וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 41: מוצאים את המכנה המשותף

רוני פאילקוב

11.4.2013 / 16:24

בחודשים האחרונים, עם גל הרטרו לשנות ה-90, המוזיקה האלקטרונית עוזבת את רחבות הריקודים וחוזרת להתאים להאזנה ביתית. הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב מזהה מגמה

להורדת הקאסט
לעמוד הקאסט
קפצו ל"החיים בלופ" של יותם אבני, אחיו של "פופ לוק"
הבלוג של רוני פיאלקוב
דברו על הקאסט בפייסבוק שלנו

אלקטרוניקה, או מוזיקה אלקטרונית – איזה מושג חמקמק. כמו האינדי, מונח המתאר לכאורה את המצב של יצירה, הפקה, ויח"צ עצמאיים מחוץ לחסותו של לייבל גדול ושמן, אך במקביל מתאר ז'אנר מוזיקלי שגבולותיו מאד אמורפיים, כך גם המושג "אלקטרוניקה" אמור בסך הכל לתאר מוזיקה שנוצרת בעזרת מכשירים אלקטרוניים, אבל למעשה מתייחס למשהו יותר ספציפי. בתור הזהב של האלקטרוניקה, אי שם באמצע-סוף הניינטיז, זה היה ברור: מוזיקה אלקטרונית נועדה גם למטרות האזנה ביתית ולא רק לריקודים. הימים ההם עברו, האלקטרוניקה התנפצה לאלפי רסיסים קטנים, כל אחד צמח לז'אנר עם כללים ותבניות משלו. אבל בשנים האחרונות, כשהפוקוס של הרטרו עבר לניינטיז, נדמה שהרוח האמיתית של המוזיקה האלקטרונית, של הדחיפה לניסיוניות (אך לא לאוונגארד), של מתיחת הגבולות, של שבירת המוסכמות, צצה ומרימה שוב את ראשה. גם עכשיו, כמו בעבר, קשה מאד לאגד את כל התחום תחת קורת גג אחת. יוצרי מוזיקה אלקטרונית יכולים טכנית להחשב כיוצרי ביטים, פוטוורק, טראפ, טכנו, האוס, בייס מיוזיק ועוד ועוד, אבל כשאוספים אותם ביחד אפשר לראות את המכנה המשותף, וזה בדיוק מה שהקאסט הפעם מנסה לעשות עם מיטב המוזיקה האלקטרונית שיצאה בשבועות האחרונים ושעתידה לצאת בקרוב.

פותחים עם קטע של DA-10, הרכב אלקטרוניקה חיה שיוצר את כל המוזיקה שלו על סינתים ומכונות תופים, ללא מחשבים. הריליס הבא שלהם, שיצא בסוף החודש בלייבל המעניין WotNot, עשוי להבהיר את היכולות שלהם לעולם. Flume האוסטרלי, אחד השמות המדוברים של הרגע, תורם את הקטע Stay Close מתוך אלבום הבכורה המומלץ ביותר שלו, וגם Lapalux, מהיוצרים הפחות קלים לעיכול בסביבה, מצרף כאן קטע מתוך האלבום המלא הראשון שלו, Nostalchic, שיוצא ב-Brainfeeder, הלייבל של פליינג לוטוס - כהן האלקטרוניקה הגדול של ימינו.

Flying lotus. Bryan Bedder, GettyImages
בראש המחנה. פליינג לוטוס/GettyImages, Bryan Bedder

אחרי שהוציא את מה שהוא אולי האי.פי הטוב ביותר של השנה שעברה, חזר לפני שבוע Sweatson Klank, מוותיקי ומקימי סצינת הביטים של אל.איי (כאשר עוד פעל תחת השם Take), עם אלבום חדש – "You Me, Temporary", שלא עומד בציפיות (הוא אמור היה להיות פנומנלי), אבל מספק שלל רגעים של שילוב נדיר בין כמויות בלתי נתפסות של רגש עם איכות הפקה מהמסדר הגבוה ביותר. האלבום יוצא ב-Project:Mooncircle, מהכוחות המשמעותיים ביותר באלקטרוניקה כיום, בו גם יוצא האלבום שלSubmerse, ממנו משולב קטע בצד החלומי יותר של הקאסט, לקראת הסוף.

ואם כבר לייבלים שהפכו לשם נרדף לחשיבה מחוץ לקופסא ודחיפה של האלקטרוניקה לכיוונים חדשים, גם ל-Night Slugs הלונדוני, לייבל הבית של Girl Unit, Bok Bok, Kingdom ושות' יש מה להציע בדוגמת ריליס חדש של L-Vis 1990. ב"Ballads" אלביס ממשיך, כמו חבריו ללייבל, לחפש דרכים חדשות להתבטא בתוך עולם הבייס מיוזיק, וכמו תמיד מדובר בחוויה מעניינת, גם אם לא תמיד מושלמת. עוד מאותו הכיוון, Velour, שהם Julio Bashmore ובריסטולי מוכשר נוסף, Hyetal, חוזרים אחרי שתיקה של שנתיים עם הסינגל "Dial", ועוברים מנייט סלאגס אל הלייבל הצעיר של באשמור, Broadwalk. שני הקטעים בסינגל משלבים אלקטרו ואייטיזיות עם נטיות הבייס של הצמד בצורה לא פחות ממושלמת, פעם אחת לאט בקצב שנושק להיפ-הופ, ופעם אחת מהר יותר, באווירת בוגי כיפית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא עומד בציפיות, אבל ענק. Sweatson Klank/מערכת וואלה!, צילום מסך

Letherette הבהבו על הרדאר שלנו כבר הרבה זמן, וכנראה שעל רדארים נוספים, כי מתוך אינסוף יוצרי ביטים זכו לחתום בלא פחות מנינג'ה טיון. את המעבר למוסד האלקטרוניקה שומעים בכל קטע וקטע באלבום הבכורה שלהם, שמציג הרבה יותר השקעה, עומק ותחכום, אבל שומר על אותו הסאונד ואותה הקלילות שאפיינה אותם מתמיד – עניין ראוי להערכה. לייבל נוסף שמככב רבות בפופ לוק הוא Donky Pitch, חממת אלקטרוניקה עם נטיה קלה לקיצוניות, ממנו מגיעים בחודש הקרוב ריליסים של Lockah ושל The Range שממשיך בדרכו להיות אחד היוצרים המעניינים, הייחודיים והלא מספיק מדוברים בשטח. מתישהו האסימון ייפול והעולם יתחיל להבין מה יש לו פה בידיים. עד אז, תמשיכו ליהנות מההרגשה שחלקנו אתכם משהו מיוחד.

לעומת דה ריינג' הלא מוערך, יוצר נוסף שאנחנו דוחפים כאן מההתחלה, נדמה ש-Ta-Ku הולך ותופס תאוצה בקצב מסחרר לאחרונה, וכל כך בצדק. האיש הזה יכול ליצור אלבום חדש ביום - למעשה, הוא עושה את זה לא מעט. נדמה שגם אם רק תיפול לו כוס הקפה על ה-MPC יצא מזה ביט הורס. גם השבוע הצלחנו לפספס, בפעם השלישית, הזדמנות בה העניק 10,000 הורדות חינם למוזיקה שלו, כי גילנו על כך, איטיים שכמותנו, שלוש שעות אחרי ההכרזה, כשכבר לא נשאר כלום. ולסיום, אי אפשר לעסוק באלקטרוניקה חדשה בלי לציין את Shlohmo והאי.פי האחרון שלו, "Laid Out", בו הוא לוקח, שוב, צעד אחד ענק קדימה, וממשיך להוכיח את עצמו כאחד מגדולי המפיקים הפועלים כיום.

הטראקליסט המלא:

00:00 - DA-10 - Respirator // Forthcoming WotNot
04:30 - Lapalux - Guuurl // Brainfeeder
07:30 - Flume - Stay Close // Future Classic
10:00 - Sweatson Klank - Asking For It // Project:Mooncircle
13:00 - L-Vis 1900 - Not Mad // Night Slugs
16:30 - Velour - Speedway // Broadwalk
20:00 - Daniel Drumz - Not This Time // U Know Me
24:00 - Letherette - Space Cuts // Ninja Tune
28:00 - Kixnare - Goin Home // U Know Me
31:30 - Cashmere Cat - Kiss Kiss (Canblaster Remix) // Pelican Fly
35:00 - The Range - Greg Maddux Change Up // Forthcoming Donky Pitch
39:30 - Lockah - Guards Red Carrera // Forthcoming Donky Pitch
43:30 - Atu - The Duo Ft. Sango // Soulection
46:30 - Ta-Ku - Onefortrey // Soulection
49:00 - El Ten Eleven - Thanks Bill (Com Truise Remix) // Fake Records
53:30 -Submerse - Here's Looking At You // Forthcoming Project:Mooncircle
57:00 - Shlohmo - Without // Friends Of Friends

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully