בפופ לוק, אנחנו מתעסקים רק במוזיקה חדשה (חלקה בכלל עוד לא יצאה) וכמה שיותר מעניינת, מחפשים לחדש לא רק לכם, אלא גם לעצמנו. שנתחיל?

היו כמה דברים השבוע שכן היה ברור מראש שחייבים להיכנס לקאסט והיוו סוג של עמודים עליהם הכל נשען. אחד מהם זה "Pink", האלבום החדש של קיירן הבדן, הוא Four Tet, שיצא ביום שלישי בלייבל שלו טקסט רקורדס. האמת שהאלבום אולי חדש, אבל מתוך שמונה הקטעים שבו, יש בעצם רק שניים שעוד לא נשמעו. שישה קטעים יצאו בארבעה סינגלים שונים, הראשון שבהם כבר לפני כמעט שנה וחצי. למען האמת, האלבום עצמו באמת מרגיש מעט כמו אוסף סינגלים ולא לחלוטין כמו יצירה אחת מלאה, לא ברמה שאנחנו רגילים אליה מפור טט בכל מקרה.

קשה לומר על המוזיקה של פור טט שחסר בה משהו, עדיין מדובר בקטעים נהדרים, אלקטרוניקה מרגשת ומיוחדת, עם מלודיות עמוקות, והרבה מאד מקצבים מהפנטים של כלי הקשה שסוחפים את המאזין פנימה. ובכל זאת, אחרי האלבום הקודם והמושלם, יכול להיות שהציפיות היו קצת יותר גבוהות. אולי זה המחסור היחסי בווקאלז באלבום, אולי זה הכיוון היותר רחבתי, ואולי בעצם זו רק העובדה שאת רוב הקטעים כבר שמענו (ושמענו שוב ושוב ושוב) שקצת הוציאה את העוקץ מהיצירה השלמה. בכל מקרה מדובר פה בירידה לקטנות. פור טט הוא יוצר מדהים שנשפט בסטנדרטים המחמירים שהעמיד לעצמו, ואין בזה לשנות את העובדה שהאלבום הזה מומלץ ללא כל ספק.

עוד מישהו שחייב היה להכנס למיקס הוא האיש בעל השם הבלתי סביר אורלנדו היגינבוטום. לא מדובר בדמות מתוך "הארי פוטר", אלא בקנדי צעיר ומוזר משהו, שיוצר מוזיקה לא פחות מנהדרת תחת השם המופרך גם הוא Totally Enormous Extinct Dinosaurs. קשה להבין מאיפה נחת עלינו טיפוס שכזה. רזה, עם הבעה אטומה ונוגה ולבוש בשלל עיטורים של דינוזאורים פרה-היסטוריים פוסט-אלקטרוניים, יוצר היגינבוטום מוזיקה רקידה, סופר כיפית ונגישה, שמושפעת מאד מהוט צ'יפ מצד אחד ומקאריבו מהצד השני, אבל שואבת עוד הרבה השראה גם מכל סצינת הבייס, מאלקטרו, מאינדי ומשלל דברים נוספים. אלבום הבכורה שלו, "Trouble", יצא לפני חודשיים ומדובר באחד הדברים הטובים ביותר שתשמעו השנה. T-E-E-D תופס תאוצה בקצב די מטאורי לאחרונה, כשכל מי ששומע אותו נופל בשביו מיידית, ודיווחים אמינים מחזית הפסטיבלים באירופה מספרים שהוא גם נותן חתיכת הופעה וגונב את ההצגה. שימו עין על הבחור הזה, אם אתם יודעים מה טוב לכם.

עוד ראויים לציון במיקס הם הקטעים של Homework ושל Fantastic Man באזור ההאוסי יותר בפתיחה, שסיפקו שניהם זה עתה אי.פיז חדשים ואיכותיים, ורימיקס של Medlar ל-Disclosure, צמד האחים הצעירים שקוראי מדור זה כבר לא יכולים בוודאי לשמוע את השם שלהם יותר. בולטים לטובה גם שני אי.פיז קצרים, אחד של הלייבל Well Rounded Housing Project והשני - BBQ Trax של הלייבל המדובר מאד לאחרונה Dirty Bird של קלוד ואן סטרוק, שמציגים כל אחד מבחר קטעים של אמני הלייבל ושומרים על איכות גבוהה.

מילה טובה גם ל-XXYYXX ו-Fort Romeau שממשיכים להיות מהקולות החדשים והיותר מעניינים כרגע, וגם למי שלא יהיה שיצר את הקטע שכרגע שמו הוא #42, מתוך עמוד הסאונדקלאוד #Unknown שמשחרר קטעים בלי לזהות אותם, בשביל לתת למוזיקה לדבר בלי כל ההייפ. לא ידוע מי יצר את הקטע הזה, אך בטוח שזה מפיק שנרצה לשמוע ממנו עוד בעתיד. ובעצם אנחנו מסיימים ככה גם עם מוסר השכל: תאהבו את מה שעושה לכם את זה, לא את מה שאמורים לאהוב כי זה מה שמאגניב. זה בעצם, כל מה שחשוב. ביוש.

הפלייליסט:

00:00 - Joonipah - Yello & Red // Well Rounded Housing Project
05:30 - Toffee - Marhmallow Pallace // B. YRSLF (Free Download)
11:00 - Portrait - Movin On // Well Rounded Housing Project
15:00 - Homework - Ask Yourself // Exploited
21:00 - Fantastic Man - It's Essential // Let's Play House
26:00 - Kim Ann Foxman - Creature // Mr INTL
31:30 - Disclosure - Boiling (Medlar Remix) // Greco Roman
36:00 - Justin Jay - Femme Fatale // Dirtybird
42:00 - Unknown - #42 // Soundcloud (Free Download)
46:00 - Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Household Goods (Mano Le Tough Remix) // Nice Age
50:00 - Picture - Everything Time (Fort Romeau's Midnight Dub) // Free Download
56:00 - Four Tet - Pyramid // Text Records
01:03:30 - Colo - Never Again (George FitzGerald Remix) // Take Records
01:08:00 - Hostage - Creep // Deep Thrills
01:12:00 - Tony Quattro - Back Swipe // Bad Taste
01:16:00 - A1 Bassline - Daft // Dirtybird
01:21:00 - DrDr - Get Free (Major Lazer Cover) // Soundcloud (Free Download)
01:26:30 - Destiny's Child - Say My Name (Cyril Hahn Remix) // Soundcloud (Free Download)
01:30:30 - XXYYXX - Luv U Grl // Relief In Abstract Records
01:35:00 - Syndicate - Why Don't You // Bleep
01:38:00 - Kastle - Already Know // Symbols Recordings

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully