וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 59: ואחד לשנה הבאה

24.1.2014 / 3:01

אחרי שסיים לסכם את השנה החולפת, הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב מתפנה למוזיקה הכי מבטיחה של 2014, ולא שוכח לסמן את המגמות המוזיקליות שבקרוב כולם ירקדו לצליליהן

להורדת הקאסט
לעמוד הקאסט
קפצו ל"החיים בלופ" של יותם אבני, אחיו של "פופ לוק"
הבלוג של פופ לוק
דברו על הקאסט בפייסבוק שלנו

שנה הלכה, שנה באה, ואנחנו עם יבול ראשון של פופ לוק שכמעט כולו מוזיקה משלושת השבועות הראשונים של השנה. קשה עדיין להמר לאן נושבת הרוח ב-2014, ולצפות לאן המוזיקה האלקטרונית תתפתח, תתקדם ותתכוונן, אבל אפשר כבר עכשיו לומר די בבטחה כמה דברים: גם השנה, כמו בשנתיים-שלוש האחרונות, חלקים מהאינדי-פופ, הביטים וההאוס ימשיכו להתקרב אחד לשני, להתערבב ביניהם וליצור בני כלאיים. חלקם, כטבעם של בני תערובת, יהיו מגושמים ומוזרים, וחלקם יעפילו לפסגות של יופי שמוזיקה שמתקיימת בתוך ז’אנר אחד ולא מפרה את עצמה בהשפעות חיצוניות לא תוכל להגיע אליהן לעולם. סביר שבחזית של הקוקטייל ההיפסטרי הזה ימשיכו לעמוד ילדים שעדיין צריכים להתקשר להודיע אם הם חוזרים הביתה אחרי עשר, אבל קשה לומר באיזה סימנים שכוחים במקלדת הם ישתמשו בשביל לכתוב את השם שלהם. עוד אפשר להמר, לצערנו, שחדשות גדולות לא יהיו. ז’אנרים פורצי דרך כנראה שלא יומצאו, וסאונדים מפתיעים ושונים לא יהממו את אוזנינו; אבל כן אפשר לומר שהחיפוש אחר הדבר הבא ימשיך להביא המוני יוצרים ליצור קטעים מהנפלאים והמוזרים ביותר שלהם, להנאת כולנו. המיקס הפעם מנסה לתת טעימה מכל אלה, בלי שום דבר פנומנלי, אבל עם המון מוזיקה מעולה.

מתחילים באווירה חיובית וקלילה למדי, איך לא, באוסטרליה. היידן ג’יימס היה אחד היוצרים החדשים המוצלחים ביותר שצצו ב-2013, חלק מהסצינה האוסטרלית שבלטה מאוד בשנה האחרונה. בעיקר זכור "Permission To Love", מהקטעים האלה שכולם מזהים מיד גם אם שמעו אותם רק חצי פעם, מרחוק. הקטע הזה היה דביק במיוחד גם במהות שלו – דביק כל כך, למעשה, שבעמוד הפייסבוק שלו שאל היידן את עוקביו אם הם עשו סקס בשנה האחרונה כשהקטע ברקע, והצהיר שאם כן הם חייבים לו, תוך שהוא שולח אותם להצביע לו באחד ממצעדי סוף השנה. ובכן, את 2014 פותח היידן עם עוד קטע מוצלח, אולי פחות אייקוני, אבל עדיין עם אותה יכולת להיות מתקתק להחריד אך לא בצורה מגעילה. הקטע יוצא כחלק מסינגל של הרכב אוסטרלי פחות מוכר בשם Snakadaktal, ובו האוסטרלים ממשיכים, כמו שעשו מאז ומתמיד, להתערבב ביניהם כשהם עושים רימיקסים אחד לשני – מה שממשיך לחזק את הסצנה, גם בסיכון שיצאו ילדים מפגרים פה ושם.

היידן ג'יימס. קרדיט: מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
עשיתם איתו סקס? היידן ג'יימס/אתר רשמי, קרדיט: מתוך עמוד הפייסבוק

עוד סצנה שמתפוצצת מיצירתיות, למרות שעדיין לא ממש זכתה לרגע שלה באור הזרקורים, פורחת כבר כמה שנים טובות בהולנד. גם כאן מדובר במוזיקה שמחפשת בעיקר להעביר את הזמן בכיף (אלוהים יודע מה גורם לזה), שמלאה ביוצרי ביטים עצלים ושובביים. הלייבל המשובח Huh What & Where, או בקיצור HW&W, הקדיש אוסף שלם לסצנה, שיצא בחינם תחת השם הפשוט למדי "The Dutch". האוסף מלא בהרבה Fאנק איטי ושמנמן, צלילי סינתי צבעוניים וגוד וייב, וגורם להולנד להרגיש ממש כמו סניף של הווסט קוסט באירופה.

עוד בתחזיות לשנה הקרובה: אם יש דבר אחד בטוח באלקטרוניקה, זה הלייבל Project:Mooncircle. לייבל הבוטיק הזה, שיחגוג השנה תריסר שנות פעילות, עלה בשנים האחרונות על הגל ונמצא ברצף פשוט נפלא של ריליסים. פלאקו, טא-קו ו-Onra הם רק כמה מהשמות שהלייבל הזה טיפח ודחף בשנים האחרונות, כולם יוצרים מחוננים וקובעי טון, שמחפשים באופן קבוע דרכים חדשות אל הירח ובחזרה, ומתווים ביצירתם את הנתיב למאות מפיקים שהולכים בעקבותיהם. את הרצף הזה ממשיך הלייבל כשהוא פותח את השנה עם יוצר חדש ומיוחד לא פחות, Rain Dog שמו, שפועל באזורים שכל חבריו ללייבל משגשגים בהם – על קו התפר בין כמה שיותר ז’אנרים, בלתי ניתן להגדרה, מסתורי, מהורהר, מרגש, אפל ועוטף באותה נשימה. מדובר בקלות באחד האלבומים השונים והייחודיים שתשמעו השנה, כזה ששווה את כל מלוא תשומת הלב שלכם, אפילו שהייפ הוא לא הצד החזק שלו.

ואם כבר מדברים על סצינות בולטות עם עתיד מבטיח, נראה שחייבים לדבר על פורטלנד. בטח נתקלתם במבחן המציק של באזפיד שכיכב בשבוע האחרון ברשתות החברתיות, שבדק והודיע לך בפשטות באיזה עיר אתה צריך לחיות. בצורה לא מפתיעה אחת הכוכבות הגדולות בתוצאות, אחרי לונדון, היתה פורטלנד. מלאה בחולצות פלאנל משובצות ועם סצינת גראנג’-פולק-אינדי-נויז שוקקת, קרבה פיזית למדינת וושינגטון ואווירה תלושה בהחלט, פורטלנד היא מועמדת בטוחה לתואר "הסיאטל של 2014". לשמחתנו, נראה שגם סאונדים אחרים מוצאים בה מקום לביטוי ושגשוג. הלייבל STYLSS נמצא בלב העניין הזה, בעולם שכולו הזיה של ביטים מפגרים, היפ הופ שלא בוחל באמצעים ומסמפל באופן אירוני כל קטע פופ רדוד בנמצא, ועוד שלל מוזרויות של אלקטרוניקה וכובעי צמר. באתר שלהם כתוב שהם שוכבים עם (שזה בשיואו-אנחנו-מגניבים-ית "עובדים עם") רשימה ענקית של מפיקים, רובם אנונימיים לחלוטין. הכיף בלייבלים כאלה, מלבד היותם חממה להתנסויות (בעיקר בזכות העובדה שהם לוקחים את עצמם כל כך בקלילות), זה שהם פשוט טובעים במוזיקה ויכולים להוציא, ואכן מוציאים, אוסף של בערך 20 קטעים מדי חודש. כל הטוב (והרע) הזה מגיע בחינם – ואמנם קשה להגיד שכל מה שקורה שם מומלץ, אבל אולי כדאי שתקפצו לבקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הטראקליסט המלא:

00:00 - Snakadaktal - Fall Underneath (Hayden James Remix) // Liberation Music
03:30 - Jeftuz - My Love // HW&W
06:00 - Moods - Rain Showers // HW&W
09:00 - Kalimist - VSOP // Unreleased
12:00 - The Digitarians - Meet Me In The Snow // Self Released
17:00 - Ben Khan - Eden (Dtwice De Bel Air Edit) // Self Released
20:00 - Joss Stone x Koloah - Put Your Hands On Me Baby // Self Released
24:00 - No Regular Play - Keep It Right (Tanner Ross Remix) // Endangered Species
27:00 - Floral Fauna - Visions // Better On Foot
33:00 - Rioux - Trails // XLR8R
38:00 - Rain Dog - Felicity (Feat. Bigson) // Project:Mooncircle
43:00 - Soosh - Too Soon (Flako Remix) // XLR8R
46:30 - Jose James - Trouble (Nobi_4 Bootleg) // STYLSS
50:00 - Teen Daze - Orange // Self Released

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully