וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 32: מסכמים את שנת 2012 - חלק ראשון

29.11.2012 / 11:43

הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב נפרד לשלום משנת 2012 עם כל הקטעים שהפכו אותה לשנה טובה. והפעם - המפיקים והביטים שלא קיבלו את תשומת הלב שמגיעה להם

ברוכים הבאים לטרילוגיית סיכום 2012 של פופ לוק. ולא, מסתבר שהחלוקה לשלוש, למרות הדעה הרווחת, לא הופכת את הפרויקט הזה לפשוט יותר בכל מידה שהיא. עם כמויות בלתי נתפסות של מוזיקה מעולה, גם עשר שעות לא באמת יספיקו בשביל לסכם עוד שנה של שפע בעולם המוזיקה האלקטרונית העולה על גדותיו. לכן, למשך שלושת הקאסטים הקרובים נתמקד בתחומים שהכי קרובים לליבנו, אלקטרוניקה מתקדמת מהצדדים היותר מגוונים שלה, מסצינת הבאסים הבריטית עד לגלקסיית הביטים הבינלאומית, מדיסקו חללי ועד לשאריות הפוסט דאבסטפ, מהרחבה אל האוזניות ובחזרה, תוך שאנחנו עוברים על (רוב) התופעות, הקטעים והיוצרים היותר בולטים של השנה.

הפרק הראשון בסדרה, לחימום האווירה, מתמקד באנדרדוגז, במפיקים מעניינים ומוכשרים שלא עלו על גלי ההייפ ולא זכו למלוא ההערכה שהיו ראויים לה. חלק מהשמות כאן כמעט ולא מוכרים בכלל, וחלקם זכו דווקא לראות את המצעדים מלמעלה, להופיע במגזינים ובלוגים מובילים וכו', ובכל זאת לא נהיו שם מדובר ומוכר לקהל, וראויים לדעתנו להרבה יותר אהבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא קיבל מספיק אהבה. Perseus/מערכת וואלה!, צילום מסך

קחו לדוגמא את Sloslylove, אחד המפיקים המוכשרים שיצא לנו לשמוע השנה, שלמרות היכולות שלו ליצור קטעי סלואו-דיסקו וגרוב חלומי נפלאים, ועל אף שהוציא שני אלבומים מלאים רק השנה, כמעט אף אחד לא שם לב לקיומו, ואפילו למערכת פופ לוק שדבר לא חומק ממנה התגלגל ממש במקרה. באותה הקטגוריה תמצאו גם את Perseus, אחד העילויים של השנה, מפיק בחסד שיוצר נו-דיסקו לא פחות ממושלם. כאן באמת שאין לנו הסבר לעובדה שרובכם לא שמעתם עליו מעולם. כנראה שמדובר בז'אנר שמכיל הרבה כשרונות, ומעט מדי מאור הזרקורים מופנה אליו מלכתחילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייצגים בכבוד את הלייבל וכל הז'אנר. Behling & Simpson/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד הסאונדים היותר דומיננטים של השנה הגיע מהמקום בו החדשנות האלקטרונית פוגשת את המסורת של הקלאבינג, איפה שהאוס, גאראג' והשפעות דאבסטפ נפגשים לכדי משהו שנשמע טרי אבל גם מוכר וידוע. כאן תוכלו למצוא את Krystal Klear שמגיע מרקע של בוגי אבל הסתובב השנה באזורים האלו ואת Behling, שמייצג כאן לא רק את עצמו כמפיק מוצלח, אלא גם את הצמד אליו הוא משתייך, Behling & Simpson, ובכלל את לייבל הבית שלו כולו, Futureboogie. זו היתה השנה של פיוצ'רבוגי. ריליס אחרי ריליס הלייבל מיצב את עצמו כאחד הקולות החשובים של סצינת הדאנס העדכנית, כשכל האמנים שלו שומרים על סאונד אחיד וייחודי לבריסטול, עיר שזוכה לעדנה מחודשת לאחרונה ומובילה את הסאונד החדש הזה. ולמרות שחוליו באשמור, שגדל בפיוצ'ר בוגי והפך לשם הבולט ביותר בז'אנר, לא הוציא כאן מוזיקה ב-2012, מדובר באחד מהלייבלים של השנה ללא כל ספק, ועל אף החשיבות והאיכות, יש תחושה קלה של חוסר מיצוי הפוטנציאל באוויר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נותן קצת מהכל. Dauwd/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רחוק משם בסאונד ובגישה, אבל עם השפעות יותר חזקות של פוסט-דאבסטפ, ז'אנר שעבר את השיא שלו השנה, שני יוצרים חדשים ואיכותיים מצטרפים לחגיגה. Fort Romeau ו-Dauwd אוהבים לשחק על המרווח שבין המרחף לנותן בראש, בין שטיחי סינתי עשירים ומפנקים, לבאסים שמנים שמרטיטים את הנקודה הזאת במקלעת השמש של המאזין. בתור מפיקים צעירים שהעתיד שלפניהם נראה מבטיח, אין הרבה מה לדאוג להם בנוגע למחסור בהייפ, ונקווה לשמוע מהם הרבה גם בשנה הבאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
די לקיפוח. Chaos In The CBD/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בבאסים, ג'סטין מרטין, איש הלייבל המצליח Dirtybird של קלוד וואן סטרוק, שפועל כבר עשר שנים והוציא השנה אלבום בכורה משובח, וזכה להרבה שבחים, אך בכל זאת, מעט התפספס. ומיד אחריו, Chaos In The CBD, צמד ניו-זילנדים שמשחררים מוזיקה מעולה, אך נותרים, בעינינו, מעט מקופחים. אולי זה בגלל שמניו-זילנד הרחוקה קשה לצאת לגיגים ולהטביע חותם, עוד יותר מכאן.

לקראת סיום מורידים הילוך, עם מועמד מבטיח מאד לשיר השנה, "House" מאת Kindness, שנכלל ברשימה הזו בגלל שעם קטע שכזה ואלבום משובח גם כן, אפילו שזכה להרבה תשומת לב והערכה, מדובר בלא פחות משערוריה שהוא לא מופיע על קאברים של מגזינים על ימין ועל שמאל, ו/או נבחר להפיק לקיילי את האלבום הבא.

סוגרים עם שני מפיקים מוכרים ומצליחים למדי, Hackman, שהשנה שמר על פרופיל מעט נמוך אך הוציא את הקטע הנהדר שסוגר את הקאסט, וג'ימי אדגר התותח, שראוי להיות מהשמות החשובים של האלקטרוניקה בשנים האחרונות, ולראיה הקטע שכאן, ששנוצר בכלל ב-2004 ויצא רק השנה, כשהוא נשמע עדכני לחלוטין. נקווה שעכשיו הוא יזכה ליותר הכרה בעקבות הפרויקט החדש שלו, Jets, בו הוא משתף פעולה עם Machinedrum. ולסיום מילה על טרופיקס, המפיק האהוב ביותר על מערכת פופ לוק כרגע, שלמרבה הצער, למרות שהוציא אי.פי חדש רק לפני שבועיים, אנחנו לא רואים אותו תופס יותר מדי תאוצה וזה לא בסדר. נשאר עוד חודש ל-2012, קנו את האלבום שלו – עוד לא מאוחר להשפיע.

הפלייליסט המלא:

00:00 - Mr Fogg - A Little Letting Go (Maribou State Remix) // Free Download
05:00 - Last Magpie - (Who Knows) Where The Love Goes // Hypercolour
09:00 - AD Bourke - Rio South // Scenario
12:00 - Sloslylove - Night Moves // Free Download
16:00 - Behling - Last Chance // Futureboogie
21:30 - Fort Romeau - Jack Rollin' // 100% Silk
26:30 - Krystal Klear - We're Wrong // All City
30:30 - Jack Dixon - Lose Myself (Dauwd Remix) // Skint
35:00 - Justin Martin - Don't Go // Dirtybird
40:00 - Chaos In The CBD - I'm Losing You // Youngunz
45:00 - Perseus - Running Back To You // French Express
50:00 - Kindness - House // Polydor
53:30 - Tropics - Invitation // Svetlana Industries
59:30 - Yosi Horikawa - Bubbles // First Word
1:05:00 - Jimmy Edgar - Don't, Baby, Want (Ft. Bunny Jones) // Free Download
1:10:30 - Hackman - Forgotten Notes // Ramp

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully