וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 46: קאסט ליל קיץ

18.7.2013 / 0:05

לכבוד העונה החמה, הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב משאיר בצד את היומרנות ומגיש לכם מיקס שמח של האוס, דיסקו, ניו דיסקו ואפרו ביט – בקיצור, מוזיקה שתנענע לכם את הישבן

אחח, הקיץ – טפשת נהדרת של חום, זיעה והורמונים, העונה שבה אפילו חובבי המוזיקה המתפלצנת והמתחכמת ביותר מחפשים איזו מסיבת בריכה רדודה לשטוף בה את הגוף והאוזניים במשהו פשוט וקליל. לכבוד פרוץ עונת המלפפונים והמדוזות, פופ לוק מגיש הפעם קאסט על טהרת הכיף המזוקק, בלי ז'אנרים שהומצאו אתמול, בלי יוצרים שמותחים את הגבולות של עצמם ושאר קלישאות רגילות שאנו עוסקים בהן כאן בימים כתיקונם. הקאסט הפעם גם פותח את העונה השנייה של שילוב הכוחות בין פופ לוק לתדר, רדיו הפופ אפ שנראה שכבר הפך למוסד ולמילה נרדפת לקיץ, וזה אומר שהסטים כאן עוברים להיות מוקלטים בלייב מול קהל חי לבועט, והאווירה בהתאם. הפעם אנחנו עם האוס פשוט וכיפי, דיסקו וניו דיסקו ואפילו סקשן אפרו ביט, כולל הרבה עד המון ווקאלז ובעיקר שלל להיטי קיץ חדשים ומרעננים. הדבר הנכון הוא להאזין לו בלי להעמיס יותר מדי על הראש הקטן והיפה שלכם.

בהתאם לאווירה הקלילה, נעבור כאן בקצרה על חלק מהקטעים והיוצרים היותר מעניינים בקאסט, בלי להתעמק ולהכביד גם בטקסט, ונתחיל עם Kidnap Kid והריליס האחרון שלו, ממנו לקוח "Thin Lines", הקטע הפותח של המיקס. קידנאפ קיד פרץ לפני שלוש שנים עם מוזיקה אלקטרונית מעולה אך מעט אקסטטית, שניחנה במהירות גבוהה והרבה חוסר נחת כללי. אך נראה שגם ילדים חטופים מתבגרים, והכיוון שהוא תופס בזמן האחרון מגיע כאן לשיא חדש של אלגנטיות, עדינות ואורך רוח. כיף לעקוב אחר יוצרים כשהם הופכים בשלים יותר ולשמוע אותם מגלים איך לא חייבים לשים את כל מאה הרעיונות שלהם בקטע אחד, ושהמרווח בין התווים חשוב עוד יותר מהתווים עצמם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Kidnap Kid/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקרה של מאיה ג'יין קולס, לעומת זאת, ההבשלה היא אחרת. למרות שאותתה על איכות מהרגע הראשון בשנת 2008, ובוודאי בשלוש השנים האחרונות בהן תפסה יותר ויותר תאוצה, הערכה וניסיון, המפיקה המדוברת והמעניינת ביותר בעולם כרגע הוציאה את האלבום המלא והמקיף הראשון שלה בתחילת החודש, והוא בהחלט מספק את הסחורה לה אפשר היה לצפות מיוצרת ודי ג'יי מעניינת ומקצועית כמוה. ג'יין קולס יודעת להלך על הקו הדק שבין המסחרי לאנדרגראונד, בין העומק לפשטות, בין העוצמה הדרושה לרחבה לבין האינטימיות של חדר השינה ומשלבת באלבום לא רק את הווקלאז שלה עצמה כפי שהיא נוהגת לעשות לא מעט, אלא גם שיתופי פעולה עם שלל זמרים – ביניהם גם מיס קיטן וטריקי. אלבום הבכורה שלה, למרות שאינו חף מבעיות, הוא האזנה איכותית לכל מקום ומצב, ומהווה עוד מדרגה בדרך למעלה בדרכה של מי שמשתייכת ב-2013 לרשימת היוצרים המוכשרים ביותר בעולם האלקטרוניקה, לא פחות.

חצי שנה אחרי האוסף הראשון, הלייבל Local Talk משטוקהולם מוציא את "Talking House 2", שגדוש במפיקי אנדרגראונד האוס מהצד הכי כיפי שלו. זהו אוסף מצוין ביותר עם המיטב שיש לשבדיה להציע (ויש להם בהחלט). בולטים בעיקר Chesus המעולה (שהוא רבע מהרכב האלקטרוניקה המצוין C.R.S.T וחצי מהרכב ההיפהופ Darkhouse Family), וכן HNNY שבאוסף הראשון תרם את הקטע ההורס "For The Very First Time", שמופיע עכשיו באוסף השני ברימיקס מצוין של Dirtytwo.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאיה ג'יין קולס/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד במיקס, שבדי נוסף ואהוב במיוחד, הלא הוא Opolopo, יוצר בחסד הפעיל בצד הגרובי של העניינים כבר שנים ושומר על איכות לאורך כל הדרך, וגם, כאמור, סקשן אפרו-האוס שמורכב מקטע מתוך EP חדש של Munk שנעלם לכמה שנים, ומשמח מאוד לשמוע אותו חוזר לעניינים; וכן אדיט של Ossie, עוד מישהו שחסר לנו קצת לאחרונה, בו הוא משחק קצת עם קלאסיקה של מי אם לא פלה קוטי.

ומסיימים עם סקשן דיסקו חסר מעצורים ולא מרוסן שנגמר ברימיקס של ה-Phenomenal Handclap Band, אחת הלהקות עם השם שהכי קשה לשכוח, הרכב רב משתתפים שניפק לפני ארבע שנים אלבום נהדר ואת המגה להיט "15 to 20" (על מיליון הרי מיקסים שלו), אך אכזב קצת לפני שנתיים באלבום שבא אחריו. עתה נראה ששוב מגיעים מכיוונו סימני חיים איכותיים ביותר, קומפלט עם ברייקים הבנויים על טהרת – איך לא – מחיאות הכפיים. מבטיחים לדווח על התפתחויות נוספות.

הטראקליסט המלא:

00:00 - Kidnap Kid - Thin Lines ft. Lotti // Black Cutter Records
03:30 - Danglo - Don't You // Forthcoming on WotNot
08:00 - Maya Jane Coles - Easier To Hide // I/AM/ME
12:30 - Monte - You Should Know // Jackmode
18:00 - Softwar - This Time Around // Future Classic
23:30 - HNNY - For The Very First Time (Dirtytwo's Midas Touch Version) // Local Talk
31:00 - Pablo Sanchez - Out And About (Opolopo Dub Remix) // Lovemonk
36:30 - Session Victim - Yes I Know (Max Graef Remix) // Delusions Of Grandeur
41:30 - Munk - Nigerian Jam // Gomma
47:00 - Fela Kuti - Shakara (Ossie's Bump Edit) // The Love Below
53:30 - Matt John - The Keys // Chacra
59:00 - Mike Sharon - Can You Feel It // Local Talk
1:06:00 - De$ignated feat. Kyiki - Valentine (Applebottom Remix) // Shifing Peaks
01:12:00 - Mirror People - Kaleidoscope (Xinobi Remix) // Discotexas
01:17:00 - Linda Mirada - Secundario (Phenomenal Handclap Band Remix) // Lovemonk

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully