וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 47: שוב הדיסקו כאן

הדיסקו מת וקם לתחייה כל כך הרבה פעמים, שכבר אין טעם להספיד אותו – הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב חוגג את הגלגולים העכשוויים של מוזיקת הריקודים הבלתי מנוצחת

להורדת הקאסט
לעמוד הקאסט
לכל הטורים
קפצו ל"החיים בלופ" של יותם אבני, אחיו של "פופ לוק"
הבלוג של פופ לוק
דברו על הקאסט בפייסבוק שלנו

"Disco Sucks! Disco Sucks!" קראו ההמונים באצטדיון Comiskey Park בשיקגו בקיץ של שנת 1979 במהלך ה-Disco Demolition Night, ליל הבדולח של הדיסקו, בזמן שעשרות אלפי תקליטי דיסקו שהביאו עמם מהבית רוסקו, הועלו באש והושחתו בכל דרך אפשרית. אבל הדיסקו מסרב למות. 40 שנה אחרי שבא לעולם, ולמרות שהוא ללא ספק לא בשיאו, הז'אנר הכי שמח, כיפי ואוהב שנוצר אי פעם שומר על אופטימיות וממשיך למצוא דרכים חדשות לבוא לידי ביטוי ולדאוג שכדור המראות ימשיך להסתובב.

נכון, ב-2013 אפילו הניו-דיסקו הוא כבר חדשות ישנות, אבל השילוב בין ביט נינוח ופשוט לבין מלודיות מלאות, קולות עשירים, בסים שמנמנים וסאונדים מנצנצים יוצר נוסחה מנצחת, שהתוצרים שלה יכולים אמנם להשמע לפעמים די דומים, אבל למי בעצם אכפת כשזה עושה לנו כל כך טוב? ובכל זאת, דברים עדיין מתחדשים והשנתיים האחרונות הביאו איתן יוצרים שמגיעים מהביטים, מההיפ הופ, מהאר אנ' בי, מהבייס, מהצ'ילוויב ומהאלקטרוניקה, אבל בעצם, בלא מעט מהמקרים – ולמרות שחלקם וודאי יעלבו אם יאמרו להם את זה בפנים – המוזיקה שהם יוצרים היא בסך הכל ניו-דיסקו. הגישה החדשה הזו כוללת הפקה יותר מעודכנת, שימוש נרחב בסימפולי שירות ואיזו קריצה קטנה שלא היתה שם קודם, אבל הדיסקו הוא אותו הדיסקו, וכמה טוב שכך. הקאסט הפעם מוקדש לשלל הגוונים של הסטייל הזה, שאין זמן הולם יותר בשבילו מאמצע הקיץ.

מתחילים עם FKJ, או בשמו המלא – French Kiwi Juice, שמשתייך לאסכולת היוצרים שהחל מהתו הראשון שהם משחררים כבר ברור כי מדובר בהימור בטוח, נחל איתן של איכות חסרת פשרות. שנה אחרי הקטעים הראשונים שלו, FKJ חוזר עם אי.פי חדש ושופע מתקתקות נפלאה. מעבר ללחנים הפשוטים והנהדרים והסאונד של מיליון אירו, על כל הקטעים של FKJ שורה קלילות נונשלנטית שכזו, שעוטפת את המאזין מיד ומערסלת אותו בגרוב אלוהי. לא, הוא לא עילוי ולא מביא שום דבר חדש לשולחן, אבל אין כאן סופרלטיב אחד שאינו במקומו, והאזנה אחת תספיק בשביל לשכנע בכך כל אחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וויל סול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"Getting Closer" הוא אחד האלבומים הטובים ביותר שיצאו השנה. נקודה. מדובר בפרויקט של וויל סול, הבעלים של הלייבל Simple Records ושל Aus Music, בית לכמה מהיוצרים האיכותיים ביותר שחיים על הגבול בין הבס, ההאוס והטכנו, כולל Joy Orbison, Midland, Ramadanman, Martyn ועוד. תחת השם Close הוא יצר אלבום מופק לעילא ולעילא, עם עשרה קטעים שלמים, עגולים וייחודיים, שזורמים בין שלל סגנונות, מפאנק לדאב, מהאוס ללאונג' ועוד, וחוברים יחד לחוויה אחת ברורה ועשירה של האזנה נהדרת. על המנעד המוזיקלי של האלבום אפשר ללמוד משיתופי הפעולה בו שכוללים מצד אחד את Scuba, הדון הגדול של הבסים, ומצד שני את טאנר רוס, סולנה של Fat Freddie's Drop בעל הקול הממכר והניחוח הדאבי. האלבום יוצא ב-K7, ויותר ממכבד את מסורת הדאונביט המשובח הארוכה של הלייבל.

אם כבר אלבומי דאונביט איכותיים שיצאו השנה, נזכיר את הרימיקס של Jeff Samuel ל-Open של Rhye. אם הצלחתם לפספס את אלבום הבכורה של הצמד הקנדי/שבדי הזה, ואתם אוהבים את המוזיקה שלכם עצובה ויפה, מומלץ לחזור ולבדוק את האלבום הזה, פרי מוחו הקודח של רובין חניבעל, מהמפיקים המוכשרים ביותר עלי אדמות כיום. חובב צמדים, רובין לקח חלק בעבר גם בצמד Owusu & Hannibal, וכן ב-Quadron, מהרכבי הסול הטובים ביותר של העשור האחרון, שהוציאו את אלבומם השני המעט מאכזב אך עדיין די נהדר ממש לפני חודשיים. רובין הוא מקרה קלאסי של "מוזיקאי של מוזיקאים", עם פרינס ופארל שנמנים על אוהדיו. בקרוב צפוי לצאת אלבום הסולו השני שלו, ואנחנו נהיה כאן לדווח.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פארל וויליאמס. GettyImages
מעריץ. פארל וויליאמס/GettyImages

ומילה אחרונה על לולו ג'יימס, זמרת שעדיין לא ברור מה היא יותר – מגניבה או מעצבנת. שירה "Closer", שיצא כבר לפני כמה חודשים, הוא אחד הדביקים שנוצרו, והקליפ שלו, גם הוא חצי נהדר חצי בלתי נסבל, רק תורם ליכולות שלו להתיישב במוח ולא לזוז משם. קידנאפ קיד עליו נכתב כאן רק לפני שבועיים תרם רימיקס לקטע הזה, בו הוא מצליח (ברוע לב) להחזיר את השיר הזה שוב לרוטציה בפלייליסט שבראשנו, ומשאיר את עתידה של לולו בערפל. האם היא תפרוץ בגדול וכולנו לא נסבול אותה ביחד, או שתעלם אל האבדון והשיר הזה יוותר כזיכרון מתוק? הישארו עמנו.

הטראקליסט המלא:

00:00 - FKJ - Unchained // Roche Music
06:00 - Close - Cubuizm // K7
11:00 - Brynjolfur - I love You ( A Copycat & Martin Brodin Remix) // Eskimo
12:30 - Brynjolfur - I Love You // Eskimo
16:30 - Reflex - Together (Colour Vision Remix) // Continental
20:00 - Hemingway - Ace Neptune (Cyclist Remix) // Brilliantine
25:30 - Rhye - Open (Jeff Samuel Faded Mix) // Innovative Leisure
32:00 - Lulu James - Closer (Kidnap Kid Remix) // RCA
35:30 - Hayden James - Permission To Love (Touch Sensitive Remix) // Future Classic
40:30 - Klaves - So Fine // Soundcloud (Free Download)
45:30 - Lane 8 - Be Mine // Anjunadeep
50:00 - Chloe Martini x Penthouse Pnethouse - Closer // Soulection (Free Download)

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully