וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 55: מלנכוליה אהובתי

2.12.2013 / 0:35

הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב חושף יוצרים צעירים ומבטיחים שיוצאים לטיול בצד הנוגה של ההאוס, כאלה שרוצים (ויכולים) לגרום לכם לפרוץ בבכי באמצע הרחבה

חורף כמעט שאין, אבל סוף השנה מביא איתו, כמו תמיד, מבול של ריליסים נהדרים שמנסים להיכנס למצעדי סיכום השנה ונאחזים בתקווה הקלושה שמישהו ירכוש את הווינילים כמתנה לחג המולד, ל-Crimbo (למדנו מילה חדשה!), או, תארו לעצמכם, לחנוכה. מערכת פופ לוק מוצפת בימים אלה בכמויות של מוזיקה נהדרת, והפעם המבחר מתמקד בהאוס רגשני משהו, מוזיקה-שאפשר-לבכות-איתה-על-הרחבה או דימוי מלוקק מהסוג הזה. מה לעשות, יש משהו נוגע במיוחד במוזיקה שמגיעה מהקצב, אבל מתנגנת בסולם מינורי. פסנתרים, מילים שפורטות על מיתרי הרגש ושטיחי קלידים מלטפים הם אלמנטים שקל מאוד לחבר ביחד בצורה נוראית, אבל כשמטפלים בהם נכון, ובעיקר כשיוצרים אותם ממקום אמיתי, מגלים את אחת מהדרכים הנפלאות ביותר בהן מוזיקה אלקטרונית יכולה לחשוף את עצמה.

הקאסט הפעם משחק גם על הגבול שהרבה מפיקים מוערכים אוהבים להלך עליו לאחרונה, הקו שעובר בין האוס לגאראג', כשהמורשת העמוקה והרגשנית של הפוסט דאבסטפ מתווספת גם היא למיקס. יוצר אהוב במיוחד שעדיין עסוק בלבנות לעצמו שם ופועל בדיוק במקום הזה הוא Last Magpie. קרייג מקנמרה פרץ לסצינה בסערה לפני שנה עם הקטע הענק "Who Knows Where The Love Goes", שיצא בלייבל Losing Suki, והריליס החדש שלו, "AdLIbitum EP" ממשיך את אותו הקו בדיוק רק בלייבל האם המוכר יותר - Hypercolour. בשנתיים האחרונות הולך הלייבל הזה מחיל אל חיל, עם רוסטר של אומנים מרשימים במיוחד, ביניהם Eliphino, Maxxi Soundsystem, מוסקה ומאיה ג'יין קולז. בערך כל מה שיוצא מהמפעל הזה מגיע עם תו איכות שעומד בתקנים הגבוהים ביותר של ההאוס, הטכנו וכל מה שעמוק ובוגר יותר בסאונד העכשווי של סצינת הבייס הבריטית. גרוב שמן במיוחד מתובל בווקאלז שכמו מוטבעים בבריכה עמוקה, בתופסת ה-Bounce השבור בתוך מסגרת הארבע על ארבע והיכולת להשמע פשוט ולא מתאמץ מדי מקנים לעורבני האחרון לא פחות ממגע קסם כשהוא עושה את זה נכון, ויש כמה רגעים כאלה באי.פי החדש והמאד מומלץ שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק ילדון. Bareskin/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאותה משפחה בדיוק מגיע גם Bareskin, ילדון בן 18 שכבר כתבנו עליו כאן לפני שנה תוך השתאות מיכולות ההפקה האדירות שהוא מביא והניסיון והבגרות שבוקעים מהסאונד שכנראה הביא איתו מהגלגול הקודם. אחרי שביקר בארץ לפני פחות מחודש והראה שגם לתקלט הוא יודע, מגיע "Distorted Symmetry", ריליס חדש שלו בן שלושה קטעים בו הוא ממשיך לבסס את מעמדו כילד פלא, עם קטעים בעלי עומק מרשים ודרייב מתגלגל שמושך אותם קדימה ואת המאזין פנימה תוך שניות. בסדר, לילדים בימינו יש גישה להשכלה מוזיקלית ענפה ככל שירצו וכלים ליצירה מכל הטוב שיש לאינטרנט להציע, אבל מאיפה יוצרים כמו ג'וש תומפסון מצליחים להביא את העושר הפנימי הזה ולבטא אותו בכזו שלמות במוזיקה שלהם על ההתחלה, בלי לעבור שנים רבות של השתפשפות, ניסוי ותעייה ומציאת החוזק והקול שלהם? זה באמת נשגב מבינתנו.

יש עוד חודש וחצי עד שהוא עומד לצאת, אי שם בשבוע הראשון של 2014, אבל הצלחנו לשים את ידינו בשבילכם על האי.פי החדש של Hackman. כבר לא שחקן חדש בזירה, בן האקמן היה ונשאר אחד המפיקים המרתקים והאיכותיים ביותר הפועלים כיום בצד הנכון של האלקטרוניקה. הוא פורה למדי ולכן לא תמיד קולע בול ולפעמים מנפק, ישמור השם, סתם יופי של קטעים, אבל כשהוא במיטבו, כמו באי.פי. הבא עלינו לטובה, מדובר בכמויות של רגש שנשפכות ליצירה שלו, עם צליל מאד מגובש וחתימת סאונד מזוהה משלו – לא משנה באיזה טעם הוא יוצר את הקטע הספציפי, והמגוון גדול. פתיחה מעולה ל-2014, ועוד וי בשביל Hackman לסמן בדרך להתנחלות בלבבות של כל מי שנחשף אליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המרתקים. Hackman/מערכת וואלה!, צילום מסך

התחלנו במבול ונסיים בגשם עם Rain City Riot, שם חדש בתמונה שיש תחושה שעוד נשמע עליו הרבה בעתיד הקרוב. לונדוני תוצרת ברלין, כבר התחלה מבטיחה, המפיק הלא מוכר הזה מגיע קומפלט עם לייבל משלו, Rain Maker, שהספיק בחודשיים שהוא קיים להוציא כבר שלושה ריליסים. נראה שמדובר כאן בשליחות עם משימה מאד ממוקדת: להשאיר חותם ומהר – תכונה מאד חשוב למי שרוצה להצליח בביזנס הזה. הקטע במיקס הופיע בכלל באוסף של הלייבל Symbols של קאסל, לו הוקדש הקאסט רק לפני חודשיים. להשתחל לאוסף של לייבל רותח כזה על ההתחלה, מוקף בשמות כמו Walter Ego, Atlas ו-We Sink זה כשלעצמו סימן לבאות, והשילוב בין אנרגיות רייביות לתכנים מהורהרים יותר הוא קומבו מוצלח שצפוי להוליד עוד דברים מעולים בהמשך. אז תשארו מכוונים, כמו שאומרים. צ'או.

הטראקליסט המלא:

00:00 - TCTS - Over // Greco-Roman
04:30 - Last Magpie - Still Walking // Hypercolour
11:00 - Hackman - Change My Life // Futureboogie
15:30 - Rain City Riot - Love Remains // Symbols
20:00 - Maurice Aymard - El Final ft. Yetta (2013 version) // Galaktika
27:00 - Zed Bias - We Are There (feat. Roy Davis Jr.) // Swamp 81
31:30 - Sona Vabos - Cane Rhythm // Southern Fried
36:00 - Bareskin - I Was Born To A Woman From Space // Hypercolour
39:00 - Forget Me Not - I Want You // Fat!

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully